• bulten1

    Tips på bra BVC i Göteborg

    vi ska snart få våran bebis(september) och efter att gått på samkönad MVC famijegrupp i Askim letar vi efter ett BVC i Göteborg som har ett bra förhållningsätt till samkönade par. Någon som har något tips!

  • Svar på tråden Tips på bra BVC i Göteborg
  • Jag och frugan

    Har inte Askim det också?
    Hur var familjegruppen tycker du på Askim? Givande? bra för att
    knyta kontakter?

  • bulten1

    vi e supernöjda med familjegruppen i askim!! men BVCet är ett vanligt BVC som inte hänger samman me MVC. Tyvärr!!

  • Annika i Gbg

    Jag jobbar på bvc i Askim och vi har erfarenhet av samkönade föräldrapar. Ni är varmt välkomna till oss! Än så länge har jag inte haft någon föräldragrupp med enbart regnbågsfamiljer men det är egentligen för att det inte finns så många barn i samma ålder. I grupp brukar vi ha barn som är födda ungefär samma månad, kanske spridda över två månader. Så många regnbågsfamiljer blir det liksom inte. Jag är öppen för förslag och tankar kring detta! Men bvc i sig, där finns det rum för er och ert lilla barn! Hoppas vi ses!

  • bulten1

    hej annika på BVC i Askim!
    Vi har gått hos anna på MVC i Askim och Anna nämde dej sist vi var på besök för då frågade vi o hon kunde rekommendera ngt  bra BVC.!
    Just nu är vi inne på att gå i majorna där vi bor. Mest pga närheten till BVCet.men vi är också öppna för att byta om det skulle bli en form av "regnågs BVC" hos er och om vi känner att det inte funkar i Majorna som vi tänkt.
    Vi är ju med i Askims samkönade familjegrupp och där är vi just nu "uppdelade"  inom gruppen i  2 par som fick barn i maj/juni och 3 par som har fått ska få nu  augusti/sept.Så där finns det ju redan familje gruppen. Men alla par kommer nog att stanna inom sin stadsdels BVC. Lite synd kanske men vi försöker träffas regelbundet ändå.
    men det är med regnbågs BVC kan vi fortsätta prata om tycker jag. kanske ses vi i askim!

  • Annika i Gbg

    Även bvc i Majorna har några sköterskor med mycket erfarenhet av samkönade föräldrapar. Jag tror att ni kommer att trivas bra där också. Men, ni är förstås välkomna till mig om det skulle kännas så! Lycka till med förlossning och bebis! Vi får se hur det utvecklar sig i Askim med föräldragrupp.

Svar på tråden Tips på bra BVC i Göteborg