Inlägg från: Mina 78 |Visa alla inlägg
  • Mina 78

Första barnet, i Göteborg?

Vi ger ju det till Inez ibland så jag kan köpa dem av dig

• Mina 78
    MorMaria81 skrev 2011-02-20 10:27:51 följande:
    Åh jag längtar tills vi kan gå på babysim också. Det låter så mysigt! Tror vi ska försöka oss på en kurs i april. Jag kan i nuläget fika den 1/3. Jag längtar redan, det var ju så länge sedan för mig nu.
    I två nätter har Ronja sovit 8 timmar utan att amma. Jag har sovit som en stock och inte märkt det. Är det så att man ska väcka henne tror ni om hon inte säger till själv? Hon äter liksom "upp sig" på kvällen. Hon äter som en tok fram till ca 22.30 och sedan slocknar hon efter ganska mycket gnäll. Hon är också vaken ( inte så nöjd) väldigt lång period på kvällen.
    Nej jag kan inte tänka mig att du behöver väcka henne. Det är ju en sak de första veckorna, men nu är hon ju så pass stor. Om hon är pigg och glad på dagarna och går upp i vikt så skulle jag inte väcka henne. Men fråga på BVC för säkerhets skull
  • Mina 78
    MorMaria81 skrev 2011-02-23 08:18:19 följande:
    Det var verkligen bra tips. Tror att det kan vara så att hon äter mest av den första tunna mjölken under dagen och då blir hon orolig fram mot kvällen. Ska prova att pumpa ur lite innan amning.
    Idag ska vi till familjerätten och skriva under papper eftersom vi inte är gifta måste vi bevisa att pappan är pappan..
    Ha en fin dag allesammans!!
    Familjerätten är ett skrämmande ställe fullt av ledsna människor. Lycka till.... ni kommer att förgylla deras dag. 
  • Mina 78

Tyvärr kommer jag inte heller att kunna i morgon. Jag måste jobba hela denna veckan. 

• Mina 78

Idag hade det inte varit så mysigt att promenera :S. Min vecka är också fri förutom onsdag. Vad är det för barnvagnspromenad/träning, är det hälsolots eller vad det heter?

• Mina 78
    Kiaa skrev 2011-03-12 23:18:47 följande:
    Tisdag nästa vecka funkar för mig också. Glad
    Hoppas verkligen på bättre väder snart!!!

Idag var jag förresten ute och joggade min längsta distans hittills - 8 km - fast jag ligger ju förståss i lä jämfört med dina 14 km Mina. Men jag är nöjd ändå! Glad
    När Inez var lika gammal som Cornelia sprang jag inte alls, så du ligger inte alls i lä. Grymt jobbat! Kan vi ta det på förmiddagen på tisdag, eller runt lunch? Jag har andra planer på eftermiddagen nämligen. Kanske kunde vi ses vid 11  och ta en promenad och avsluta med lunch på Villa Belparc?
  • Mina 78

Absolut! Torsdag eller fredag förmiddag funkar för oss, eller när som helst nästa vecka

• Mina 78

God morgon (här tog vi lite sovmorgon). Vi har så himla mycket att fixa med eftersom vi åker till kanarieöarna på lördag, så vi får hoppa över dagens promenad och promenera lite här hemma istället.

Hoppas ni får en mysig promenad. Var och promenerade här nere i hamnen härom dagen, det kanske vi kan göra nån dag, finns många mysiga fik här 

• Mina 78

Hej alla, här var det lite dött... nu är vi hemma från semestern och promenerar gärna i vårvädret. Vad sägs om torsdag?

• Mina 78

Hej allihop,

Tråkigt att tråden verkar självdö tycker jag. Ingen som vill fika nån dag i nästa vecka?  

• Mina 78

Jag kan på onsdag nästa vecka, eller så väntar vi en vecka till på Kristina

• Mina 78

Hej, Jag och Sara pratade om att fika på Villa Blparc tisdag eller torsdag nästa vecka i samband med Mamma Bootcamp dvs typ 11. Passar det er andra?

• Mina 78

Torsdag 11.00 på Villa Belparc harSara och jag bestämt. Hoppas några fler dyker upp Glad

• Mina 78

Asch då, så var Inez också förut. Hon är fortfarande inget stort fan av den, men det blev tusen gånger bättre sen vi bytte till sittdelen

Hoppas ni kommer. Det vore kul att träffa er 

• Mina 78
    Kiaa skrev 2011-05-11 09:17:15 följande:
    Vi försökte med sittdelen för ett par veckor sedan, men tyckte det såg så ostadigt ut. Kanske dags för ett nytt försök?! Har ni kuddar vid sidorna för att göra det mera stabilt eller funkar det ändå? Just nu är det mest Babybjörnen (sittandes framåt) som gäller - och det är minst sagt tungt i längden *pust*
    Nej vi har inga kuddar på sidorna. Vi bytte till den delen när Inez var 4 månader och det har fungerat bra, men det kanske beror lite på vad man har för vagn. Oftast har vi ju henne liggandes, men även det fungerar bättre i sittvagnen, den har ju inte så höga sidor så hon blir ju inte lika instängd. 

Däremot skulle jag inte vilja ha henne framåt. I sittdelen är hon ju inte helt stabil utan behöver lyftas upp lite emellanåt och dessutom är hon ju så liten att mamma och pappa fortfarande är det allra mest intressanta. Inez är fortfarande inte jätteförtjust i att vara i vagnen några långa stunder och här ingen sån där bebis som somnar i vagnen på promenad, men det går tuden gånger bättre nu med sittdelen. Jag brukar ha med selen så att man kan ha henne i den en stund om det behövs
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?