• Hillers

Akta Graco bilbarnstol... någon som vet om den är bra?

Menar du babyskyddet eller bilbarnstolen som de börjar använda vid ca 9 månaders ålder?

• Hillers
    Hillers skrev 2010-05-31 21:55:05 följande:
    Menar du babyskyddet eller bilbarnstolen som de börjar använda vid ca 9 månaders ålder?
    Oj, ser att jag inte läste inlägget riktigt!

Vi har haft en Akta Graco till våra två barn och är jättenöjda. Skönt med basenheten i bilen också.

Köpte även barnvagnen Mirage Plus av samma märke. Till första barnet hade vi den bara som en vanlig sittvagn eftersom vi köpte den när hon var 1 ½ år. Men till andra barnet har vi kunnat använda den redan från början. Man häktar nämligen fast bilbarnstolen i den! Hur smidligt som helst istället för att behöva bära på stolen. Nu använder vi den som en vanlig sittvagn igen. Vagnen kostar ca 1000 kr och är värd varje krona! Det var bara ett tips. {#lang_emotions_smile}
  • Hillers

Vi köpte Akta Gracos babyskydd för 3½ sedan. Det var den äldre modellen och den betalade vi 1000 kr för inkl bas.

Kolla alltid innan, men jag skulle tro att priset är inkl bas. Tänk på att barnet bara kan ha solen i 9-10 månader, sedan är det dags att byta. Stolen som kommer efter är betydligt dyrare. Skulle jag vara er skulle jag köpa den billigast jag hittar (utan att säkerheten blir lidande) och lägga mer krut på nästa stol som barnet ska ha till h*n är minst 4 år. {#lang_emotions_smile}

Svar på tråden Akta Graco bilbarnstol... någon som vet om den är bra?