Inlägg från: Proppen1982 |Visa alla inlägg
  • Proppen1982

Första barnet, i Göteborg?

Jag hoppar oxå in här:)

Uppdatering medlemslista

Lillebäcks mamma;  24 år , Kallebäck, BF - början av januari 2011
    Cotton;  32 år, Linnéstan, BF - början av februari 2011
    Englastar;  29 år, Majorna, BF - slutet av januari 2011
    frökenelin;  ? år, ?, BF - slutet av januari 2011
    Erwanith;  23 år, Mölndal, BF - slutet av augusti 2010
    Jackie85;  25 år, Majorna, BF - början av januari 2011
    jennie90a;  20 år, nära gbg, BF - slutet av november 2010 
    Angel20;  ? år, Kungsbacka, BF - slutet av augusti 2010
    Bjornis,  31 år, Vasastan, BF - början av januari 2011
    Kiaa;  32 år, Högsbo, BF - slutet av december 2010
    JOSSAN;  27 år, Torslanda, BF - början av feburari 2011
    737 dagar;  ? år, Hisingen, BF - början av januari 2011
    Annizzzen;  31 år, Askim, BF - början av januari 2011
    qatterin;  29 år, Tynnered, BF – början av januari 2011
    Proppen1982; 28 år, Landala, BF - början av januari 2011

Det börjar arta sig på listan, bara några få grejer som saknas :o)

• Proppen1982
    Lillebäcks mamma skrev 2010-06-08 14:57:19 följande:
    Välkommen hit och grattis till plusset även till dig Proppen1982! Skrattande

Bodde vid Egna Hem/Dammgatan tidigare men bor numera i Kallebäck. 
    Vilken vecka är du i nu? Hur har du mått? Varit på inskrivning på mvc ännu?  
    Tack, grattis till dig me:)
    Vi bor på Landalagången. Jag är i v.11 och mår faktiskt väldigt bra, har lite känningar i tjejmagen och i ryggslutet ibland men inget farligt, kissar lite oftare och jag är extremt trött. Men mår inte illa å det är jag glad för. Hur är det med dig, vilken vecka är du i och hur mår du?
    På fredag skall vi på inskrivning på MVC Kungshöjd, skulle egentligen varit där i torsdags men vi åkte till Spanien så fick byta datum. Kul med en göteborgs grupp tycker jag:)
  • Proppen1982
    frökenelin skrev 2010-06-08 19:13:10 följande:
    Idag har jag och sambon varit på hälsosamtal på MVC och fått träffa vår barnmorska för första gången. Trevlig dam. Jag hade tusen frågor såklart, men det mesta hade jag dock fått svar på här på FL redan.
    Dock frågade jag om det här med mina svaga symptom (jag känner bara trötthet, ont i brösten, sämre ork och molvärk. Ytterst lite illamående, knappt märkbart) och om det kunde vara kopplat till ett eventuellt kommande missfall. Hon sa att det kunde vara så, men det behövde inte vara så. Det gör mig ju inte mindre nojig över att få mf precis... Hade hoppats att hon skulle säga att det är många som inte känner något illamående men ändå föder friska barn men på henne lät det som att illamående var mer regel än undantag och att jag nog snart börjar känna av det (är i v 6+1 nu).
    Jag fick tid för VUL och läkarbesök nästa vecka då vi har genetiska sjukdomar i släkten. Kommer då att vara i v 7+2 och hoppas, hoppas kunna få se ett hjärta!
    Tycker inte att du behöver vara orolig.. Har och har haft precis samma symptom dom dig. Är i v.11 nu men i v.8 gjorde vi ett VUL och då såg allt bra ut och hjärtat pickade så fint. Var glad att du inte mår illa, det är jag:) Nu har jag dessutom inga ömma bröst längre heller, dom är bara lite större, mörkare och lite känsligare på vårtorna:)
    Å när jag tänker efter har jag två kompisar som nyss varit gravida och fött helt friska barn som inte mått illa alls heller..
  • Proppen1982
    Bjornis skrev 2010-06-08 22:13:22 följande:
    O, ska du också gå på kungshöjd. Vem ska du till? Jag skulle till nån Karin. Nästa fredag. Är i v 13 då...  
    Du bor ju nära mig. Jag bor vid schillerska.

Vad kul:) Då skall vi nog gå till samma, hon heter Karin Möller. Om hemsidan stämmer så finns det bara en Barnmorska som heter Karin på kungshöjd.

