Inlägg från: Lillebäcks mamma |Visa alla inlägg
  • Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Ceropegia: Åh, var du ny här? Välkommen och grattis till ditt plus måste jag ju säga då! {#emotions_dlg.flower} Börjar bli svårt att hålla reda på alla, speciellt de som blev medlemmar tidigt men sedan inte skrivit på ett tag Skäms
    Kul att du hittat hit i alla fall!
  • Lillebäcks mamma
    Ceropegia: Åh usch va hemskt! Men såå härligt att höra att det gått bra ändå Glad
    Vilken snäll man du har! Jag har också en Iphone och de är ju superbra (även om man lätt blir vääl nördig Tungan ute)

Jag är hemmafru i Kallebäck så det finns allt tid för många fikor framöver Solig
  • Lillebäcks mamma
    Ceropegia: Har fått BF satt till 29:e december (enligt senaste UL). Får väl se vad de säger på RUL 29:e juli. Men det blir nog en liten januaribebis här Glad
    Går in i vecka 16 i morgon.
  • Lillebäcks mamma
    Lycklig2010: Åh va roligt! Glad Jag hade 27:e först, sen blev det 30:e efter första UL och 29:e efter andra. Får väl se vart jag hamnar efter RUL Tungan ute (Tycker inte att det borde kunna skilja så mycket mer dock, vet ju ganska exakt när bebisen blev till).

Jejja82: Åhh vad spännande med RUL! Jag hoppas du tittar in och berättar allt underbart sen Glad 

JOSSAN: Va underbart! Det är en helt obeskrivlig känsla att få se sitt barn. Sin alldeles egna lilla skatt som kommer att bli lite grann som en själv Glad Magiskt!

Kom ju på nu att man faktiskt kan lägga in bilder här i inläggen, så här har ni Lillebäck i egen stolt person:

Visst ser det ut som en liten clown? Bebisen tittar rakt på oss, varför man ser ögonhålorna så tydligt (denna bild är tagen i mitten på vecka 11). Under 1+ är huvudet, ögon nästa mun och sen ett vitare V - som är käkpartiet som var det enda som fått synligt skelett. Man kan skymta en arm på var sin sida kroppen med.

Åhh...jag längtar så till RUL nu så att man kan få en bättre bild Glad 
  • Lillebäcks mamma

Åh Kiaa vilken fin bild! Jag blir alldeles tårögd! {#emotions_dlg.flower} Då ligger vi exakt lika, jag går också in i vecka 16 (15+0) idag. Har mitt RUL 29:e juli dock, så en dag före dig då Glad
    Har också lite svårt att tro på att det verkligen är en bebis där inne, längtar som bara den tills jag börjar känna rörelser, så att man vet att allt är bra.
    Vi ska ta reda på könet, får väl se om barnmorskan på Östra vill vara snäll och säga när vi är där eller om vi måste göra ett separat köns-ul. 

• Lillebäcks mamma
    Lycklig2010 och Kiaa: Även Bjornis har RUL, samma dag som mig. Så vi är fyra stycken här i tråden som kommer att få se våra små mirakel de dagarna. Jag hoppas att vi alla får glada upplevelser kring det {#emotions_dlg.flower}

Jejja82: Jätteskönt att höra att allt såg bra ut Glad 

Vi kommer att vilja veta könet om de kan säga, sen vet man ju att det inte är 100 % men vi ska göra 3D i vecka 27 är det tänkt med, så då får man ju veta igen. Är de båda barnmorskorna överens vid de olika tillfällena så kan man kanske vara lite mer säker?

