Inlägg från: SaraKlippan |Visa alla inlägg
  • SaraKlippan

Akta Graco bilbarnstol... någon som vet om den är bra?

Har börjat att titta lite på bilbarnstol till det första året när bebben är född...

I butiken som vi tänkte köpa barnvagn hade de bara en Akta Graco som kostade ca 1500kr....
    Men så har ja tittat lite på andra märken och de är mycket dyrare... kostar ju 2500 kr och mer... 
    Är Akta Graco sämre för att den är så billig eller är det något annat som är orsak? 
    Tar gärna tips på andra bilbarnstolar om det är någon som har att rekomendera! 
    Tack på förhand.
  • Svar på tråden Akta Graco bilbarnstol... någon som vet om den är bra?
  • SaraKlippan

Tack så mycket för era svar :)

Ja jag tycker att det är en lagom peng för första stolen med tanke på att man bara kan ha den så kort tid... 
    Har sett att de fins bilbarnstolar som man kan ha frånbörjan och ända till de är 3-4 år... men ja tycker det verkar säkrare och smidigare med en mindre som man kan bära med sig i början. 
    Ingen som vet vad skillnaden är på Akta Gracos och andra som är betydligt dyrare?
    Man undrar ju om de andra är säkrare... Men om den är godkänd så borde den väl vara säker tycker man! 
  • SaraKlippan
    sarsparis skrev 2010-06-01 21:54:48 följande:
    Om det är babyskyddet du menar har jag för mig att den fått bäst i test nåt år. Vi har haft det och varit nöjda, dock är den lite klumpig att bära barnet i. 'dock tycker jag att 1500 låter dyrt, har sett billigare, tycker att det ofta är rea på just den.

Sen är det viktigt att tänka på att man ska byta ut babyskyddet så fort som möjligt, kan barnet sitta stadigt är det bilbarnstol som gäller då bilbarnstolar är säkrare än babyskydd. vi bytte när lillen var 6 mån.
    Ja 1500 kanske är lite dyrt... beror nog på att det är en liten butik som ligger i en liten håla... ville gynna dem. Men om de skiljer så mycket så vet ja inte om man kanske ska kolla på fler ställen!
Svar på tråden Akta Graco bilbarnstol... någon som vet om den är bra?