Inlägg från: Anonym (ont) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ont)

Någon som haft inflamerade fickor i tarmarna?

Ja det var de sorter jag läste de använder mest. Alltså jag är väldigt öm över blygdbenet och sen precis över om jag trycker. Jag har inte ont när jag bara "är" och har ingen feber och är pigg annars, så jag antar det bara är att vänta ut tills det läker själv. Om det kommit tillbaka borde det blivit värre sen igår tycker man.  Så länge man inte har någon feber borde det väll inte vara någon fara hoppas jag....jag är mest rädd för att tarmen ska spricka.
    Jag är skithypokondrisk som du hör....förlåt

• Anonym (ont)

Det kom tillbaks på mig ,eller rättaresagt det gick aldrig om för jag fick såklart fel antibiotika från början. Fattar verkligen inte varför läkaren skrev ut doxyferm som inte ens verkar verka i tarmen. Hade han gjort rätt från början hade jag blivit bra på en gång och sluppit läggas in på sjukhuset. Dock är det väll bra på ett sätt då jag fick en ordentligt koll och röntgades med CT där de såg att det var en tarmficka med var som gjorde ont. Så nu vet jag att det verkligen är tarmficka och nu fick jag rätt antibiotika två sorter.
    Varför jag las in på sjukhus var väll egentligen inte för jag var så illa däran för jag hade ingen feber och crp låg på 30 vilket ju är rätt lågt men de ville väll kolla ordentligt + att jag fick dropp en dag.

• Anonym (ont)

Anonym: Kan vara. Ålderssjukdom? Jo tack, jag är 27. Visst är det vanligare ju äldre man blir men herregud....men läkarna på VC verkar inte va mycket att hurra för överlag har jag insett.
    Ja det sitter oftast ner till vänster på ett visst ställe tydligen....om du får så ofta tycker jag du ska kräva utredning. Det är en jävulsk värk ibland.

• Anonym (ont)

Anonym (jag med) : Vad skönt att de tog dig på allvar på en gång, det är ju så man önskar sig bli behandlad. Jag far runt 5 timmar sammanlagt i lördags natt på olika undersökningar även gyn men det såg bra ut.  Ska göra en koloskopi eller tjocktarmsröntgen om några veckor för de vill kolla på tarmen. Jepp nu vet jag hur jag ska bära mig åt, men tydligen har jag gått med denna inflammationen iallafall två veckor innan jag fick rätt hjälp och crp låg hela tiden mellan 25-30 så den blev liksom aldrig värre och det är skönt. Har läst att punktering av tarmen oftast sker första gången man insjuknar. Det känns inte riktigt kul att det kallas ålderssjukdom när man fått det redan som ung. Hur gammal är du? Om jag får fråga..du behöver inte svara

Anonym (2 bröder): Ajdå, jag var livrädd att tarmen skulle spricka men läkarna sa det var jätteovanligt och då skan man va riktigt dålig. Stackars dina bröder, men skönt att det finns hjälp.

• Anonym (ont)

Veronica83: Tack för tipsen. Jag frågade läkaren innan jag åkte hem om jag skulle tänka på något särskillt. Det enda han sa var att försöka hålla sig från att bli hård i magen och tugga maten ordenligt. Har du också tarmfickor? Känns somsagt inte roligt att få det i så ung ålder men jag får väll skylla mig själv, slarvat mycket med maten så är väll inte förvånad egentligen. Hoppas jag slipper operera mig.

• Anonym (ont)

Veronica83: Ok så det finns även yngre som får det även om det är vanligare bland äldre? Jag känner mig ovanlig
    Nej nu vet jag vad det är nästa gång jag får ont och kan ta mig till vc. Vet ju vilken antibiotika som biter nu också så det är ju enkelt för läkaren att skriva ut...men somsagt det verkar inte som min inflammation var jätteaggressiv om mitt crp aldrig låg på mer än 30 och ingen feber. Men jag vill ju inte få punkterad tarm och dö   Har ändå 50 min väg till sjukhuset om det händer något...jag är hypokondriker in i benmärgen vilket inte gör det enklare.

• Anonym (ont)

Ok, jag kanske borde testa mig för laktos. Men jag är glutenintolerant och har slarvat endel förut så det har säkert satt sina spår. Jag får nog helt enkelt skylla mig själv.

• Anonym (ont)

Fick föresten veta att min systers sambos mamma låg inne för inflammaerade tarmfickor och hon hade 120 i crp så hon var rätt illa däran. Men hennes tarm sprack inte så...jag måste släppa den rädslan tror jag. Satt och tänkte igår på om jag vågade bli gravid, har inga barn än för tänk om jag får en inflammation mitt i graviditeten eller barnet sparkar på tarmarna så de spricker om de redan är känsliga. Kanske löjliga funderingar men...

• Anonym (ont)

Ja jag får nog snart söka hjälp för min hypokondri alltså. Det är ju inte bra att vara så nojjig och dan hela tiden. Man blir ju hindrad i vardagen. I måndags när jag kom hem från sjukhuset vågade jag knappt röra mig och trodde tarmen skulle spricka, höll på att få en panikatack även om sambon försökte komma med vettiga saker. Så ni får ursäkta min nojjighet.

• Anonym (ont)

Hej på dig: Jobbigt för din sambo men han vet ju vad det är och kan söka vård i tidigt skede. Efter Anonym (jag med):s inlägg om kraftigt irriterad tarm som gör att man får tarmfickor kan jag bara säga att det ÄR mitt eget fel att jag fått det i tidig ålder. Jag slarvade massor förr med min glutenintolerans nämligen.

• Anonym (ont)

Jag har köpt ett fiberpulver på apoteket som jag äter för att få i mig extra fibrer. Men just nu behöver jag inte äta det för magen är lös som sjutton av all antibiotika hahaha.

• Anonym (ont)

Haha ja du, jag dricker proviva mellan varven för att få i mig bakterier, de sa det på sjukhuset och jag trodde nämligen inte jag kunde dricka det som glutenintolerant men det går tydligen bra för det är så lite att det räknas som glutenfritt.

Nej nu oroar jag mig inte särskillt mycket faktiskt, jag är mest glad att jag vet vad det är nu! Finns ju värre saker här i världen.... Solig

tack för allt stöd här i tråden, det har gjort susen!

• Anonym (ont)

Hejpådig: Är det något han äter dagligen hela tiden eller bara när han blir sjuk?

• Anonym (ont)

Hejpådig: Ok då förstår jag

• Anonym (ont)

En fråga till om någon vet, är det bra att använda laktulos om man känner man är hård i magen? Jag är inte det nu, snarare tvärtom eftersom jag går på penicillin men jag tänker sedan, har ju en förmåga att bli hård ibland. Vill ju försöka slippa bli det nu när jag är medveten om tarmfickorna.

• Anonym (ont)

Vad bra. Då ska jag köpa hem en flaska att ha utifall att. Tack och trevlig helg

Svar på tråden Någon som haft inflamerade fickor i tarmarna?