• TrollBoll

PCO:are i syskonverkstaden

Detta är en tråd för oss med PCO som redan lyckats få ett barn och vill ha syskon till våra små mirakel!

Själv har jag en son som kom till efter två års försök. En utredning och en hormonbehandling senare blev han äntligen till!
    Nu har vi försökt få ett syskon till honom i över ett år utan att lyckas. Detta trots att jag går på hormonbehandling även denna gång.

Här hoppas jag kunna samla fler som är i samma sits som mig, där vi kan dela våra tankar om vägen till syskon! Alla som är i samma sits vet att det är en tuff resa och att man behöver vänliga likasinnade att prata av sig med ibland!

Elliot 090203
  • Svar på tråden PCO:are i syskonverkstaden
  • TrollBoll

Ush ja, när dagarna är som dessa får jag sparka iväg mig själv till jobbet. Vem vill jobba när man kan vara ute och bara ta det lugnt och ha de bra liksom!

Elliot 090203
  • Thalis
    TrollBoll skrev 2010-06-04 09:25:52 följande:
    Ush ja, när dagarna är som dessa får jag sparka iväg mig själv till jobbet. Vem vill jobba när man kan vara ute och bara ta det lugnt och ha de bra liksom!
    Eller hur?
    Som tur är det för mig att idag är jag mammaledig, är det varje fredag.
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • TrollBoll
    Thalis skrev 2010-06-04 09:49:35 följande:
    Eller hur?
    Som tur är det för mig att idag är jag mammaledig, är det varje fredag.
    Skönt! Jag har inget fast jobb, så jag jobbar ganska sporadiskt, men de dagarna som det nu varit varmt och skönt har jag givetvis skullat jobba.
    Elliot 090203
  • lerumstessan

Yippie yey! Idag har jag ägglossning. Tog ett test precis och strecket är starkare än kontrollstrecket!! Här ska bakas bebbe hela helgen!

Verkar som pergotime funkade även denna gång (andra enkelkuren nu), vilken underbar tablett!

~¤~Ally 090617~¤~
  • lerumstessan

En fråga med, ska man ha sex varje dag nu då eller blir det sämre kvalitet på spermierna då? Vågar ju inte med varannan nu, tänk om man missar!!

~¤~Ally 090617~¤~
  • Thalis
    lerumstessan skrev 2010-06-05 10:50:36 följande:
    Yippie yey! Idag har jag ägglossning. Tog ett test precis och strecket är starkare än kontrollstrecket!! Här ska bakas bebbe hela helgen!

Verkar som pergotime funkade även denna gång (andra enkelkuren nu), vilken underbar tablett!
    Hej!
    Yippie för ÄL!
    Jag fick stegring på testet i torsdags och vi hade sex torsdag,fredag , igår och idag
    Om din man/sambo inte har några problem med spermiehalten så skadar det inte att ha sex varje dag. Mängden blir något mindre men kvaliteten är detsamma.
    Lycka till!
    Hoppas att vi blir gravsynkisar.
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • lerumstessan

Ja det hoppas jag med! Idag har jag så ont i magen att varje steg jag tar eller varje gång jag sätter mig ner så gör det ONT. Minns precis denna känsla från när jag blev gravid med min dotter. Det är enda gången innan jag känt så så nu hoppas man ju att det tar sig denna gången med!!

~¤~Ally 090617~¤~
  • Thalis
    lerumstessan skrev 2010-06-06 12:45:35 följande:
    Ja det hoppas jag med! Idag har jag så ont i magen att varje steg jag tar eller varje gång jag sätter mig ner så gör det ONT. Minns precis denna känsla från när jag blev gravid med min dotter. Det är enda gången innan jag känt så så nu hoppas man ju att det tar sig denna gången med!!
    Så var jag i fredags!!
    Oj vad det gjorde ont! Men vad tål man inte för att få ett barn?
  • Eet

Thalis och Lerumstassen; håller tummarna för att det gått vägen. På fredag ska jag kolla och jag bildat egna äggblåsor. Jag tillhör (hoppas det ska ändras till tillhörde) dem som får utslag på stickan men har inga äggblåsor.

• TrollBoll

Thalis och Lerumstessan: Lycka till!!

Jag kan tyvärr inte använda mig av ÄL-stickor eftersom PCO:n gör att jag får felaktiga utslag tyvärr. Min läkare sa till mig att spermier kan överleva i kroppen i upp till 72 timmar, så har man sex var tredje dag så ska man inte kunna missa... Men vi kör varannan dag i alla fall, för säkerhets skull. Min sambos spermier är nämligen lite slöare än det normala, så.

Sjävl var jag på ännu ett vul igår och det visade sig att det nu fanns en stor fin blåsa på 22 mm! Jag fick en ägglossningsspruta som jag tog igår kväll, så idag ska här bakas bebis här också!

Elliot 090203
Svar på tråden PCO:are i syskonverkstaden