• Cynara

Hjälp, blod efter ägglossning?!

Nej jag vet inte säkert men är i precis samma situation och jag pratade med sköterskan på avdelningen och hon sa att det kan ha många orsaker, en andra ägglossning, tecken på en tidig graviditet men även 100 andra saker. Hon sa att det inte betyder att det inte har fungerat men att det kan göra det, säkert kan man inte veta utan blodprov så det fick jag ta igår när jag var där. Får dock inte svar förän nästa vecka.

Hoppas det ger dig lite svar ändå. :)

• Cynara
    pikku my skrev 2010-06-02 17:21:04 följande:
    Har hört att det kan släppa lite blod när ägget fastnar...
    Man kan ju hoppas på att det är så det ligger till ;)

Sally86. Förstår hur det känns här snurrar det också hundra tankar i huvudet hela tiden, jag har också ont i magen har haft det sen några dagar innan jag fick min lilla blödning. Nu är det ju bara att vänta och se vad provtagningen säger :)

Håller tummarna att det går bra för dig :)
  • Cynara

Sally86: Det tog ca: 1vecka innan jag fick mitt provsvar på om jag haft ägglossning eller ej.

Själv är jag väldigt förvirrad just nu fick ju som jag skrev innan precis en sådan liten blödning som TS skrev om och jag fick ta blodprover hos gyn för att se om jag haft ägglossning. Så nu till det förvirrande igår natt fick jag fruktansvärt ont i magen (har alldrig kännt nått liknande) och naturligtvis var det mensen som kom :(  Ringde min gyn på morgonen och fick en tid en timma senare, när jag kom dit sa han att han var förvånad över att jag ringt och sagt att jag fått min mens då mina värden var så höga att det tydde på att jag var gravid, endast ägglossning brukade tydligen inte ge så höga världen. Han frågade ut mig om precis hur det värken hade känts och sen ville han göra ett VUL trotts att jag fortfarande blödde. Då konstaterade han att allt såg toppen ut och att jag hade äggblåsor på båda sidor som var 21mm och att jag nog skulle ägglossa när som helst. Under mensen? Ännumer förvirrad blev jag när han sa att han nog fortfarande trodde att jag ändå kunde vara gravid redan och att jag skulle ta ett blodprov till.
    Ska få svar på det imorgon men jag känner mig verkligen förvirrad, någon som hört talas om att man kan vara gravid trotts mens och mogna äggblåsor på båda sidor, allt på samma gång.

• Cynara

Ja man kan ju hoppas, måste erkänna att jag är skitnervös inför det väntade telefonsamtalet imorgon, men är det ett negativt besked så har jag ju iallafall de andra två blåsorna att hoppas på och tvillingar vore helt okej tycker jag :D

Svar på tråden Hjälp, blod efter ägglossning?!