• Proppen1982
    Lillebäcks mamma skrev 2010-06-08 22:55:56 följande:
    Proppen1982: Skönt at du haft det så lugnt på symptomfronten. Jag är sedan två veckor tillbaka nästan helt symptomfri, bara lite växtvärk emellanåt, måste kissa minst en gång i timmen och har fått en ny kärlek till vatten Glad De första veckorna i graviditeten var jag jättetrött, sov 12 timmar om dygnet. Sen hade jag jätteont i brösten, men de växte två kupor med så det var nog därför. Illamående har jag haft, men inte så illa så att jag behövt kräkas, vilket ju känts som en välsignelse. 
    Jag går in i vecka 12 i morgon (11+0) och håller också till på mvc kungshöjd Glad Har en jättesöt barnmorska där som heter Linda Burefors. Både jag och min sambo har hittills varit mycket nöjda med alla där.
    Då är vi några på Kungshöjd, kul:) Skönt att du är nöjd med din barnmorska, skall ju dit på fredag, får se om jag blir lika nöjd. Mannen skulle ju oxå följt med men han åker till Boden å jobbar på torsdag:(
    Ja det är verkligern skönt att inte må illa å så iaf. Bara den här tröttheten gör över hade jag varit nöjd. Man orkar ju inte göra något, ligger bara å jäser känns det som :) När försvann din trötthet?
  • Proppen1982
    Lillebäcks mamma skrev 2010-06-09 10:51:58 följande:
    Proppen1982: Jadu, bra fråga. Nu när jag tänker på det så kanske den är kvar? Bara att jag inte upplever det som lika jobbigt nu. Fram till vecka 9 jobbade jag, så jag gick upp klockan sex och när jag kom hem klockan sex så däckade jag i soffan. Sen vaknade jag till vid tio-tiden, bara för att förflytta mig in i sovrummet och sova till klockan sex på morgonen. Trevligt sällskap Tungan ute
    Vecka 9 var en jobbig vecka, så jag var ganska glad att jag kunde vara hemma då. Nu har jag nog sänkt till 10 timmar sömn per dygn, vilket är mycket det med. 
    Idag känns tröttheten lite bättre faktiskt, tror jag:) Jobbar du inte längre?? Å grattis till v.12 måste kännas skönt.
    Ja barn är verkligen goa, arbetar på en förskola å där kan man få höra både det ena och de andra:)

cotton - vilken barnmorska skall du till?
  • Proppen1982
    Lillebäcks mamma skrev 2010-06-09 15:34:03 följande:
    Proppen1982: Nej, nu är jag hemmafru Solig Mysmys!

Åh va underbart att få jobba på dagis! Min svärmor gör också det så man får ju höra det ena sötare än det andra Skrattande 
    Vi kan byta om du vill, du kan gå till min förskola så kan jag vara hemmafru:)
  • Proppen1982

Lillebäcks mamma: Det låter lite otäckt. Har ingen aning om vad det kan bero på, kanske lågt blodtryck? Vad duktig du är som prommenerar varje dag. Borde jag oxå göra men har verkligen inte orkat nu när jag varit så trött.

Emmiii: Välkommen:)

• Proppen1982
    Lillebäcks mamma skrev 2010-06-10 10:36:34 följande:
    Åh, här har vi en som ropat hej för tidigt! Rynkar på näsan
    Jag börjar misstänka att mina symptom varit borta bara för att jag varit hemma och kunnat hålla efter dem. Idag när jag skulle ta bilen och åka till hemstaden så lämnade jag sambon på jobbet, åkte hem och hade kräkfest. 
    Inte en endaste dag har jag kräkts i den här graviditeten,  men nu - i vecka 12, då börjar det. Så himla typiskt! Sitter hemma och försöker äta frukost igen...hoppas jag får behålla den. Känns ju sådär att sätta sig i bilen och köra tio mil hemifrån just idag. Blää...

Fast ska man tro på myterna så kanske det är en liten flicka där inne, som nu börjat producera eget hormon och gör sin mamma alldeles konstig Glad 

Lycka till idag Bjornis!

Välkommen hit Emmiii och grattis till ditt plus!  
    Fy stackars dig, hur har det gått idag då?
    Jag blir ju lite orolig nu me ju, har trott att jag kommit lätt undan och nu har tom tröttheten börjat försvinna. Men kanske inte då..
  • Proppen1982
    Fialisan skrev 2010-06-10 11:18:20 följande:
    Erwanith, du som har gått lite längre. Är det normalt att börja må illa igen senare under graviditeten?? Mådde väldigt illa fram tills vecka 12-13 men de gick över när jag ätit något.
    Nu på senare så har jag svårt att sova och börjat må väldigt illa, igår och idag främst. Trodde illamåendet försvann där i början ju =( Usch orkar inte med en sån period till, urk.
    Någon mer som har problem med fogarna? ja fick det redan i v 12, barnmorskan menade det att det bara var hormonellt, men hon fick allt ändra sig nu :P Går inte en dag utan att jag har ont, och på jobbet är det olidligt. men måste stå ut så man får lite pengar sen iaf...
    Jag har lite ont runt bäckenet men är bara i v.11. Var på inskrivning idag och berättade det för barnmorskan hon visste inte vad det kunde var, trodde att jag hade sovit konstigt eller nått. För foglossning sa hon att det inte var så tidigt.
    Pratade med en på jobbet och hon hade en kompis som fått det redan i v.10. Hoppas bara att det är för att jag har legat å jäst de sista veckorna och inte rört mig mycke. Vilken vecka är du i nu?
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?