• Angeliqan

Hur många brandvarnare har du hemma?

Detta ämne kom upp när jag hälsade på på mitt jobb härromdan.

Jag själv bor i hus och har 2 brandvarnare. En i hallen på övre plan och en i hallen på nedre plan.

En arbetskamrat tyckte att det var alldeles för lite Hon har en brandvarnare i varje rum förutom i kök och badrum.

Blev då nyfiken på hur andra har det.

Så hur många brandvarnare har du hemma? Skriv gärna i vilka rum de sitter och även om hur ni bor (lägenhet el hus).

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många brandvarnare har du hemma?
  • BillyX

Bor i en trea. Har brandvarnare i hallen och precis utanför sovrummet :) Var tvungen att gå runt och kika, hade ingen koll alls

• Vargkvinnan

Har två, bor i en trea. Vi fick köpa en till förra lägenheten i och med att det inte fanns någon där, så den tog vi med oss, plus att det fanns en här.

• 010306

En i hallen som ligger mitt i vårt lilla avlånga hus.
    Min man är deltidsbrandman så jag får väll lita på honom att det ska räcka :P

• silverhjärta

Ingen just nu. Eller vi har två stycken, de har bara inte kommit upp ännu. Vi flyttade för bara några veckor sedan och vi diskuterar fortfarande var vi ska placera dem. På övervåningen är det ganska självklart var den hamnar men inte på nedervåningen. Tror det slutar med att vi skaffar en till så blir de bättre placerade.

Don´t drink and derive!
  • Kazeer

Vi bor i enplanshus och har två brandvarnare.

Den ena sitter i tvättstugan, precis utanför köket. Den andra sitter i vardagsrummet, precis utanför sovrummen.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • BillyX
    BillyX skrev 2010-05-28 14:52:49 följande:
    Bor i en trea. Har brandvarnare i hallen och precis utanför sovrummet :) Var tvungen att gå runt och kika, hade ingen koll alls
    Skrev fel, vid närmare efterkoll. Vi har tre och bor i en trea: i hallen, utanför sovrummet och på kontoret.
  • tildabelle

Bor i en 3:a (lägenhet)
    Har 2 brandvarnare, 1 i vardagsrummet och 1 i matrummet.

• Mrs Charles

2 st men bara en som är monterad. Vi ska slänga upp den andra också!

• Angeliqan

Intressant att läsa. Det verkar som de flesta som bor i lägenhet har 2 st.

Men iom att jag har 2 plan så kanske det är värt att handla in ett par stycken till.
    Vet bara inte var det är bäst att placera dem.
    I tvättstugan var ju ett bra tips.

Svar på tråden Hur många brandvarnare har du hemma?