Första barnet, i Göteborg?
Lillebäcks mamma: Vilken go man du har, låter lite som min. Åh nu blev jag full av kärlek å han kommer inte hem förrän söndag
Lillebäcks mamma: Hehe ja dom är ju klart inte inte lika underbara hela tiden med alla exter
Vad jobbigt med illamåendet, hoppas det är nått övergående. Man tror ju att man skall vara ganska skyddad runt v.12
Bra att du fick tips så du kan forsätta med promenaderna, skall oxå försöka ta tag i det nu om det bara hade slutat regna:(
Idag var jag på inskrivning och på hälsosamtal, barnmorskan var jätte gullig. Fick bra kontakt så det känns skönt. Känns konstigt bara att jag inte skall dit igen förrän 22 september, är ju en evighet dit.

Men att testa om det hjälper genom att använda bandage eller liknande var ett jättebra tips när man inte har möjlighet att bara köpa ett riktigt på vinst och förlust!
Fast denna gången hoppas jag att barnmorksan har rätt. Hur går det för dig då? Blir det värre hela tiden eller hur fungerar de?
Här kan man inte vara borta länge, händer ju massor:) Ska läsa igenom till frukosten..
JOSSAN: Jag är oxå jätte nöjd med Kungshöjd, har iförsig inte mycke att gämföra med då det är första barnet. Var på inskrivning och hälsosamtal där i fredags. Har en jätte go Barnmorska som heter Karin. Lite vimsig men mysig och inte så förtjust i familjeliv men när jag berättade om denna gruppen blev hon mer positiv
är det alltså några som fått göra någon form av ultraljud även på inskrivningen? Har läkartid och ultraljud inbokat nästa tisdag oxå...Jag kommer oxå på fikan:)
Här skrivs det flitigt, hinner inte riktigt me:)
Idag går jag in i v.13 och magen har börjat växa lite
nu börjar det nästan kännas på riktigt.
Är det någon mer här som har pollenallergi eller eksem. Hur gör ni i så fall med mediciner?
Jag försöker hålla mig ifrån alla, tar bara ögondroppar och nässpray för tillfället.

Vad säger ni om en liten fika lista så man kan se vilka som kommer på tisdag?
Fikalista:
Tis 29/6 17.30
Condeco Linnégatan 30
Proppen1982
Ficotril är en bra salva de, gillar den mycke:) Vad skönt att du inte heller har så mycke, finns ju atopiker som inte har de lätt.
Jag är förvånad över hur bra jag klarar mig med bara ficortril, man kan ju hoppas att man är lite bättre under graviditeten även till hösten/vintern.
Tror dock att det är dags att börja med någon allergitablett, nyser som en tok och näsan rinner som en kran.
Är orolig för att mina barn skall få allergier och eksem. Både min man och jag har problem med de.
Har hittat tre "metoder" som jag skall försöka mig på
Den första är ett tyg som kallas astmate "Patrik Mannius zu dem Berge har uppfunnit en speciell filt som han har världspatent på. Filten har bara provats i liten omfattning men verkar göra att barn inte utvecklar allergier"
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=1240658
http://www.astmate.com/php/home.php
Det andra är att äta fiskolja. Hittade för längesedan en studie som gjorts på en grupp gravida och deras barn. Kommer inte ihåg hur dom gått tillväga för jag hittar inte den artikeln längre men har skrivit upp på en lapp "3g fiskolja från grav v.25 tills barnet är 3mån"
Och det tredje är att ta probiotika några veckor innan förlossningen och sedan forsätta ge de till barnet i form av t.ex semper magdroppar tills barnet är ett. Finns massa info att söka på nätet om olika studier. Stod om det i senaste nummret av Allergia med, en forskare som heter Christina West har gjort ett avhandlingsarbete om effekterna av att tillföra probiotika.
Du har säkert koll på detta redan men ifall att
Det verkar ju inte finnas någon fara med metoderna så jag å mannen känner att det är värt att prova. vågar dock inte äta 3g fiskolja eftersom blodet förtunnas, tänkte ta 2g.
Fikalista:
Tis 29/6 17.30
Condeco Linnégatan 30
Lillebäcks mamma
cotton
Proppen1982
Hej hej!!
Hoppas ni hade jätte trevligt på fikan eller kanske forfarande har
och att ni hittade varandra, hade oxå lite funderingar på hur de skulle gå till innan. Kunde tyvärr inte komma men jag hänger gärna på nästa gång om tiden passar.
Hej M i a,välkommen hit:)
Den 17/8 skall jag oxå kunna, vet dock inte mina arbetstider än men om det blir vid sex tiden så skall det nog fungera oavsätt