Inlägg från: Hej och Hopp |Visa alla inlägg
  • Hej och Hopp

Tropikundersökning

Jag har haft turen att få en BVC-sköterska som visserligen inte kom hem till oss, men som fokuserat på anknytning, tipsat om öppen förskola för adopterade, anpassat programmet efter hemkomst istället för ålder o dyl.
    På hemkomstundersökningen däremot så fick jag en sköterskan som sa till mig att inte samsova - det skulle bli jobbigt när jag skulle börja jobba sen (?), att tänka på att inte bära henne för mycket - hon var ju inte nyfödd och liknande smarta saker. Vi hade då varit hemma i 3 dygn...
    Och då tycker man att de borde vara experter och insatta i dessa frågor på ett annat sätt än BVC

• Hej och Hopp

Jag fick en tid väldigt snabbt och det funkade med tillfälligt persnr. Fick dock bara träffa sköterska som tog prover och skulle få vänta över 6 veckor på att få träffa läkare och få provsvaren.
    Jag ringde när vi varit hemma en månad och sa att jag åtminstone ville få reda på provsvaren, sa också något om rekommendationerna om snabb läkarundersökning vilket ledde till att jag fick reda på provsvaren via telefon.
    Visst är det konstigt att det inte finns fungerande rutiner - så ovanligt är det ju ändå inte med adoptioner - åtminstone inte i lite större städer...

Svar på tråden Tropikundersökning