• Anonym (ont)

    Någon som haft inflamerade fickor i tarmarna?

    Har haft förjävlig kramp/magknip längst ner i magen o till vänster sen igår kväll och var till vc idag. Min sänka va lite hög så fick antibiotika och läkaren misstänker inflamation i tarmfickor. Det är helt olidligt det här....någon annan som haft samma? Jag har bara ätit flytande idag och är helt slut i kroppen. Vad gjorde ni åt det?

  • Svar på tråden Någon som haft inflamerade fickor i tarmarna?
  • Anonym (jag med)

    Hej!

    Jag har haft det flera gånger.
    När jag känner att jag håller på o få ont så håller jag mig till flytande 1-2 dar så brukar jag klara mig från feber, har febern kommit så är det bara åka in för då måste man ha antibiotika.
    Det du kan göra är att försöka hålla tarmen igång mycket fibrer o vatten jag brukar äta yoghurt eller musli till frukost + att jag brukar strö på lite krossad linfrö de brukar göra susen krya på dig nu kram

  • Anonym (ont)

    tack...jag känner mig dörisig ärligt talat och hade inte feber på förmiddagen men tror jag haft det i eftermiddag och nu har jag ont i huvudet till på köpet. Det är verkligen för jävligt att ha så ont i magen, men har ätit flytande hela dagen somsagt och tagit mina första tabletter så hoppas de snart känns bättre. Man känner sig ju jättesjuk

  • Anonym (jag med)

    Jag vet, jag har haft den turen att när jag¨åkt in så har jag gjort det direkt när jag märkt att jag har haft feber. Så jag har aldrig behövt blivit inlagd. Men du ska se att om ett par dar så mår du bättre! kram

  • Anonym (jag med)

    Såg att jag skrivit yoghurt eller musli istället för yoghurt så skulle de stå havregrynsgröt!

  • Anonym (ont)

    Ok tack för tipset. Jag är glutenintolerant så har nog lite svårt att få i mig tillräckligt med fiber då mycket fullkorn osv innehåller gluten. Men ska försöka hitta bra saker sedan när man vågar äta igen. Ja det är nog bra att åka in på en gång när man känner det är på g o feber. Hur lång tid brukar det ta innan antibiotikan hjälper något?

  • Anonym (jag med)

    ett par dar kanske 3 skulle jag tro men krossad linfrö inne håller de gluten?
    Annars är det jättebra för det smörjer tarmen innefrån på nå vis men man måste  dricka extra vatten då

  • Anonym (ont)

    Nej det tror jag funkar ska prova det sen då... o fy, flera dagar. Ja det är ju bara stå ut, han sa ju det läkaren o mitt crp va ju inte så vidare högt så nån inläggning blev ju inte aktuell.

  • Chatlak

    Divertikulit är ett helvete ibland. Jag vet hur det känns. Eftersom duinte kan äta gluten så kan du få i dig extra fibrer genom att äta grönsaker som broccoli, rotselleri, morot är jättebra både i juice-form eller som den är =)
    Hoppas det blir bättre snart!

  • Anonym (ont)

    Chatlak: tack för tipsen. Ja ett litet helvete kan man nästan säga ja.

  • Anonym (ont)

    Har blivit nojjig för att tarmfickan ska spricka och jag ska dö hur vanligt är det? Jag har endast lite magknip till och från idag och är lite öm men annars betydligt bättre än igår peppar peppar...

Svar på tråden Någon som haft inflamerade fickor i tarmarna?