• Katsy

Första barnet, i Göteborg?

Jag är ny! Och plussade idag!! Vilken lycka efter många många försök!!

Roligt att det finns så många trådar för Göteborgare här på FL..

Hoppas man är välkommen! :D

• Katsy
    Cotton:
    Det är så nytt fortfarande så i ärlighetens namn så har jag faktiskt inte räknat på det.. Är fortfarande i ett töcken. Har gjort två tester nu och båda två visade såklart positivt.. Känns helt otroligt och overkligt! :D
  • Katsy
    Jätten gluff gluff skrev 2010-07-16 13:18:38 följande:
    Härligt! Minns känslan. Grattis!
    Du kan räkna ut det här på familjeliv ju.
    Tack, jo jag ska ta och räkna när jag börjar förstå allt här på familjeliv lite bättre :P
  • Katsy
    Soffi83 skrev 2010-07-16 13:26:12 följande:
    Grattis och välkommen Skrattande
    Tack så jätte mycket :)
  • Katsy

Har en liten fråga! :)

Plussade ganska nyligen men vet inte riktigt vilken vecka jag är i.. nu har jag börjat må illa på morgonen men kräks inte tack och lov!

Det är bara obehagligt att må illa och jag tänkte bara fråga om ni har några bra sätt för att dämpa illamåendet?
    hur länge mådde ni illa om ni nu mådde illa i början eller nått? :)

• Katsy
    Frökenelin:
    Tack så jätte mycket för ditt svar. Ska försöka mig på det du säger. Problemet för mig är att jag vaknar oftast med illamåendet tidigt som faaen på morgonen.. Idag var det halv fem som jag fick gå upp och gå till toan för jag trodde jag skulle vända ut och in på mig själv .. haha men det kom inget. Gick och la mig igen och lyckades iallafall somna om..

hoppas bara inte det blir värre eller håller i sig. Kommer i såfall vara första kvinnan i våran familj som får sådant här. Min vanliga otur.. :P ^^

Oj postafen, det har jag inte tänkt på. Fast dom funkar istort sätt som sömntabletter för mig så jag ska nog sattsa på att äta ofta men lite då för att lindra :)

Ditt svar var verkligen guld värt.. tack ännu engång! :)
  • Katsy
    Tarda skrev 2010-07-17 13:43:39 följande:
    Katsura: Välkommen hit och grattis till det nya livet.

Det som funkat bäst för mig är att äta något precis innan jag ska sova. En skål fil med müsli och frukt eller macka med ett glas nyponsoppa, på så sätt är inte magen helt tom när jag vaknar och jag mår mindre illa. Det låter kanske inte så hälsosamt men min aptit är ganska låg och det är nästan bara på kvällen jag blir hungrig och kan äta utan att känna mig proppmätt efter 2-3 tuggor. På morgonen försöker jag undvika att dricka för mycket, massa vätska som skvalpar runt i magen är helt klart en trigger för mig.

För de allra flesta går illamåendet över efter första trimestern så det finns hopp Glad
    Tack så mycket! :)
    Det var ett bra tips. Jag äter väldigt lite jag med. Blir mätt på en smörgås i stort sätt vilket är ovanligt för mig. Jag brukar oftast äta minst 2 smörgåsar till frukost och en stor kopp med typ oboy eller liknande.

Ska försöka äta på kvällen då för det är jobbigt att vakna upp så tidigt varje morgon för att man mår illa.. Behöver iofs oftast kissa då med, men att kissa är inte otrevligt ;)

Tack och lov för det, oroade mig att jag skulle ha illamåendet under hela tiden :S
  • Katsy
    Bjornis:
    Hoppas verkligen det går över för mig snart..

MHEK: Jo jag har haft mitt illamående från och till hela dagen idag. Varit riktigt påfrestande. Men jag har lagt mig i alla möjliga knasiga positioner på soffan och det har funkat rätt bra, haha.. Min make har tittat lite lustigt på mig ett par gånger.

Frökenelin:  Blir allt mycket värre så testar jag nog nån tablett eller det där armbandet..

tack alla för era tips..

Nu har jag en till fråga.. Det är ju trotts allt första gången och FLs forum är så extremt bra. Jag har letat runt lite och hittat ganska bra svar på mina frågor fast det har oftast handlat om precis innan förlossningen..

Har någon av er upplevt att ni är kassa i magen?? Känns som man är på g att få "pottanfall" hela tiden... Obestämd
  • Katsy
    SL79 skrev 2010-07-18 20:27:23 följande:
    Hejsan! Detta verkar vara en trevlig tråd. Får man hoppa in? Har läst igenom en del men inte allt, börjar bli en lång tråd... Jag har BF i mitten av oktober och bor i Masthugget. Hoppas ni har en bra sommar!
    Välkommen.. Har precis hoppat in i den här tråden med.. Mycket trevliga människor här :)
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?