Inlägg från: Soffi83 |Visa alla inlägg
  • Soffi83

Första barnet, i Göteborg?

Hej allihopa,

Väntar också första barnet och bor väl ungefär i Gbg (Frölunda). Hur är det med alla här? Glad

• Soffi83
    Lillebäcks mamma skrev 2010-06-15 16:21:15 följande:
    Välkomna hit 2B mamma och Soffi83 och grattis till era plus!

Tack Englastar för flitigt och mycket bra uppdatering av medlemslistan Solig

Kiaa: Åh, då förstår jag Skrattande Trodde först kanske att jag fått något om bakfoten och räknat fel. Men som du säger, det lär ju inte bli på dagen anyway (vilket jag nog är glad för då jag hoppas på att ta mig in i januari innan bebisen släpps ut Tungan ute )
    Tack för välkomnandet.
    Är 26 och har BF 11/10 (hoppas dock på 101010 hihi)
  • Soffi83
    Bjornis skrev 2010-06-15 20:34:58 följande:
    Ja, mycket blir ju så fel här på FL! Det är ju många som hänger här av en anledning (missfall, ovanliga symptom osv).
    Jag sökte mig hit när jag började analysera min menscykel och kom fram till att den inte är helt "normal". MEN jag hade inte heller lärt mig nåt om jag inte varit här (och på nätet i allmänhet). 
    Min bm med ma:t var allmänt anti internet och jag förstår om man som person inte har nån sållningskapacitet alls, då kan det nog vara "farligt" att surfa för mkt. Jag är rätt bra på att vara källkritisk dock. Som jag upplevt så tror "alla" BMs att man har ägglossning på dag 14 och att det sen är typ 14 dar till mens?! Att det inte finns nåt som heter kort lutealfas eller att barnalbyl kan vara bra om man fått många mf för att nämna nåt. Många svenska BMs är rätt dåligt pålästa överlag vilket är sorgligt tycker jag. Kanske de skulle surfa runt lite? Jag vill gå efter äl när jag beräknar bebisens strl medan BM vill gå efter senaste mens så denna gången har jag räknat om min senaste mens så det blir rätt med när äl var även om in senaste mens startade flera dar innan. Haha. Men då slipper jag diskussionen med BM och ul inbokat för tidigt.

Oj, va långt det blev. Hehe. Jag tror jag försöker säga att internet kan vara förrädiskt och öka oron men kan också lugna och få en att inse att man inte är ensam och att det finns hjälp att få! Även om man inte får det på MVC!
    Är också sån att jag gärna söker information på internet. Självklart måste man vara kritisk till vad man läser. Råkade ut för ett utomkvedshavandeskap tidigare och skulle inte haft en aning om vad det innebar om jag inte hade använt internet. Inte ens på SU förklarade de särskilt väl vad det var, vad det innebar och vad som skulle göras åt det. Hade jag inte läst det hade jag fått flera otrevliga överraskningar. Var ändå ingen roligt upplevelse men kändes lite lättare att handskas med när man hade information om det.

• Soffi83

Tar mig friheten att uppdatera igen eftersom det blev fel BF för mig. Ändrar även året för 2Bmamma

Lillebäcks mamma:  24 år, Kallebäck, BF - början av januari 2011
    Cotton:  32 år, Linnéstan, BF - början av februari 2011
    Englastar:  29 år, Majorna, BF - slutet av januari 2011
    frökenelin:  ? år, ?, BF - slutet av januari 2011
    Erwanith:  23 år, Mölndal, BF - slutet av augusti 2010
    Jackie85:  25 år, Majorna, BF - början av januari 2011
    jennie90a:  20 år, nära gbg, BF - slutet av november 2010 
    Angel20:  ? år, Kungsbacka, BF - slutet av augusti 2010
    Bjornis:  31 år, Vasastan, BF - slutet av december 2010
    Kiaa:  32 år, Högsbo, BF - slutet av december 2010
    JOSSAN:  27 år, Torslanda, BF - början av feburari 2011
    737 dagar:  ? år, Hisingen, BF - början av januari 2011
    Annizzzen:  31 år, Askim, BF - början av januari 2011
    qatterin:  29 år, Tynnered, BF – slutet av januari 2011
    Proppen1982:  28 år, Landala, BF - början av januari 2011
    Emmiii:  22 år, Frölunda, BF - december 2010
    Fialisan:  24 år, Kållered, BF - november 2010
    MatildaAn:  22 år, Hisingen, BF - oktober 2010
    Jiji86:  24 år, Göteborg, BF - november 2010
    FrökenFinemang:  ? år, Guldheden, BF - början av februari 2011
    wanja6:  ? år, Svingeln, BF - mitten av september 2010
    Bellis:  ? år, ? , BF - januari 2011
    2Bmamma:  33 år, Kortedala, BF - slutet av januari 2011
    Soffi83:  26 år, Frölunda, BF - början av oktober 2010
    Jonna1982; 28 år, Majorna, BF - december 2010
    jejja82; 28 år, Hisingen, BF - december 2010

• Soffi83
    Lillebäcks mamma skrev 2010-06-16 15:31:15 följande:
    Oj, vad många vi är nu Skrattande Va roligt!
    Hur mår ni alla blivande mammor?

