Inlägg från: Lillebäcks mamma |Visa alla inlägg
  • Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Bjornis: Låter helt fantastiskt! Jag försöker tänka på att jag faktiskt får åka till Franska Rivieran och sola näsan i augusti, men just nu blir man ju ändå avis när man läser hur gott du verkar ha det. Här verkar det bli en mulen midsommmar.

Cotton: Jag har tänkt på er idag och hoppas på att du fick gråta tårar av lycka på ultraljudet. Väntar med spänning på rapporten i morgon.
    Kul med semester på Island förresten! Dit har jag alltid velat åka. Hur var det?

Lycklig2010: Jag tycker nästan att växtvärken kommit i perioder. Så man har en lugn period då man nästan inte känner något och sen gör den en spurt och då känns det i några dagar. Troligtvis ingenting farligt alls.
    I vecka 10 fick jag ett svid som jag inte känt tidigare. Det var som urinvägssvid fast inte i urinröret. Jag blev jätteorolig och trodde det var missfall på g, ända tills min mamma lugnade och sa att det är precis så det känns när livmodern pressas ur bäckenet. Senare berättade min kompis att hon känt precis likadant när det hände. Så bli inte rädd om du känner så. 
  • Lillebäcks mamma

ÅÅåååååh! Underbara nyheter Cotton!
    Hoppas att ni kommer att trivas på MVC Kungshöjd så ses våra män säkert på föräldraträningen sen framåt i vinter.
    Vi blivande mammor ses ju redan nästan vecka Solig 

• Lillebäcks mamma
    Anizzzen: Skönt att ha fått komma över de där första nu. Det är verkligen en milstolpe!
    .Jag har mitt RUL 29 juli och fastän det närmar sig med stormsteg så känns det så långt bort tills vi får se vår lilla skatt. Och så längtar jag ju helt sjukt tills jag vet vem det är inne, om det är lilla Lo eller lilla Emilia, så att man kan börja shoppa Skrattande 

• Lillebäcks mamma

Hej Tarda, välkommen hit och grattis till ditt plus! Solig

Det är verkligen en obeskrivligt stolt och underbar stund när man ser sitt barns hjärta slå. En känsla man önskar att alla får uppleva.
    10,5 mm i vecka 7? Min lilla skrutt var 23 mm i vecka 10 och ungefär 45 mm i vecka 12. 

Idag är jag 13´+1, alltså i vecka 14 och nu bör bebisen, enligt mammapraktikan som jag läser slaviskt, vara 8 cm lång. Det känns såååå stort, men när man mätte upp det på en tumstock så var det ju mindre än ens eget finger är långt typ. Hehe Glad 

Skönt med hus! Hoppas att det dyker upp någonting, troligtvis kommer det ut lite mer i höst, efter semestrarna.
    Jag ska hålla tummarna för er!

Förresten! Vi har en fika inbokad nästa vecka, tisdagen 29 juni kl. 17:30 på Condeco i Linné. Kom om du vill och kan! Glad 

• Lillebäcks mamma

Haha, jag säger som Englastar, ni kan bortse från min sifferförvirring. Man har verkligen skumgummi i hjärnan vid det här laget! Gravid

• Lillebäcks mamma

Tack Soffi83 för länken, tänkte precis fråga Glad Vidarebefordrade den till sambon så får vi se om han kanske joinar.

Det är du och jag Englastar Glad Radarparet! 
    Vi kanske inte behöver starta företag ihop den närmaste tiden. Hahaha...det skulle bli väldigt rörigt... 

• Lillebäcks mamma
    Kiaa: Jag har faktiskt med varit och köpt mina första mammakläder nu. Mina vanliga byxor gick visserligen fortfarande att stänga, men det var så obekvämt så jag ville bara knäppa upp dom igen. Min sambo säger att han tycker att det syns att det är en gravidmage eftersom den liksom putar rakt ut. Men fortfarande är den ju liten såklart.

Många lyckoönskningar och gratulationer till bröllopet! Hoppas att du får en oförglömlig dag Solig 

Proppen1982: Jag har såklart varit rädd för det med, men nu kommer min sambos far från Israel så sambon har fått den där typiska, lite oljiga starka hyn. Han har inga allergier alls, så jag hoppas att det kan väga upp.

Det stod och sas till mig innan jag blev gravid att en graviditet kan vara som en kortisonkur för kroppen och att allt är bättre då. Det är det inte! Jag brukar inte ha så här mycket eksem på sommaren. Så jag har definitivt blivit värre med graviditeten.
    Läste i någon broschyr jag fick på mvc att det är vanligare att man blir sämre under graviditeten. Var typ 92% som blev sämre eller nåt sånt. Så då kände man sig ju lite lurad, när man trott att man skulle bli bättre...

Jag följer med på fikan på tisdag också förresten! Skrattande 
  • Lillebäcks mamma

Hej på er tjejer!

Hoppas att ni haft en trevlig midsommar Solig 
    Tittar in här som snabbast för att säga att jag kommer att ha en klänning på som går i lila. Jag har blont, axellångt hår och ser kanske lite sträng ut fast jag egentligen bara är trivselhullig och glad Flört 
    I handen har jag säkert en kuvertväska eller en jacka (dags att köpa sig en ny väska!)

Uteserveringen låter najs! Vi ses där Skrattande 

• Lillebäcks mamma
    Kajsa30 skrev 2010-06-29 14:59:50 följande:
    Och jag har en aprikosfärgad tröja, vita jeans och en hyffsat rejäl gravidmage =). Heter Karin och inte Kajsa men det där kan vi reda ut när vi ses =). Ska bli trevligt!!

Hur ska man komma ihåg vad alla har på sig. Kan inte alla ta på sig en strut på huvudet eller nåt ;). Ja ja, det ska nog ordna sig. Alla kommer nog se ungefär lika förvirrade ut =).
    Haha, jag satt just och funderade på detsamma. Hur ska jag komma ihåg allas klädslar?
    Men om inte annat så står väl jag utanför Condeco och ser förvirrad ut Cool
  • Lillebäcks mamma

Välkommen hit M i a och grattis till ditt plus!

Tack för igår, fina vänner! Verkligen tur med vädret, vi hann också precis hem innan ösregnet kom Glad 

Fika i augusti låter toppen. Är i Frankrike fram till mitten av augusti, men vi kanske kan boka in en fika någon av de sista två veckorna? Om det passar er andra Glad 

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?