Akta Graco bilbarnstol... någon som vet om den är bra?
Har börjat att titta lite på bilbarnstol till det första året när bebben är född...
Har börjat att titta lite på bilbarnstol till det första året när bebben är född...
Vi har den å har för mig att den var bäst i test då -08.... Men är inte säker. Vi har varit nöjda med den iaf.
Menar du babyskyddet eller bilbarnstolen som de börjar använda vid ca 9 månaders ålder?
Men är inte 1500 kr utan bas? Måste man köpa till en bas eller ingår den i den här stolen? hoppas det är okej att jag hoppar in med en fråga, ts
Vi köpte Akta Gracos babyskydd för 3½ sedan. Det var den äldre modellen och den betalade vi 1000 kr för inkl bas.
Kolla alltid innan, men jag skulle tro att priset är inkl bas. Tänk på att barnet bara kan ha solen i 9-10 månader, sedan är det dags att byta. Stolen som kommer efter är betydligt dyrare. Skulle jag vara er skulle jag köpa den billigast jag hittar (utan att säkerheten blir lidande) och lägga mer krut på nästa stol som barnet ska ha till h*n är minst 4 år.
Tack så mycket för era svar :)
När vi var på babyland rekommenderade försäljaren Acta Graco framför en annan som var mycket dyrare (och som jag inte minns namnet på). Anledningen var att barnet kan använda Acta Graco längre. Inte för att det svarar på din fråga direkt, men i alla fall...
Om det är babyskyddet du menar har jag för mig att den fått bäst i test nåt år. Vi har haft det och varit nöjda, dock är den lite klumpig att bära barnet i. 'dock tycker jag att 1500 låter dyrt, har sett billigare, tycker att det ofta är rea på just den.
Sen är det viktigt att tänka på att man ska byta ut babyskyddet så fort som möjligt, kan barnet sitta stadigt är det bilbarnstol som gäller då bilbarnstolar är säkrare än babyskydd. vi bytte när lillen var 6 mån.
vi köpte den stolen för 999 kr dom hade på kampanj, jag hade hellre köpt en besafe babyskydd men gubben har krossad armbåggde å de var den ända stolen han kunde ta loss med en hand.
sen har våran kompis en lika dan å hon är super nöjd med den..
kolla även på sjukhuset för i trollhättan kan man hyra dom
Vi är jätte nöjda med vår. Bra med skyddet man kan dra över om det tex regnar samt att den är lite större än tex Maxi Cosi så vi kunde ha vår mycket längre än andra som tex hade Maxi Cosi. Jag kan varmt rekommendera den!
Vi har haft acta graco till båda barnen och de var ett genomarbetat och välanalyserat val Vi har varit jättenöjda med stolen båda gångerna, hade med bas vilket är ursmidigt.
Jag har haft akta graco till båda barnen, först autobaby och sen Logico s, som jag tycker är bäst. Va väldigt nöjd med den! Betalde 1200 kr för 2 år sen, normalpriset va då 1800 kr men den va på kampanj.
Man byter från babyskyddet när barnet kan sitta själv, så vid ca 6 månader.
Tycker att AG har väldigt bra babyskydd men deras fasta bilbarnstolar och bältesstolar gillar jag inte. Då föredrar jag Britax!
nackdelen med duologic som funkar som babyskydd och till 18 kg är just att den har en gräns på 18 kg vilket ofta brukar vara innan 4 år. Man vill ju ha barnen bakåtvända så länge som möjligt och då är det bättre att ha en stol som funkar till 25 kg.
Acta Graco's babyskydd rekommenderar jag verkligen!
någon som vet hållbarheten på dessa stolar (den de har första tiden) kan köpa min kommpis stol men e lite osäker. den e andvänd samanlagt 2 år, den kommer å vara 4 år när jag börjar andvända den, å planerar ju en till efter denna..