Inlägg från: stariz |Visa alla inlägg
  • stariz

Hjälper du pojken?

Hade jag tyvärr aldrig gjort. varför skulle jag riskera min hälsa när någon själv har valt att utsätta sig för något sådant? Självklart hade jag ringt ambulansen och följt alla deras instruktioner. Såvida de inte vill att jag gör detta.

• stariz
    TMSälj skrev 2010-06-01 16:58:50 följande:
    på vilket sätt reskerar du din hälsa om du gör HLR?
    Det kan jag inte svara på för det har jag inga kunskaper om. Men som frågan var ställd så skulle jag avstå med förbehållet att jag är rädd för att utsätta mig för ohälsa. Eftersom jag inte har någon utbildning i HLR så skulle jag inte inte kunna ge personen det i vilket fall som helst.
  • stariz
    TMSälj skrev 2010-06-01 17:12:44 följande:
    jag frågar igen: på bilket sätt skulle du utsätta dig för ohälsa/reskera din egen häsla?
    Återigen så har jag inga kunskaper i ämnet därför skulle jag inte vilja göra HLR. Men eftersom du verkar besitta kunskaper om det kan du väll berätta för mig på vilket sätt det är ofarligt? Att det inte är ofarligt osv. Då kan jag kanske ändra inställning och utföra en sådan. Det är väll därför man diskuterar? För att lära sig nya saker, få nya perspektiv och nya tankar. Tråkigt att bara få samma fråga två gånger när inte kan svara på den.
  • stariz

Bra att veta att det finns munskydd i alla fall. Nu ska jag bara gå en kurs också =)

Svar på tråden Hjälper du pojken?