Inlägg från: MorMaria81 |Visa alla inlägg
  • MorMaria81

Första barnet, i Göteborg?

Bjornis skrev 2010-09-10 08:45:47 följande:
    Å va ni är söta allihopa!! Tack för pepp och tankeställare!

Ja, idag är jag hemma däckad i förkylning så det kom som ett brev på posten nu efter många veckor av kämpande. Den här förkylningen har gått runt till ALLA på kontoret så jag har hållit ut längst. Haha. Men nu var det min tur. Nästan skönt att få va hemma. Men jobbade över 2 timmar igår för att jag redan då hade velat stanna hemma och anade att jag skulle va hängigare idag och så var det.

Jag vet inte HUR jag ska säga att jag vill gå ner i tid? Hade jag jobbat på min tjänst i 1 år hade jag inte tvekat men nu har jag haft min tjänst i 2 månader. Känns fegt (?) och som att jag är lat?! Så hemskt att säga! Jag hör hur dumt det låter och ändå kan jag inte förmå mig att ta steget och säga att jag vill gå ner i tid?!
    Men jag måste ju bli sjukskriven den tiden också. Ska prata lite med barnmorskan på måndag och se vad hon säger...

Tarda: Haha. Älskar liknelsen med karl XII. Er bebis ser dock snäppet sötare ut! (ett ganska stort snäpp!)

MorMaria: Vi har bokat 3d ul till den 29 september! Mest för att nu har vi gjort alla andra ultraljud så nu är det 3D kvar. Haha.
    Haha, då finns det inget mer ultraljud att gör nu då.. Låter häftigt det där!! Glad
    Jag tycker bara att ska vara helt ärlig på jobbet och berätta som det är att du bli helt slut av att arbeta så många timmar per dag. Det har du verkligen rätt till även om du inte har arbetat så länge på den positionen. Du har väl fått den positionen av en anledning och då borde de vara lite rädda om dig tycker jag.. Stå på dig!! Inte fega ur. Du kan!! Prata med barnmorskan, hon har säkert något bra förslag..
    Krya på dig!!
  • MorMaria81

Härligt Björnis! Skönt att alla värden såg bra ut!

Jag får se om jag orkar med fikan idag. Känner mig hängig och har så ont i huvuvdet.. Men jag hoppas på bättring under dagen.. Har också varit så svullen om händer och fötter sista tiden så jag ska prata med bm idag och se om jag kanske kan lämna ett urinprov. Senaste kontrollen gjorde jag inte det.. Vet ngn om man ska lämna varje gång??

• MorMaria81
    Bjornis skrev 2010-09-13 10:11:34 följande:
    Jag fick inte lämna urinprov idag. Verkar som att man bara lämnar om man har problem på nåt sätt (typ ont när man kissar eller så?). Jag ville gärna lämna urinprov men de ville inte ha! Haha.
    Vila ordentligt idag nu!
    Ok skönt, då vet jag i alla fall att hon inte glömt något. Hon är ju lite förvirrad min Bm.. Glad
  • MorMaria81
    Jätten gluff gluff skrev 2010-09-13 10:21:38 följande:
    Vad skönt att allt såg bra ut Bjornis!
    Då hade vi samma SF-mått, jag kollade.

Jag fick inte heller lämna urinprov, så det ska säkert inte göras om ingen av oss gjort det.
    Jag väntar på papper om föräldragrupp, det skulle dyka upp nu snart sa BM.
    Nu har jag i alla fall fått en tid hos barnmorskan imorgon. Alla mina symtom tyder lite på havandeskapsförgiftning men det är ju ingen ide att hetsa upp sig innan jag vet.. Kan man sluta oroa sig någon gång kanske????Obestämd
  • MorMaria81
    ceropegia skrev 2010-09-13 11:51:33 följande:
    MorMaria: Äter du extra järn? Jag mådde p*ss för några veckor sedan..visade sig att järnvärdena var botten. Så det räckte inte med Mitt Val Kvinna, jag fick börja med Duroferon också..
    Jag har jätte bra värden och väldigt bra järndepåer så jag behövde inte det sa Bm förra gången.. Får se vad de säger imorgon.. Kan ju ha ändrats kanske?
  • MorMaria81
    cotton skrev 2010-09-13 17:52:05 följande:
    Hej tjejer! Jag kommer tyvärr att försvinna från denna tråd då vi fick värsta tänkbara nyheter på vårt rutinultraljud idag. Vår lilla dotter var död sedan några dagar tillbaka. Hon hade fått navelsträngen virad runt halsen vilket strypt syretillförseln. Annars hittade de inget fel på bebisen!

Jag och Carl ska åka till Östra och förlösa vår lilla tös imorgon.

Just nu är vi i chock, jag vet inte ens hur jag ska hantera detta. Men jag sörjer och tycker det är så orättvist! Jag kommer föda imorgon men får aldrig ta med min dotter hem, kommer inte få mata henne, se henne växa upp, fostra henne till en bra flicka och sedermera kvinna.  Jag är så fruktansvärt ledsen.

Samtidigt måste vi fokusera framåt och jag hoppas vi kan samla styrka nog att försöka igen när kroppen och hjärtat är redo.
    Åh! Skickar massor av styrka till er!!! Förstår att ni är i chock!! Har gått igenom samma sak i v 18 i december! Du får gärna maila mig eller skriva meddelande om du undrar något eller bara vill skriva av dig!! Vad som helst! Många många styrkekramar!!!
  • MorMaria81

Ja, det finns ju alltid något att oroa sig för. Jag som själv gått igenom samma sak som Cotton innan har lärt mig att man kan verkligen inte påverka något och det är aldrig ens eget fel. Man måste bara slappna av och passa på att njuta av varje stund. Man får ju vara orolig.. Det är ju bara att försöka att inte motarbeta. Men klart, man blir ju påmind om hur skört det är...

Så härligt att ni hade en härlig stund på fikan i måndags. Önskar jag kunde kommit men jag var så hängig.
    Jag kommer gärna nästa gång. Låter som en bra dag!!

Muminbebis: Jag började känna runt v 20. Hade känt mystiska saker innan men runt v 20 blev det väldgt tydligt.
    Annika: Välkommen! Vi är några som är beräknade i dec. Själv ska jag ha 22 december..

Nu blir det vattengympa med mig och 98% pensionärer....Glad

• MorMaria81
    Kiaa skrev 2010-09-16 14:10:15 följande:
    Gravidförsäkringar: Har ni teckant nån gravidförsäkring? Gratisförsäkring eller en sånn som kostar? Genom vilket bolag?
    Sitter och tittar runt lite nu och funderar på att teckna Folksams utökade gravidförsäkring, men samtidigt tycker jag egentligen inte det skiljer så jättemycket på den som är gratis och den som kostar tusenlappen?

Hur resonerar ni andra?
    Jag har tecknat folksams gravid försäkring, grundskyddet. När jag gick igenom alla försäkingar så verkar gratis alternativet vara i princip detsamma hos alla försäkringsbolag. Har bara sett små små skillnader..
    Man får ersättning och hjälp vid olycksfall. Lägger man till pengar så blir det såklart lite bättre. Då kan man få ersätting även om det inte är olycksfall.  men jag har inte lusläst allas avtal...

Jag läste detta och utifrån det valde jag inte länsförsäkringar i alla fall.. (längst ner har folk kommenterat)

www.familjeliv.se/Vantar_barn/1.602489

Lycka till, hoppas du hittar det som känns rätt för dig..
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?