Första barnet, i Göteborg?
Hej!
Grattis till din graviditet!
Jag väntar att få träffa min bebis i början på februari! Vore jättekul med en tråd för oss göteborgare som dessutom väntar första barnet! ![]()
Hej!
Grattis till din graviditet!
Jag väntar att få träffa min bebis i början på februari! Vore jättekul med en tråd för oss göteborgare som dessutom väntar första barnet! ![]()
Jag är förväntansfull, glad, chockad, LÄNGTAR!!!
Ni då? Hur gamla är ni? Jag är 32 år. Detta är ett efterlängtat plus, vi höll på i mer än ett år... och så äntligen!
Lillebäcks mamma, befinner du dig inte i den där perioden under graviditeten då man mår oförskämt bra men att bebismagen inte syns än, så att man nojar jämt?
Spökperioden eller liknande tror jag att det kallas.
Jag har ömma bröst och otroligt växtvärk i tjejmagen. Jösses, detta kommer nog att bli en stor bebis, för h*n verkar vilja ha mycket plats!
Jag och min fästman bor i Linnestan, men börjar kika på hus lite smått. Vill ju gärna spendera nästa sommar grillandes med en knubbig bebis på en filt i gräset.
Å Gud vad jag längtar nu!
Berätta mer om er!
Å vilket gulligt smeknamn Lillebäcks mamma!
Kanske det hotell man ska åka till om man vill ha snabba resultat! .-)
Frökenelin, inte oroa sig över symtom, har läst att de kan komma och gå under hela graviditeten...
Jag känner också växtvärk i tjejmagen och en fantastisk törst! Jag som inte dricker så där hemskt mycket vatten vanligtvis, dricker säkert två liter varje dag, utöver juicer och smoothies och sånt. Annars mår jag oförskämt bra... kanske lite tröttare och liiite huvudvärk. Men inget man inte står ut med!
Lillebäcks mamma, MVC i Kungshöjd funderar jag också på! Går förbi där varje dag när jag går till och från jobbet, så det ligger bra till, dessutom har jag hört mycket gott om den MVCn!
Vad spännande att du fått se din bebis redan! Vinkade den till sin mamma och pappa? *rörd*
Välkommen hit Englastar!
Lillebäcks mamma, kramar om dig massor! Gud vad glad jag blir och helt rörd av din berättelse!
Jag är också väldigt orolig... fy, tänker på missfall och allehanda risker, varje dag. Men vi har ett avtal min bebis och jag, och det är att h*n ska vara stark och modig och stanna i mammas mage till början av februari
Du är klok! Och de är sant, den övervägande majoriteten av alla graviditeter går bra! Och det är så man måste tänka, annars blir man ju galen! (på god väg att bli galen här). Man måste inte påpeka det uppenbara alla gånger, för oroa oss gör vi ju redan vi blivande mammor!
(jag ryser när jag skriver blivande mamma, hi hi hi)
Jag ska köpa en sådan bok till vår lilla plusetta jag med. Idag.
He he he, låter otroligt smart!
Och även skönt att som mamma få skriva av sig alla tänkar och funderingar och att få sätta ord på sina känslor.
Välkommen Erwanith!
Kul att ha någon at fråga om råd och alla nojor med!
Englastar, jag har befunnit mig i liknande sits, jag skyllde på akut magkatarr och att jag inte fick dricka alkohol just nu... Funkade bra. (fast sedan var det någon präktig sak som skulle påpeka allt jag inte fick äta om jag hade magkatarr, exempelvis starkt kryddad mat... och då satt jag med chilisåsen i handen redo att krydda min mat...)
Å vad mysigt Lillebäcks mamma, ja nästa år är det myyys på hög nivå! Längtar dock väldigt mycket efter en gravidmage faktiskt...