Oj vad mycket roliga inlägg...
Vad gäller svärmödrar, tror det kan vara en bra idé att inte dryfta babynamn med dem om man känner att de har svårt att inte lägga sig i. Min svärmor är jättefin och älskvärd, men hon har en del åsikter och dem delar hon gärna med sig av. Hon har bland annat åsikter om att släktnamn ska gå vidare, men jag och Carl har helt bestämt oss för andranamnen för bebisen och det blir då inga släktnamn. Det blir Carl om det blri en pojke (i andra namn alltså) och Anna-Lisa (efter Carls farmor som jag precis inte hann träffa då hon gick bort) om det blir en flicka.
MHEK, det är fantastistk hur folk ska tycka till när man är gravid. Plötsligt blir man allmän egendom och åsikter och oombedda kommentarer haglar. Dessutom ska folk gärna ta på magen och det är okej om det är vänner, familj eller om man frågar, men när arbetskamrater kommer och ska lägga handen på magen, då känns det inte bra. Fråga först liksom! Jag går inte omkring och tafsar på folks diverse kroppsdelar bara för att de är fina. (den meningen kan ju misstolkas något, he he he)
Bjornis, ha ett undebart firande av er 2 åriga bröllopsdag. Kan vi inte redan nu sätta ett nytt datum här i tråden för nästa fika? Fika varannan vecka tycker jag låter jättebra.
Heini och MorMaria, tack för era fina ord om när ni kände bebben spara. Jag går in i vecka 19 idag och längtar efter TYDLIGA buffar och sparkar. Tycker mig känna lite fladder men absolut inget jag kan svära på är bebis. Men det är inte många veckor kvar innan jag bör känna lite mer, så jag får ju ge mig till tåls.