Första barnet, i Göteborg?
Ja, idag är jag hemma däckad i förkylning så det kom som ett brev på posten nu efter många veckor av kämpande. Den här förkylningen har gått runt till ALLA på kontoret så jag har hållit ut längst. Haha. Men nu var det min tur. Nästan skönt att få va hemma. Men jobbade över 2 timmar igår för att jag redan då hade velat stanna hemma och anade att jag skulle va hängigare idag och så var det.
Jag vet inte HUR jag ska säga att jag vill gå ner i tid? Hade jag jobbat på min tjänst i 1 år hade jag inte tvekat men nu har jag haft min tjänst i 2 månader. Känns fegt (?) och som att jag är lat?! Så hemskt att säga! Jag hör hur dumt det låter och ändå kan jag inte förmå mig att ta steget och säga att jag vill gå ner i tid?!
Men jag måste ju bli sjukskriven den tiden också. Ska prata lite med barnmorskan på måndag och se vad hon säger...
Tarda: Haha. Älskar liknelsen med karl XII. Er bebis ser dock snäppet sötare ut! (ett ganska stort snäpp!)
MorMaria: Vi har bokat 3d ul till den 29 september! Mest för att nu har vi gjort alla andra ultraljud så nu är det 3D kvar. Haha.

Jag tycker bara att ska vara helt ärlig på jobbet och berätta som det är att du bli helt slut av att arbeta så många timmar per dag. Det har du verkligen rätt till även om du inte har arbetat så länge på den positionen. Du har väl fått den positionen av en anledning och då borde de vara lite rädda om dig tycker jag.. Stå på dig!! Inte fega ur. Du kan!! Prata med barnmorskan, hon har säkert något bra förslag..
Krya på dig!!