Inlägg från: Smörblomm |Visa alla inlägg
  • Smörblomm

Hjälper du pojken?

Självklart ger jag honom HLR!

• Smörblomm
    stariz skrev 2010-06-01 16:55:35 följande:
    Hade jag tyvärr aldrig gjort. varför skulle jag riskera min hälsa när någon själv har valt att utsätta sig för något sådant? Självklart hade jag ringt ambulansen och följt alla deras instruktioner. Såvida de inte vill att jag gör detta.
    på vilket sätt reskerar du din hälsa om du gör HLR?
  • Smörblomm
    stariz skrev 2010-06-01 17:06:29 följande:
    Det kan jag inte svara på för det har jag inga kunskaper om. Men som frågan var ställd så skulle jag avstå med förbehållet att jag är rädd för att utsätta mig för ohälsa. Eftersom jag inte har någon utbildning i HLR så skulle jag inte inte kunna ge personen det i vilket fall som helst.
    jag frågar igen: på bilket sätt skulle du utsätta dig för ohälsa/reskera din egen häsla?
  • Smörblomm
    lokisse skrev 2010-06-01 17:37:54 följande:
    med tanke pa att jag inte vet hur det ser ut med sjukdommar hepatit och liknade eller fler kanyler i kläderna skulle jag inte ge mig pa att ge mun mot mun eller liknade och ta i honom med försiktigthet.
    finns skydd man kan köpa på apoteket och ha med sig överallt.
  • Smörblomm

jag är samma som TMsälj, fick bara inte heta det av någon anledning

• Smörblomm
    lokisse skrev 2010-06-01 17:42:11 följande:
    mycke möjligt att det finns men jag utgar fran att jag skulle träffa perssonen nu och jag har inte tillgang till vare sig skydd eller hanskar. och förövrigt skyddar det inte mot nagon som blöder ur munnen i större mängder ur munnen utan mot blödande mun sar och liknade
    jo det är precis det de skyddar mot. man sätter det på munnen innan mangör inblåsningar. är så litet att man kan ha det på nyckelknippan.
  • Smörblomm
    lokisse skrev 2010-06-01 17:46:02 följande:
    inte alls om det är sa mycke blod att det rinner hjälper dom skydden inte! det skvätter nämligen när man gjör mun mot mun...
    skyddet motvekar skvätt, blod och saliv.
  • Smörblomm
    stariz skrev 2010-06-01 17:48:13 följande:
    Bra att veta att det finns munskydd i alla fall. Nu ska jag bara gå en kurs också =)
    röda korset har bra och prisvänliga
  • Smörblomm
    lokisse skrev 2010-06-01 17:54:25 följande:
    men det är bättre att ha en riktig andningsmask med backventil dom far därimot inte plats i en nyckelring.
    jo i miniformat. har en sådan själv.
  • Smörblomm
    lokisse skrev 2010-06-01 18:04:23 följande:
    har du använt den nagon gang?
    eller har du bara provat den pa en docka??
    jag har använt den på en person som blödde ur munen bla.
  • Smörblomm
    lokisse skrev 2010-06-01 18:14:54 följande:
    da hoppas jag att du kollade om du blivigt smittad med nagot efter det.
    blev jag inte, hur skulle jag ha blivit det?
  • Smörblomm
    Themis skrev 2010-06-01 18:18:32 följande:
    Smörblom: Skitbra pryl ju- var får jag tag i ett sånt munstycke för mun-mot-mun?
    jag har för mig att de ska finnas på apoteket. själv fick jag min via jobbet
  • Smörblomm

Jag hade gett vem som helst HLR

Svar på tråden Hjälper du pojken?