Anonym (ont) skrev 2010-06-09 15:22:17 följande:
Anonym (jag med) : Vad skönt att de tog dig på allvar på en gång, det är ju så man önskar sig bli behandlad. Jag far runt 5 timmar sammanlagt i lördags natt på olika undersökningar även gyn men det såg bra ut. Ska göra en koloskopi eller tjocktarmsröntgen om några veckor för de vill kolla på tarmen. Jepp nu vet jag hur jag ska bära mig åt, men tydligen har jag gått med denna inflammationen iallafall två veckor innan jag fick rätt hjälp och crp låg hela tiden mellan 25-30 så den blev liksom aldrig värre och det är skönt. Har läst att punktering av tarmen oftast sker första gången man insjuknar. Det känns inte riktigt kul att det kallas ålderssjukdom när man fått det redan som ung. Hur gammal är du? Om jag får fråga..du behöver inte svara
Anonym (2 bröder): Ajdå, jag var livrädd att tarmen skulle spricka men läkarna sa det var jätteovanligt och då skan man va riktigt dålig. Stackars dina bröder, men skönt att det finns hjälp.
Första gången då ringde jag o frågade rådgivningen om vad det kunde vara dom sa åt mig o åkas in för feber o ont i magen är inget o leka med. Om jag inte minns fel så ringde jag samma dag jag fick feber tack olov.
Det var nån läkare som sa till mig att fickor på tarmen var en långt framskriden irreterad tarm jag vet att min tarm är känslig mot laktos.
Klart att jag svarar hu gammal jag är hihbi jag blir 43 i höst så jag var 36 första gångfen!