Första barnet, i Göteborg?
737 dagar: Jag förstår vad du menar och jag har all förståelse för att man kan ha vilken sexuell läggning man vill samt vilken färg och form på kläderna man tycker passar.Men än så länge finns inga HBT-skolor så 8-åriga pojkar i kjol kommer inte att få det lätt. Jag tycker självfallet inte att det är rätt att det är så, men det är ändå ett faktum.
Att människor inte frågar de vuxna vad de har för kön är troligtvis för att de sorterar in dom i ett fack av "HBT-människor". När de återberättar situationen kommer de således kalla personen "en sån där" eller en "könlös". Också fel, men vad jag menar är att man hamnar i ett fack oavsett.
Om jag får en dotter och hennes favoritfärg är blå, hennes favoritplagg ett par unisex-jeans och pösiga tröjor så är det ju vem hon är - när hon väljer det själv. Jag tror att hon kommer att välja den vägen även om hon hade rosa klänningar på sig som liten i så fall.
Sen finns det ju t.ex lesbiska kvinnor som själva gärna går i klänning och rosa och som gärna ser att dennes partner också är av det "feminina" slaget - utseendemässigt.
Alla människor är olika, men jag tror inte att de är vilka de är på grund av vad de hade på sig när de var spädbarn.
jag känner igen det från när sambon kunde känna första sparken. Det blev liksom mer verkligt då och vi blev båda två helt lyriska. Underbart!
Allt bra med dig annars? Har ni flyttat ännu?