Inlägg från: Veronica83 |Visa alla inlägg
  • Veronica83

Någon som haft inflamerade fickor i tarmarna?

Ni som har ont av divertiklar, ett tips, undvik apelsin, svamp, sparris och allt annat som är trådigt. Detta nystar ofta ihop sig till små små bollar som lätt kan fastna i fickorna och orsaka en ny inflammation.
    Visst brukar man säga att divertikulit ät en ålders sjukdom, men det förekommer även bland yngre.
    Anonym (Har jag detta): Jag tycker du ska söka för det om du får ont igen. Kräv att få en ordentlig utredning, både av tarm och av äggstockar.

• Veronica83

Ts: Nä jag har inte tarmfickor själv, men jag kan tänka mig att det gör otroligt ont. Jag har jobbat på en kirurgavdelning och haft många patienter med just divertikulit.
    Får du bara rätt behandling nu och det inte gått förlångt i inflammationsprocessen så ska du inte behöva operera dig. Några dagar med intravenös antibiotika borde göra susen :) Lycka till nu!!

• Veronica83
    Anonym (ont) skrev 2010-06-12 17:04:43 följande:
    En fråga till om någon vet, är det bra att använda laktulos om man känner man är hård i magen? Jag är inte det nu, snarare tvärtom eftersom jag går på penicillin men jag tänker sedan, har ju en förmåga att bli hård ibland. Vill ju försöka slippa bli det nu när jag är medveten om tarmfickorna.
    Laktulos är jätte bra och snällt för magen. Det hjälper kroppen att binda mer vatten till avföringen så den inte ska bli hård.
Svar på tråden Någon som haft inflamerade fickor i tarmarna?