• cotton

Första barnet, i Göteborg?

Välkommen MorMaria81. Detta är en supermysig tråd! .-) De där föräldrargrupperna du nämner, tror jag kommer senare i graviditeten, men jag är inte säker. Fråga din BM.

Jag förstår tjejer att ni orar er. Men ni befinner er väl i den där "spöktiden" eller vad det kallas där man mår bra men ännu inte ser en stor mage eller känner bebis, och det är väl riktigt läskigt kan jag tänka mig! Men det är säkert jättebra!

• cotton

Hm, om jag inte missminner migm, är spöktiden mellan vecka 12,13 till vecka 18-20 någonstans. Till dess magen syns mer ordentligt och man börjar känna lite "fladder" eller en liten efterlängtad spark från bebisen.  

Tarda, vi har lämnat en önskelista till den som alla får OSA till. Och även en kopia till toastmastern. Så bockar de av när folk bestämt sig för vad de vill ge oss. (låter girigt men det är en lättnad för alla som vill komma med gåva tror vi.) Vill man köpa något eget, är man ju självklart välkommen att göra det.  

• cotton

737 dagar, vilken underbar bild! *vink vink tillbaka till bebisen*

Lillebäcks mamma, jag är så glad för din skull. Och du inte skämmas för din oro, för jag tror att du delar den med många av oss här. Min mamma sa (när jag berättade att jag var gravid) att "nu kommer du att oroa dig varje dag för resten av ditt liv, men du kommer också känna en större kärlek än du någonsin trodde var möjlig". Och hittills har hon haft rätt...

Jag hoppas på en blivande mammagrupp genom min MVC, det hade känts så skönt att träffa andra gravida. Å andra sidan har vi ju varandra och vi träffas och fikar och lär ju känna varandra båda här som i verkligheten!

• cotton

Björnis, välkommen hem! Berätta om Vietnam! Hur var resan, hur var ständerna, vädret? Är väldigt nyfiken på detta resmål och vi funderar på det som potentiell bröllopsresa kanske...

• cotton

Tack Björnis för din utförliga beskrivning. Vi gifter oss den 4 september, så någon resa blir det nog inte förrän bebben kommit... Vi har aldrig varit så långt bort i Asien (dock på Mauritius som var paradisiskt) och funderar på att upptäcka denna östra del av världen.

Annizzen, jag ÄLSKAR Italien och avundas er som reser dit nu! Vi var i Rom i slutet på mars och skulle kunna bo i Italien typ...

Var på UL idag. Såg en superfin bebis som vinkade till mamma och pappa. *lycklig*  Snart kanske jag kan slappna av och börja glädjas fullt ut åt min graviditet... denna oro har ätit upp mig inifrån ibland.

Kan tyvärr inte fika den 21 juli! Jättesynd! Men vi får besök denna dag av Carls kusin som ska bo hos oss i några dagar och då blir det att umgås med dem. Men jag är med i augusti! Då minsann!

• cotton

Lycklig 2010, jag garvar så jag gråter här borta! Vilken dröm!

Det här granulatet ni pratar om, är det bra mot hård mage eller?

Lillebäcks mamma, tack! Kände ditt stöd när vi satt där i väntrummet. Vi blev för övrigt nästan 45 minuter sena då paret före oss hade en komplicerad undersökning och läkaren fick inkallas och de gick därifrån väldigt ledsna. Då gjorde det ont i hjärtat på mig å deras vägnar... (plus att jag så klart blev sjukt orolig för egen del) Tänkte på detta par senare och håller mina tummar att allt går bra.

• cotton

Välkommen Lilo! Och grattis till ditt plus! Vilken vecka är du i?

• cotton

Annizzen, ha en underbar semester! Hoppas den är så bra att du glömmer oss i fyra veckor! Men sen får du komma tillbaka!

Å vad kul Lilo, då är det dags för inskrivnng på MVC snart?! Jag har också mått oförskämt bra hela graviditeten - nästan så att man blir orolig, var är illamåendet och yrseln och allt... men vi har nog bara tur. För bebisen mår hur bra som helst!

• cotton

MHEK, jag jobbar också några veckor till (går på semester nästa fredag - LÄNGTAR). Så då kan vi ju fördriva lite tid här i tråden och spamma den.

Spännande med UL den 10 augusti! Vart tar du ditt ul då?

• cotton

Lillebäcks mamma, Gud vad roligt, Gravid med en filt... Men visst, har ju hört att drömmarna är knasiga som gravid.

Ja, det var fruktansvärt att vänta (man oroar sig ju) men även att se det andra paret våndas. Jag kände så mycket med dem! (medan Carl den stöveln mest störde sig att vi fick vänta så länge...)  Man känner sig lyckligt lottad när man ser sin bebis, ser den må bra och när den vinkar och sprattlar och har sig. .-D

Å vi är några som inte har semester än med andra ord...

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?