Jag fick enorm huvudvärk igår så jag gick och la mig tidigt, trodde att jag skulle kunna sova bort den. Men den slog till när jag gick upp och kissade i natt och igen sen när jag gick upp i morse. Nu har den varit med mig hela dagen och det börjar bli väldigt frustrerande. Känns som om det är något min kropp vill ha, men vad?!
    Har druckit mängder av vatten, juice, mjölk, ätit diverse olika saker som jag trott att kroppen kan tänkas vilja haft samt tagit min mineral/vitamintablett. Min sambo masserade mig igår med men ingenting hjälper! 
    Hade också en period med huvudvärk. Höll i sig i ca 2 veckor och sen var den plötsligt borta igen. Vet inte vad det berodde på och BM visste inte heller.
    Kan ha varit spänningshuvudvärk..mycket tankar som snurrar.
  • Soffi83
    frökenelin skrev 2010-06-17 18:16:49 följande:
    Var hos läkaren idag och fick se min lilla räka på UL (gjorde vanligt UL på magen, inte VUL som jag trott). Hjärtat slog så fint Glad och räkan var 8,8 mm, vilket flyttade tillbaka mig från v 7+4 till 6+6 Förvånad
    Tråkigt, men det verkar som om de flesta blivit tillbakaflyttade... Hamnar ju längre från den efterlängtade v.13 nu...

Men det var sååå skönt att få se ett hjärta iaf. Har inte haft jättemycket symptom, så jag var såklart orolig. Nu kan jag slappna av lite. Frågade om det hade någon betydelse för missfallsrisken att man såg hjärtat slå i v.6+6, men läkaren sa att den högsta risken för missfall är mellan v.8 och v.10. Suck... Ska man behöva oroa sig mer igen då...
    Titta dig omkring, finns massor av människor. Alla har någon gång  varit 8,8 mm långa
  • Soffi83
    Kajsa30 skrev 2010-06-17 18:50:31 följande:
    Hej alla,

Jag har sökt efter en grupp i Göteborg men inte hittat någon lämplig, men så fanns det ju en här som verkar väldigt populär - hoppar gärna in =). Jag har  BF 19 november (tror jag). Ska på RUL imorgon och då får jag väl ett bestämt datum. Rätt nervös då jag inte känner sparkar än men det är väl natuligt. Vet någon när det är "normalt" att börja känna sparkar?

Bor förresten i Lunden, någon som bor i närheten?
    Det är väldigt olika. Det sägs att efter v. 20 om man är förstföderska. Sen beror det också på hur moderkakan sitter. Sitter den i framvägg känner man sparkar senare. Fråga i morgon på RUL hur din sitter :)
  • Soffi83

Får jag också hänga med och fika? Alltid trevligt att träffa lite nya människor som också har snöat in på bebispratSkrattande

• Soffi83
    Kajsa30 skrev 2010-06-20 19:18:12 följande:
    Precis så var det för oss också. De anstränger sig inte och letar efter det men ser de något och är helt säkra så kan de säga det. Säkert också beroende på vilken barnmorska det är. Vår på Östra var iaf väldigt gullig.
    Våran BM på Östra såg väldigt noga till att vi inte skulle kunna se könet. Vi har varit iväg efter det privat för att få reda på det.
    Grattis att det gick bra förresten och kul att du känner små sparkar nu Glad 
  • Soffi83
    Erwanith skrev 2010-06-21 09:40:58 följande:
    Vissa bm som gör RUL känner sig inte bekväma (eftersom de är osäkra t.ex.) med att berätta vilket kön det är, RUL är ju främst en medicinsk undersökning. Jag var tvungen att springa iväg och kissa och vet att min man och BM pratade om just att få reda på kön eller så, men eftersom han sa att vi inte ville veta så tog hon inte upp det med mig. Annars tror jag att hon hade berättat...

/C
    Denna BM sa knappt nåt alls. Mumlade bara lite och förde anteckningar. Hon sa knappt nåt om vad hon tittade på. Det privat UL'et var mycket bättre. Hon var supertrevlig och berättade noga så att vi skulle förstå. Inte så lätt att se alla gånger vad hon ser, särskilt inte om man har en liten som gillar att gömma sig.
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?