• Lillebäcks mamma

Vilken underbart fin bild Fialisan! Åhh, jag längtar ju helt sjukt mycket nu när jag får se din lilla docka. Bara drygt tre veckor kvar tills mitt RUL nu Glad

Kiaa: Vi gör nog det på Emmas Ultraljudsklinik, tror inte att Mama Mia har det. Men det blir ju privat i varje fall. Jag har dock hört att det är svårare att se kön på 3D än på vanligt svartvitt, så jag vet inte om det lönar sig att vänta för den sakens skull.
    Vi väntar och ser om vi får veta på RUL, annars gör vi kanske ett könsul innan 3D. Men än så länge har vi inte spikat nåt, mer än att vi gärna skulle vilja veta om det går Glad (jag har en kompis som vid bägge hennes graviditeter fått en ultraljudsbild som i stort sett bara varit pung och snopp, för att bebisarna lagt paketet för genomstrålning så att säga. Så med bägge hennes kunde man ju vara supersäker på att det var pojkar)

• Lillebäcks mamma
    Ceropegia: Fredagen 13:e augusti flyger vi hem från Franska Rivieran Skrattande Men jag har flygit tidigare på fredag den 13:e och det har ju gått bra så det ska det nog göra den här gången med Tungan ute

Hur kommer det sig att du är rädd, om jag får lov att fråga? Är det för alla skräckhistorier alla andra drar? 
    Har en kompis som får sitt andra barn med kejsarsnitt den 27:e. Hon födde sitt första barn naturligt men jag tror inte att hon gillade att tappa kontrollen. Hon vet inte själv vad det var hon inte gillade, smärtan tyckte hon funkade fint men hon totalvägrade vaginal förlossning igen.
    Skönt att det går att välja hur man vill ha det i alla fall! 
  • Lillebäcks mamma
    ceropegia skrev 2010-07-07 14:20:13 följande:
    Lillebäcks mamma: Ptja, min förlossningsskräck är inte av egen erfarenhet...utan av min "snälla" mamma.. Hon fick min minsta syster när jag var 12 år...och hon använde typ mig som sin teraperft efter sin skräckförlossning.. Vill inte ens berätta vad hon gick i genom...men det satte djupa spår hos mig..så djupa att jag först aldrig tänkte skaffa barn...men tanken av just planerat snitt får mig att våga..så jag är glad att det finns olika sätt att få sitt barn på...tyvärr är inte en vag. förlossning ens en tanke för mig..skulle bara bli helt blockerad.. Har redan gåt i terapi och profylax för att se om det skulle kunna gå..men..nej... Inte lätt att få omgivningen att acceptera det bara..men det är mitt val..så de får snällt anpassa sig. Blir dessutom snitt i VAaberg om jag får välja..de är mer humana där..
    Ah, usch då! Självklart ska man få göra som man vill! Min kompis fick kämpa mycket för att de skulle gå med på att hon skulle på kejsarsnitt med. Men så länge man är införstådd med att det är en stor bukoperation och trots det vill ha det så tycker inte jag att sjukvården ska tjata mer om det.

Min mamma klippte dom upp utan bedövning, för de fick panik. Så jag kommer försöka stå upp så länge det bara går och min sambo får stå sax-vakt Tungan ute 
  • Lillebäcks mamma
    ceropegia skrev 2010-07-07 14:33:00 följande:
    Lillebäcks mamma: Tvingar de mig att föda vaginalt så kommer jag också vara livrädd för saxen nu! Gah! ;P
    Jag vet att det finns risker med snitt..men det finns det med de vaginala förlossningarna också...så jag är helt införstådd. Läst på rätt mkt. Köpte en bok om kejsarsnitt förra året som jag kan framlänges och baklänges typ :P

Vart har ni andra planerat att föda? Tittat på vagnar? Den enda vagnen som går in i min Toyota Aygo är Bugaboo så det finns inte mkt att välja på :)
    Haha usch då, inte meningen att skrämmas Solig Det kommer säkert att gå bra oavsett hur det sker!

Jag tror det lutar åt Östra för oss. Vi bor ju mitt emellan Mölndal och Östra så avståndet spelar ju ingen roll. Mölndal ligger sämst i hela landet på statistik över sprickningar, så där vill jag inte föda Tungan ute Jönköping ligger bäst till i statistiken, så kanske att vi ser till att vara hos svärmor när det blir dags, hehe...

Vi har faktiskt redan beställt en vagn; Bugaboo. Vi ville ha den helsvarta specialutgåvan som bara kommer att säljas 50 av i hela landet (10 i gbg), så vi högg till redan i april Glad 
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?