Inlägg från: Anonym (jag med) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jag med)

Någon som haft inflamerade fickor i tarmarna?

Hej!

Jag har haft det flera gånger.
    När jag känner att jag håller på o få ont så håller jag mig till flytande 1-2 dar så brukar jag klara mig från feber, har febern kommit så är det bara åka in för då måste man ha antibiotika.
    Det du kan göra är att försöka hålla tarmen igång mycket fibrer o vatten jag brukar äta yoghurt eller musli till frukost + att jag brukar strö på lite krossad linfrö de brukar göra susen krya på dig nu kram

• Anonym (jag med)

Jag vet, jag har haft den turen att när jag¨åkt in så har jag gjort det direkt när jag märkt att jag har haft feber. Så jag har aldrig behövt blivit inlagd. Men du ska se att om ett par dar så mår du bättre! kram

• Anonym (jag med)

Såg att jag skrivit yoghurt eller musli istället för yoghurt så skulle de stå havregrynsgröt!

• Anonym (jag med)

ett par dar kanske 3 skulle jag tro men krossad linfrö inne håller de gluten?
    Annars är det jättebra för det smörjer tarmen innefrån på nå vis men man måste  dricka extra vatten då

• Anonym (jag med)

Jag tror du kan släppa det att dom spricker för jag tror att man måste gå med denna värk msan får vid en inflamation länge. Jag skulle tro att det kommer bli för dig som mig smärta + feber  åka in.

kram

• Anonym (jag med)

Jag vet hur det är är själv likadan, men va lite observant förefter en infektion i tarmen så kan man bli tillfälligt laktoskänslig jag har blivit det dom har kollat jag har inte allergi men min tarm reagerar om jag äter för mycket laktos,

• Anonym (jag med)
    Anonym (ont) skrev 2010-06-01 23:07:29 följande:
    Blir galen. Känner mig öm nu igen som om det är på väg tillbaka. Avslutar antibiotika behanlingen imorgon men den kanske inte tagit ordentligt. När jag googlar verkar det som man brukar ge två antibiotikor på en gång och jag fick endast en och det är doxyferm som inte ens stod med bland de jag läste. Att det ska börja krångla nu med magen när jag äntligen fått jobb
    OK jag har fått 2 sorter varenda gång flagyl o ciprofoxasin eller vad det heter.
    Hm man kan känna si öm ett tag
  • Anonym (jag med)

Vad bra att du har blivit kollad riktigt men beklagligt att du råkat ut för en klåpare till läkare!
    Nu ska du se att du kommer o må bra sen stackars dig.
    När jag åkte in akut första gången så gjorde dom skiktröngen på en gång fick dricka nå först o sen kolla dom underredet så att inte äggstocken hade vridit sig + att jag fick lov o göra en kolloskopi. De dom såg på mig var att jag hade fickor många men ingen som var inflamerad men jag åkte in i så pass tidigt skede.
    Nu när du fått det bekräftat o vet hur de känns så tänk på om du kännar av det så håll dig till flytande i en till 2 dar så släpper det o du klarar dig från antibiotika.

Lycka till nu o kram!

• Anonym (jag med)
    Anonym (2 bröder) skrev 2010-06-09 15:13:28 följande:
    2 av mina bröder har har haft det, tillslut blev det så inflammerat så att det blev hål på tarmarna.. Den ena fick stomi i 6 månader så att tarmen skulle få tid och läka, den andra ska operera bort en biot av sin tarm snarast ( för att slippa stomi)
    Detb är ju tyvärr det som kan hända om man inte tar signalerna på allvar.
    När jag fick det första gången så var det på vänster sida långt ner, men dom senaste gångerna så har det varit precis där uder revbenet på vänstersida har haft det ca6-7 gånger sedan 04.
    Och jag har varit livrädd varje gång om läkarna ska föreslå operation. Dom har sagt att en del får det bara en gång i sitt liv o en del har väldigt återkommande.
  • Anonym (jag med)
    Anonym (ont) skrev 2010-06-09 15:22:17 följande:
    Anonym (jag med) : Vad skönt att de tog dig på allvar på en gång, det är ju så man önskar sig bli behandlad. Jag far runt 5 timmar sammanlagt i lördags natt på olika undersökningar även gyn men det såg bra ut.  Ska göra en koloskopi eller tjocktarmsröntgen om några veckor för de vill kolla på tarmen. Jepp nu vet jag hur jag ska bära mig åt, men tydligen har jag gått med denna inflammationen iallafall två veckor innan jag fick rätt hjälp och crp låg hela tiden mellan 25-30 så den blev liksom aldrig värre och det är skönt. Har läst att punktering av tarmen oftast sker första gången man insjuknar. Det känns inte riktigt kul att det kallas ålderssjukdom när man fått det redan som ung. Hur gammal är du? Om jag får fråga..du behöver inte svara

Anonym (2 bröder): Ajdå, jag var livrädd att tarmen skulle spricka men läkarna sa det var jätteovanligt och då skan man va riktigt dålig. Stackars dina bröder, men skönt att det finns hjälp.
    Första gången då ringde jag o frågade rådgivningen om vad det kunde vara dom sa åt mig o åkas in för feber o ont i magen är inget o leka med. Om jag inte minns fel så ringde jag samma dag jag fick feber tack olov.
    Det var nån läkare som sa till mig att fickor på tarmen var en långt framskriden irreterad tarm jag vet att min tarm är känslig mot laktos.

Klart att jag svarar hu gammal jag är hihbi jag blir 43 i höst så jag var 36 första gångfen!
  • Anonym (jag med)

Grejen är att jag är inte allergisk mot laktos men min tarm reagerar på den jag blir uppblåst o gasig men blodprovet visade att jag inte var allergisk. Jag skrev tidigare efter en infektion i tarmen så kan man bli tillfälligt laktoskänslig mer regel än undantag tydligen
    Nog ska du tordas bli gravid allt

• Anonym (jag med)

Ett par matskedar krossad linfrö är jättebra o äta smörjer tarmen får nog ta o äta det själv igen"!!!

• Anonym (jag med)

Ja de är ett eländemed antibiotika haha jag skojade med min sambo när jag åt första g¨ången att nu kunde jag släppa mig hur mycket som helst utan att de lukta haha. de tar ju bort alla bakterier i tarmen ju haha
    Men vett du det är inte säkert att du kommer få de flera gånger kan vara så att man får det flera gånger under en period o sen aldrig mer de är så olika ju!
    Upp med hakan nu det kommer bli så bra o försök o inte oroa dig kram

• Anonym (jag med)
    Anonym (ont) skrev 2010-06-09 16:23:47 följande:
    Haha ja du, jag dricker proviva mellan varven för att få i mig bakterier, de sa det på sjukhuset och jag trodde nämligen inte jag kunde dricka det som glutenintolerant men det går tydligen bra för det är så lite att det räknas som glutenfritt.

Nej nu oroar jag mig inte särskillt mycket faktiskt, jag är mest glad att jag vet vad det är nu! Finns ju värre saker här i världen.... Solig

tack för allt stöd här i tråden, det har gjort susen!

FL är bra både på gott o ont hihi!
    Alltid bra när man kan dela erfarenheter!

Ja visst finns det värre saker kram

Svar på tråden Någon som haft inflamerade fickor i tarmarna?