• LillTitti

    BF 23/1-11 Stockholm

    Jag är född 1980 och har försökt bli gravid sedan i somras. Nu äntligen har jag plussat. Beräknat till 23 januari 2011. Skulle gärna följas åt med fler tjejer som bor i Stockholm och som väntar barn i januari.

  • Svar på tråden BF 23/1-11 Stockholm
  • Majo

    GRATTIS!! Härligt att ha plussat! Jag plussade i lördags och beräknar att få i början av februari {#lang_emotions_smile}  Nu är man spänd på att det ska gå bra men jag ska försöka att njuta och får jag missfall så får jag ta den smällen då...


    Hur mår du nu och när har du din första koll hos MVC? 
  • LillTitti

    Majo: plussade för env ecka sedan men det känns fortfarande så overkligt. Har inte ringt MVC är så orolig att det ska gå illa och vill därför avvakta. Har du ringt?

  • Majo
    LillTitti skrev 2010-05-31 21:00:01 följande:
    Majo: plussade för env ecka sedan men det känns fortfarande så overkligt. Har inte ringt MVC är så orolig att det ska gå illa och vill därför avvakta. Har du ringt?
    Ja jag ringde idag och beställde tid, fick inte tid förrän 21 juni... Det var ganska så fullt så det är bra att boka tror jag. 
    Försök att njuta även om det är svårt att inte oroa sig, men jag resonerar som så att jag tar smällen om jag får mf och fram tills dess försöker jag att njuta till fullo!! 
    Men jag förstår dig, det är svårt att inte oja sig och man är helnojig över att något är fel! Men nu vet vi att vi åtminstone kan bli gravida, innan ajg blev gravid så hade jag fått för mig att jag inte kunde, så jag glädjs även åt det {#lang_emotions_laughing}
  • Majo

    Grattis Angio! HAr du fattat att du faktiskt är med barn?! Inte jag, och idag har jag inte känt något så nu är det nästan så jag vill ta ett nytt test. {#lang_emotions_laughing}

    Ska på inskrivning hos MVC den 21/6 och har beställt ett ultraljud på eget bevåg hos en specialst den 14/6... Spännande!

  • LillTitti

    Har ni berättat för några ännu? Ska på fest med jobbet i helgen, vet inte riktigt hur jag ska undkomma att folk fattar...

  • Majo

    Jag har berättat för de allra närmsta... Vi har ett väldigt socialt liv så kommer att bli svårt framöver, men jag har kommit på att jag ska ljuga om något konstigt så att folk itne frågar mera. Typ opererat mig mellan benen eller nåt och måste äta pencillin mot infektion, för säger jag nåt annat så kommer dom fatta direkt och jag orkar verkligen inte med att dom vet ifall det händer nåt...

  • angio101

    jodå, idag börjar det sjunka in att jag är gravid. Var på vul och såg ett litet nånting som pulserade på skärmen som läkaren sa var ett hjärta. Ska på inskrivning 23/6.

    Jag berättade väldigt tidigt för min mamma och också för mina arbetskamrater eftersom min förra graviditet slutade med ett brustet utomkvedshavandeskap i v8. Då förstår de om det skulle hända nåt igen. Plus att jag var så exalterad över att ha plussat att jag inte kunde hålla det hemligt :)

    Men usch vad nervös jag har varit de senaste dagarna.

  • LillTitti

    Jag tror nog att jag tänker ljuga rakt upp och ner. "Nej, jag är inte gravid. Bara för att man inte dricker behöver det ju inte vara så. Vad vet ni, jag kanske inte ens KAN få barn..."
    Då kan de ju knappast fortsätta pressa. Ljuger aldrig så den stora faran är att de ser igenom det men vad fan... egentligen... vad spelar det för roll? Blir det så blir det... Fattar de så fattar de...

  • Ögonsten till M

    Hej hej Hoppar in här. BF 21 januari och första barnet. Bor i Årsta.
    Har oxå dilemma om när och hur man ska berätta. Är i vecka 8 nu och snart ska vi ha massa galaj här på jobbet :/. Men funderar iallfall berätta för min chef så hon vet. Så vet hon även ifall det skulle hända nått som man itne vill ska hända.

    men håller med dig LIllTitti. Jag säger oxå att jag inte är gravid. Behöver ju inte vara sugen på att dricka helt enkelt :)

Svar på tråden BF 23/1-11 Stockholm