• cotton

Första barnet, i Göteborg?

Fast symtom kan väl komma och gå! Jag förstår att ni nojar (God knows, det gör jag med men det är lättare att ge råd än att ta till sig dem   ) men som sagt, symtom kan komma och gå och varje graviditet är ju individuell, unik. Därför kan man inte jämföra tidigare graviditer...

Oj vad klok jag låter!

Jag har inte druckit koffein på två veckor. Men jag tänkte börja dricka lite the med mjölk om kvällarna (en kopp) för det har jag varit väldigt sugen på!

• cotton

Jo jag tror nog också att koffeinmyten är överdriven. Men min kära fästman vill inte att jag dricker kaffe eller cola de första 12 veckorna. Vi har försökt så länge att få detta plus, att det är hans noja och då respekterar jag det. (även om jag tycker att han är överdriven) Men det är hans noja...

• cotton

Välkommen Jackie85.

Å jag undrar över det där med "ju sämre mamman mår, desto bättre mår mamman"... Varför skulle det vara så? Kan det inte vara ett sätt att trösta hemskt trötta och illamående mammor?

Starkt jobbat att kanske jobba på Liseberg fram till 15 augusti! Jag hoppas att du orkar! Stödstrumpor blir väl din bästa vän, även vid värmeböljor!

• cotton

Englastar, jag är 32 och bor i Linnestan!

Jag tänkte gå på MVC Kungshöjd. Hört mycket gott om dem medan MVC Linne inte alls fått goda betyg  (snarare tal om snorkiga BM och så vidare...).

• cotton

Men vad bra, då kan jag dricka min ena tekopp med mjölk om kvällarna då eftersom jag verkligen haft craving efter det! (saknar inte kaffe eller cola dock!)

• cotton

Lillebäcks mamma, precis så är det ju, att sambandet är inte alls funnet mellan hur mamma mår kontra hur bebis mår. Tror det är ett bra stöd / en god tröst åt mammor som inte mår så bra...

• cotton

Precis så har jag och Carl resonerat, vi vill ju ha en MVC som vänder sig mot oss BÅDA.  Och precis det posivita omdömet har jag hört om MVC Kungshöjd! Ska ringa dem imorgon bitti! *längtar*

• cotton

Tjejer, visst blir det barnvagnspromenader i Slottis nästa vår! *längtar*

Lillebäcks mamma, nu blir jag ju grymt  nyfiken på vilken vagn ni beställt?

Vi funderar på en Bugaboo av den enkla anledningen att vänner jag har som redan har barn, älskar den!

• cotton

Välkommen alla tjejer!

Lillebäcks mamma, min vän som ska ha barn i september har beställt just den vagnen. Det är väldigt snygg, jag håller med!

Carl och jag tänkte vänta in stora UL innan vi beställer vagn, så den är nog slut då. Men jag tror du kommer ha en av de snyggaste vagnarna i stan, helt klart!

• cotton

Tog förresten ytterligare ett gravtest imorse. Börjar bli en besatthet. En jättefint plus. Superstarkt. Och jag kände att nä, nu fattar jag nog, i magen bor en prins eller prinsessa och nu ska jag vara glad och våga lita på det.

Så idag ska jag ringa MVC Kungshöjd och boka tid! Kan någon rekommendera någon speciell BM, eller är alla bra?

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?