• Angeliqan

Hur många brandvarnare har du hemma?

Detta ämne kom upp när jag hälsade på på mitt jobb härromdan.

Jag själv bor i hus och har 2 brandvarnare. En i hallen på övre plan och en i hallen på nedre plan.

En arbetskamrat tyckte att det var alldeles för lite Hon har en brandvarnare i varje rum förutom i kök och badrum.

Blev då nyfiken på hur andra har det.

Så hur många brandvarnare har du hemma? Skriv gärna i vilka rum de sitter och även om hur ni bor (lägenhet el hus).

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många brandvarnare har du hemma?
  • namera

Preis som Denebola skriver: rekommendationen är en brandvarnare per 60 kvadrat (bor på, säg, 70 kvadrat bör man alltså ha 2 stycken). Brandvarnare ska dessutom kompletteras med brandfilt, som alla ska veta var den finns (göm den inte längst inne i garderoben...) och hur den används i skarpt läge. Likaså bör man införskaffa en brandsläckare som står lägligt till.

Vår älskade son, BF 2010-07-25
  • Sarita

Vi bor i hus med två plan, 130m2, plus källare. Vi har en i källaren, två på bottenvåningen (en i hallen och en i vardagsrummet) och tre på ovanvåningen (en i hallen och två i olika sovrum). Plus brandsläckare och brandfilt. Och faktiskt brandlarm kopplat till brandkåren också! Fast det var inte inkopplat när vi skaffade alla brandvarnarna.

• Jullesmamma

Samtliga sovrum och hallar, tyvärr har den i hallen nere inte kommit upp efter takmålning =)

• Jullesmamma
    Jullesmamma skrev 2010-05-29 18:19:14 följande:
    Samtliga sovrum och hallar, tyvärr har den i hallen nere inte kommit upp efter takmålning =)
    och vardagsrum så klart...
  • logg81

En i hallen.
    Behöver inte ha fler enligt brandskyddsmyndigheten (eller vad de nu hette).

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • N88

Vi har 4 st brandvarnare i vår trea på 80kvm. En i vårt sovrum, en i dotterns rum, en i hallen som tillhör bostadsbolaget och ytterliggare en i hallen som går via hemlarmet och larmar direkt till larmcentralen.

Kanske överdrivet men det känns tryggt och bra.

• toppzen

lght på 114 kvm fördelat på två plan, fyra brandvarnare.

• Absolute Beginner

Tre stycken - en i hallen på övre våningen, en i barnens rum (också på övre våningen) och en i hallen på nedre våningen. 

• LetUsDoNumberTwo

Vi bor i lägenhet och har ingen brandvarnare av någon anledning {#lang_emotions_undecided}

Svar på tråden Hur många brandvarnare har du hemma?