• cotton

Första barnet, i Göteborg?

Englastar - du är en ängel!

• cotton

Hm, vi kanske kan börja där?  Det är ju helt okej info, namn, ålder, var vi bor och när vi har BF  :)

• cotton

Å grattis Annizzen till ett lyckat UL! Vad underbart att få se sin lilla bebis sprattla och leva rövare dä inne i magen!   Och du är hjärtligt välkommen den 29 juni!

• cotton

Björnis, jag var också en Cola ligtht drickare av rang förut. Men nu är det juicer (gärna apelsinjuice) och Frosh smoothies som gäller. Och sugrör är en självklarhet!

Lycka till på ditt UL på torsdag! Förstår att du är sjukt nervös, men det går bra! Denna gång kommer det att gå jättebra!!! Men visst, man hade gärna haft sitt UL på morgonen, typ gärna fem på morgonen så att man inte hunnit vakna än. Jag har mitt UL den 23:e kl 14,45... jag menar hallå?! Kan man få en taskigare tid?

Och Kiaa, klart att du vågar komma den 29:e! Jag lovar att lämna huggtänderna hemma? Och ni andra tjejer som ska komma, lämnar era huggisar hemma med hoppas jag..

• cotton

Välkommen Fialisan! Spännande med RUL om några veckor!

Vad jag hört har man det runt vecka 18-20, då du hör väl till den senare skaran, men jag förstår att du undrar. Det hade jag också gjort.

Härligt att få se ett tickande hjärta!

Jag ska på UL den 23 juni och längtar väldigt mycket! (och är ju självklart otroligt orolig också)

• cotton

Men FrökenElin, vilken BM! Hon om någon borde ju veta att graviditetssymtom är individuella och att man inte kan förväntas fylla några som helst kriterier... mår man okej, har plussat och inte blöder, tycker jag man ska kunna vara tryg i sin graviditet.

Men hon sa säkert så för att hon inte vågade lämna några garantier... de är väl rädda att de ska bli feltolkade om det säger att allt är toklugnt och så skulle något hända...

• cotton

Quatterin, förstår verkligen att du nojar. Men så länge bebisen mår bra och hjärtat slår, ska du glädjas... men visst låter det som ett mysterium alltså...

• cotton

En till MVC kungshöjd här! Ska på inskrivning där den 24 juni och det känns väldigt roligt! Ska på VUL på Carlanderska dagen innan för att se att det finns en bebis magen också. Det känns så klart ännu mer spännande!

Vad gäller bubbelpool och bastu mm, får man väl fatta egna beslut där. Men så fort det råder delade meningar, följer jag min intuition och jag hade inte badat bastu eller bubbelpool före vecka 12. Av samma anledning ska man ju inte heller få ryggmassage före vecka 12... något om att ökad blodcirkulation som det ger upphov till, kan ge missfall.

Jag tror vi gravid följer många regler som är mer eller mindre onödigt hårda, men vad gör man inte för att säkerställa så långt man själv kan, att pyret stannar hos en...

Frökenelin, kan du inte fejka magkatarr? Då ska man inte dricka alkohol ju... det gjorde jag härom veckan när vi var på bio och alla tjejer drack vin men jag tog Sprite.  

• cotton

He he he, barn är underbara!

Grattis till första stora milstolpen under graviditeten!!! 

• cotton

Jag ska till MVC Kungshöjd i Göteborg. Den 24 juni ska jag på inskrivning. Men den 23 juni ska jag på VUL på Carlanderska. Vill se bebisen.

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?