Inlägg från: Lillebäcks mamma |Visa alla inlägg
  • Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Välkommen hit JOSSAN och grattis till ditt plus! Glad
    Jag hade nästan mest symptom runt vecka 5-6 och sen en sväng innan vecka 9 med. Nu är alla symptom nästan borta på mig. Förutom att jag måste kissa minst gång i timmen typ. Jag blir knäpp! Tungan ute
    Har seriöst funderat på om jag inte åkt på urinvägsinfektion så som jag springer, men jag är ju faktiskt så kissenödig som det känns varje gång. Så det är nog bara graviditeten trots allt Glad

• Lillebäcks mamma

Usch då Edera *krama* Jag hoppas att du snart mår bra igen trots omständigheterna. Nästa gång, viisst?

Från tråkigheter till underbarheter (den meningen känns som en summering av hela graviditeten):

Nu har jag varit på mitt tidiga ultraljud på mvc. Jag kan ju börja med att säga att utrustningen där var ljusår ifrån den på Mama Mia, tyvärr inte åt det bra hållet. Man såg inte alls så tydligt och bilden vi till slut lyckades få var inte så mycket att hänga i julgranen.

Min lilla skatt halvsatt där inne, tittade rakt in i kameran och vinkade (som mamma bett den att göra). När vi först hittade bebisen (alltså jag var FÖR kissenödig. BM sa att hon aldrig varit med om det, men jag fick gå iväg och kissa ut hälften och sen syntes det mycket bättre) så flög den till, ett riktigt skutt rakt upp gjorde den. Sen halvsatte den sig i hörnet av livmodern och hickade. Hihi, stackarn kanske blev rädd? BM buffade på den för att försöka få den att lägga sig ner på sidan så att vi kunde mäta, men då började den boxas och vifta på fötterna Glad 

En kameraskygg (som sin mor), envis (som båda sina föräldrar), teknikintresserad/nyfiken (som sin far) liten bebis är det alltså som väntar Skrattande 
    Jag är såå lycklig! 

• Lillebäcks mamma

Grattis Annizzen! Visst är det en helt fantastisk känsla? Svårt att förstå att det som visas på skärmen är inuti en själv, eller hur?

Tack Englastar! Det var precis vad vi behövde. Idag fick jag nya bud i Mellerud Tungan ute Från början hade jag bf 27 dec. Efter första tidiga ul fick jag flyttat fram det till 30 dec. Idag flyttades det igen till den 29 dec. Och jag tror mest på det sista, det innebär nämligen att barnet blev till samma dag som min ögglossnig. Och det verkar ju rimligt Flört

Ska bli jättekul att få träffa er den 29:e juni!

• Lillebäcks mamma

Jennie90a vi verkar vara på exakt samma ställe just nu. De eviga toalettbesöken alltså...Man får ju motion i alla fall Tungan ute
    Synd att du inte kan följa med oss på vår fika, men det blir fler gånger!

• Lillebäcks mamma

qatterlin: Jag är en (oftast) helt harmlös liten, fast ganska lång filur med trivselhull och konstig humor. Hela jag är nog rätt konstig, även om jag försöker vara normal de första gångerna jag träffar andra människor Tungan ute Min sambo är likadan så det händer mycket underliga saker på Smörgatan 100 vill jag lova. Fuldanser, mjauande människor som stryker sig längs väggarna och falsksångskör med rumpa-umpa.bumpa. 

Mest av allt är jag snäll och min konstighet har gjort mig ödmjuk Flört Behöver jag nämna att det tjatas en del och att självdistans finns? 
    Jag hoppas du vågar komma den 29:e Skrattande 

• Lillebäcks mamma

Välkommen hit Fialisan och grattis till kommande bebis Solig

Som du ser så gör tjejerna här ett fantastiskt jobb med att uppdatera medlemslistan, så jag hoppas du fått en liten överblick över vilka vi är som hänger här så här långt.

Jag kommer att ha mitt RUL i vecka 19, så det kanske är där omkring det ligger? Om man önskar (försöka) ta reda på vad det är så är det ju en fördel om det sker efter vecka 18, då det tydligen ska synas bättre.

Kisseriet är vi nog många som kan relatera till Glad Jag var tvungen att fråga sist jag var på ultraljud om det verkligen är normalt, om inte jag har fått urinvägsinfektion eller något. Men saken är ju den att jag faktiskt är så kissenödig som det känns hela tiden. Barnmorskan bara skrattade och sa "du, det låter som att du är gravid du".
    Haha, skönt att veta att det håller i sig åtminstone några veckor till då Tungan ute 

• Lillebäcks mamma

Välkommen hit och grattis till plusset även till dig Proppen1982! Skrattande

Bodde vid Egna Hem/Dammgatan tidigare men bor numera i Kallebäck. 
    Vilken vecka är du i nu? Hur har du mått? Varit på inskrivning på mvc ännu?  

• Lillebäcks mamma

Åh se där Glad Vi bodde på nummer 5 från maj 2008 till februari 2009. Det var en lite tvåa på 47 kvadrat med usel isolering som vi hyrde i andrahand av ett ex till mig Tungan ute Men lägenheten var mysig och området är ju underbart! Synd att det verkar vara mest små lägenheter där dock.
    Hade tvättstugan på andra sidan gården med, inte så värst roligt att behöva gå ner, genom källaren, tvärs över gården och ner i källaren på ett annat hus för att komma dit med all tvätt Obestämd 

• Lillebäcks mamma

Välkomna MatildaAn och Jiji86 Skrattande Grattis till era plus!

Hur har ni mått? Varit på inskrivning på mvc ännu?

Va roligt att vi börjar bli så många här nu!
    Vi har en fika inplanerad den 29:e juni, kl. 17:30 på Condeco i Linné. Alla som kan och vill är välkomna!

• Lillebäcks mamma

Jisses va konstigt! Ja jag har nog inte hört någon som blivit förflyttad så mycket tidsmässigt. Några dagar visst, men veckor? Det verkar ju precis som du säger helskumt.

Vi får hoppas att det klarnar med tiden Glad 

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?