• jaghetersophia

Tränger du dig i kön?

Ett företag rear ut en dator du vill ha till halva priset (rabatt på 3000kr). När du åker dit står det 3000 personer i kö - vad gör du?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-30 09:20
    Kul att det ändå verkar finnas lite ärliga människor kvar :). Blev lite putt när min man ställde sig i kön var det 50 personer före honom...vid insläpper var det 300-400 pers framför... Totalt 5000 pers i kön :)..

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tränger du dig i kön?
  • Fiyali

Haha jag är nog för bekväm för att orka ställa mig i en så lång kö, då får datorn vänta till senare! Kanske pga att jag innerst inne vet att min tvååring skulle ha hunnit pipa iväg och något håll och att man då får rusa efter henne och förlora platsen i kön, eller att den lilla kräver mat, och jag är inte så sugen på att dra upp kalaset i en kö :)

...ibland räcker det inte med att man gör sitt bästa, ibland måste man göra det som krävs...
  • Hercule

Jag hatar att stå i kö så om jag inte har extremt behov av just en sådan dator och saknar pengarna den kostar i originalpris så åker jag hem. 

Från vissa är en förolämpning den bästa komplimang man kan få!
  • logg81

Jag åker inte ens dit. Jag vet hur det brukar se ut när tex elgiganten haft rea. Folk blir som galna...
    Jag tror nog att jag överlever utan den där datorn...

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • Zezana

OM jag skulle åka dit & få syn på en sådan kö, så skulle jag vända & åka hem direkt..

• Sirling

Jag åker hem eller ser till att komma in innan...jag kan vara rätt fräck om det gäller långa köer...

• Matillin

Jag åker nog inte ens dit, men om jag nu skulle få för mig att göra det så skulle jag vända i dörren när jag fick syn på kön

• Kazeer

Jag åker utan tvekan hem!

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • VirrigaVerna

Vänder i dörren och åker hem.

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • lövet2

Det beror på hur gott om tid jag har. Jag ställer mig sist i kön och hoppas att många ska ledsna, eller så åker jag hem direkt.

• Anova

Åker hem. Så desperat är jag inte efter en dator, eller något annan kaptialvara.

• linjes

Åker hem om jag ens åker dit,finns inte en sportslig att jag ställer mig i en sån kö

• rosenknopp09

hade isf ställt mig i kö och hoppats att jag fått chansen till en... skulle aldrig falla mig in att knö mig före någon annan.. nu är jag inte så desperat när det gäller datorer då mannen jobbar med det. :)

• Matruskan77

Antingen tränger jag mig, lite så där i smyg så det inte märks eller så åker jag hem för om det är 3000 i kön före så finns nog ingen dator kvar när jag kommer fram

• Boothwalker

Skulle nog inte få för mig att köpa en ny dator. Köper det mesta begagnat. Datorer likaså.
    Fast hm, min netbook var ny. Men den köpte jag för att jag tyckte det var ett rimligt pris...

Jag är bra på att hoppa, men inte lika bra på att landa - Mowgli 4 år
  • tamate

åker hem och beställer från nätet =) 

nej jag kanske skulle se om det var någon kan kände som stod i kön och gör det det så frågar jagd en om den kan köpa datorn till mig, finns ju mobiltelefon så man kan göra det lite smidigt utana tt en masa blir sura runtom. är ju bara till att föra över penagr till personens konto.
    men det skulle jag bara om det verkligen var viktigt annars skulle jag skita i det.
  • jaghetersophia
    tamate skrev 2010-05-30 02:41:27 följande:
    åker hem och beställer från nätet =)  nej jag kanske skulle se om det var någon kan kände som stod i kön och gör det det så frågar jagd en om den kan köpa datorn till mig, finns ju mobiltelefon så man kan göra det lite smidigt utana tt en masa blir sura runtom. är ju bara till att föra över penagr till personens konto. men det skulle jag bara om det verkligen var viktigt annars skulle jag skita i det.
    Mna fix max köpa en per kund så det var inget alternativ :)
  • tamate
    jaghetersophia skrev 2010-05-30 09:19:00 följande:
    Mna fix max köpa en per kund så det var inget alternativ :)
    oki, nej då hade jag skitit i det, skulle handla om något mycket viktigare för jag skulle orka =) typ en engångs grej som jag inte får chans på fler gånger. en dator kan man alltid köpa en annan. själv lägger jag heldre lite mer penagr på dator som passar mig istället, kör mac och det ångrar jag inte och till och med gubben som var helt emot mac innan jag köpt en är numera frälst =) så jag betalar heldre någon tusen lapp till för en dator men får något som passar mig =)
Svar på tråden Tränger du dig i kön?