• anyXX

Det heter inte coollugn!

Det heter KOlugn - lugn som en ko! Varför skulle det heta coollugn? Det skulle vara lite kaka på kaka eller hur? Använd inte ord som ni inte vet vad de betyder :p

Iris 080308 & Nils 100319
  • Svar på tråden Det heter inte coollugn!
  • anyXX
    Ziggystardust skrev 2010-05-29 10:12:04 följande:
    Precis! Det heter inte MOLNvärk heller! Vad är det liksom?
    Haha det har jag faktiskt aldrig hört :)
  • Stintans

Nä, det gör de inte! jag retar mig också! {#lang_emotions_demon}

Väntan är aldrig så lång som när man längtar
  • anyXX

Är man osäker på vad saker heter så kollar man väl upp det eller använder ett annat ord... det gör jag iaf.

• Stintans
    anyXX skrev 2010-05-29 10:21:30 följande:
    Är man osäker på vad saker heter så kollar man väl upp det eller använder ett annat ord... det gör jag iaf.
    men jag tror att många använder t ex coollugn, och är man typ 30 bast och aldrig har blivit rättad av någon, så tror man väl att det är rätt..
    Väntan är aldrig så lång som när man längtar
  • BlommyNess12

jo det heter det visst. Jag använder både kolugn och coollugn, för olika saker. Kolugn, då var jag typ som på cannabis, ett dumt leende på läpparna och ett "relax, don't worry"

coollugn är jag när jag är lugn och cool, samtidigt.

Och om ni tycker det blir kaka på kaka vad blir så skitäckligt, asdåligt, skitdåligt etc?

I svenska språket kan man sätta ihop vilka ord som helst, speciellt i talspråk, om jag väljer att sätta ihop cool och lugn så blir det inte fel för det.

• BlommyNess12
    anyXX skrev 2010-05-29 10:21:30 följande:
    Nej, eftersom man i svenska språket kan skapa nya ord genom att sätta samman andra ord lite hur man vill, så behöver man inte kolla upp sånt.
  • anyXX
    BlommyNess12 skrev 2010-05-29 10:34:48 följande:
    jo det heter det visst. Jag använder både kolugn och coollugn, för olika saker. Kolugn, då var jag typ som på cannabis, ett dumt leende på läpparna och ett "relax, don't worry"coollugn är jag när jag är lugn och cool, samtidigt.Och om ni tycker det blir kaka på kaka vad blir så skitäckligt, asdåligt, skitdåligt etc?I svenska språket kan man sätta ihop vilka ord som helst, speciellt i talspråk, om jag väljer att sätta ihop cool och lugn så blir det inte fel för det.
    Fast det är skillnad på om man medvetet sätter ihop ord eller om man gör det för att man inte vet vad det heter tycker jag.
    Cool och lugn betyder samma sak, däreför blir det kaka på kaka.
    Skit och äckligt betyder inte samma sak, skit är en förstärkning av ordet äckligt om man säger skitäckligt.
  • anyXX
    BlommyNess12 skrev 2010-05-29 10:35:51 följande:
    Nej, eftersom man i svenska språket kan skapa nya ord genom att sätta samman andra ord lite hur man vill, så behöver man inte kolla upp sånt.
    Så då kan man kalla det molnvärk och spjällsäng också?
Svar på tråden Det heter inte coollugn!