Inlägg från: MorMaria81 |Visa alla inlägg
  • MorMaria81

Första barnet, i Göteborg?

Jag tror du har tillräckligt med mjölk. Jag trodde inte jag hade det i början heller men min tjej går upp massor i vikt. Hon har också jätte sug behov och vill inte ta nappen. Vi har provat tre olika sorter och det är inte populärt. Hon blir väldigt sur. Men jag har hört att man behöver träna lite på det där så vi försöker när hon är mätt och då kan hon ha den lite i munnen och två gånger har hon sugit på den.
    Ronja suger alltid på händerna när hon är trött eller sur eller inte är nöjd så jag försöker att lyssna om hon är hungrig eller bara trött. Skit svårt tycker jag! Men man lär sig lite mer för varje dag.
    Hon väger vid 4 v 4500 och vägde 3800 vid födseln.

• MorMaria81

Snöflinga04: Det låter skönt att man inte kan amma för mkt. Sköterskan lät liksom lite som att det var för mkt men jag känner väl att Ronja reglerar det själv. Tack för tipset med nappen.

Ang sjalen så har jag ingen koll, jag tog första bästa sättet att knyta på och både jag o Ronja har nöjt oss med det. Finns väl massor av olika sätt antar jag. Vore bra med ett sätt att kunna amma utan att knyta upp sjalen.

• MorMaria81

Bjornis: Jag har en elastisk, kul att det funkade med Sixten. Det är verkligen bra att ha armarna fria. :o)

• MorMaria81

Kiaa: Jag har precis som jossan hittat min sjal på tradera och jag har också en med avsmalnande ändar. Tror inte det spelar så stor roll men jag skulle nog föredra att den är bred tror jag.
    Jossan: vad skönt att hon gått upp i vikt! Då vet man att det fungerar som det ska.
    Vi får ta en fika snart igen, känner att det gav mig energi.
    Ronja har ändrat sitt ätmönster helt nu. Förr åt hon var 4:e timme förutom på natten då det blev oftare men nu äter hon typ varannan timma och är mycket snuttigare och kinkigare hela dygnet. Nappen vill hon fortfarande inte ha. :( Hon kanske växer och vill ha mer mat nu.

• MorMaria81

Mina 78: hon är ju drygt fem v så det är säkert den perioden nu.
    Fika på torsdagen kl 14 passar bra för mig. Det var ju ett bra barnvagnsfik också.

• MorMaria81

Åh i natt har Ronja sovit bredvid mig i sängen! Hon sov mellan 02.30-08.30! Jag blev helt chockad när jag tittade på kl. Hoppas hon kan göra det till en vana! :) Känns så skönt att sova lite...
    Jag maxade henne med mat hela kvällen så det kanske var därför.

• MorMaria81

Man får till det där med sjalen efter ett tag. Det bästa är nog att få den så tight som möjligt och ganska högt upp, det tror jag är bäst för ryggen. Jag får mycket ondare i ryggen av baby björnen än av sjalen.
    Ronja har sovit som en stock hela dagen så nu är hon väldigt gnällig såklart. Hoppas hon somnar snart så man får någon "bra" timmes sömn.
    Vi ses på torsdag då. Sa vi kl 14?

• MorMaria81

Hon somnade vid 01.30 och sov till 05.30 ( i soffan på mig) och sen fick sambon gå upp för då var hon super pigg. Sen sov hon till ca 10. Så helt ok men i natt hoppas vi på sängsovande igen. Ingen mer soffa nu!! :)
    Vi ses imorgon!

• MorMaria81

Hej! Jag hoppar över fikan idag. Har haft en jobbig natt. Ronja har nog haft ont i magen för hon har skrikit till o från hela natten. Jag har inte sovit mkt alls. Hoppas ni får trevligt, jag ser fram emot nästa gång istället.

• MorMaria81

Ni som inte fått än får ju gärna hänga med på fikorna sen när ni fått era små ( även innan) Alla har vi ju olika åldrar på barnen i gruppen. Det är ju bara roligt att träffas!

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?