Första barnet, i Göteborg?
Englastar: Åh, va mysigt! Vilken vecka är du i nu? Skönt att ha ultraljudet på morgonen med så att man inte behöver fundera på det hela dagen.
Jag ska tänka på er i morgon klockan 10!
Englastar: Åh, va mysigt! Vilken vecka är du i nu? Skönt att ha ultraljudet på morgonen med så att man inte behöver fundera på det hela dagen.
Jag ska tänka på er i morgon klockan 10!
RUL står för RutinUltraLjud, om jag inte missminner mig. VUL står för VaginaltUltraLjud. Jag skulle tippa på att man på dig, eftersom du ändå är 9 veckor gången, gör ett vanligt, tidigt ultraljud via buken/magen.
Jag gjorde också ett tidigt ultraljud i vecka 10 och det var underbart skönt att få se det lilla livet. Oron blev ganska markant högre efter vecka 9, då hade man ju redan börjat ställa in sig på att få barn.
Ett ultraljud för att stilla oron är väl rekommenderat!
Jag går in i vecka 14 på onsdag. Men jag har hört att de inte gör Vaginalt utraljud (VUL) efter vecka 8, eftersom man då kan se via magen.
Kanske gör man på olika sätt på olika ställen. Jag gjorde ett UL i vecka 10 och ett i vecka 12 och även om de gjordes på olika ställen så gjordes båda via magen.
Var det någon speciell anledning till att de gjorde vaginalt på dig?
Vi såg bättre på ultraljudet i vecka 10, men det berodde på att det gjordes på en privatklinik vilken hade mycket bättre utrustning.
nu börjar det nästan kännas på riktigt.
1.67 cm...hur många veckor är man då? 8? Då hade bebisen ännu inte börjat röra på sig kanske? Eller fick ni se några nickningar?
Åh spännande!
Det är så roligt med barn, när det kommer till graviditeter. De blir så fascinerade (vem blir inte det) och allt är liksom magiskt och lite konstigt i deras ögon.
Vi var hemma hos min syster som har två barn för någon vecka sedan. Så frågade min sambo dem om de visste att de skulle få en liten kusin. Det visste de inte, men OJ så konstigt bägge kollade på mig sen efter det. Som om jag var en alien
Men sen gick det nog bättre för min syster ringde en vecka senare och berättade att min systerson sagt att om bebisen kommer på hans födelsedag (30:e december, jag har bf 29:e) så är det mest hans kusin 
God Morgon på er alla blivande mödrar! 
Jag kikar in med ett litet tips till er idag. Även om det är i tidigaste laget så kanske det kan vara något att ha i åtanke när det blir dags.
Detta underbara bolasmycke med små bebisfossingavtryck och texten LÄNGTAR EFTER DIG från SagaofSweden. Beställde faktiskt ett sådant så får vi se när det kommer.
För övrigt blir det till att köpa nya bh:ar igen. Har behövt det ett tag nu, men jag var så nöjd med mina 75 C att jag tycker det är lite jobbigt att behöva köpa 75 D. Usch, det känns så stort! (Sambon igår när vi skulle sova "Jisses älskling, de är verkligen stora nu").
Som tur är klarar jag inte penntestet ännu, men ska det fortsätta på det här viset så lär jag väl få slänga dem över axeln för att inte få allt för ont på framsida lår när jag går...