Första barnet, i Göteborg?
Pratade med en på jobbet och hon hade en kompis som fått det redan i v.10. Hoppas bara att det är för att jag har legat å jäst de sista veckorna och inte rört mig mycke. Vilken vecka är du i nu?
Fast denna gången hoppas jag att barnmorksan har rätt. Hur går det för dig då? Blir det värre hela tiden eller hur fungerar de?Vi berättade för våra familjer dagen efter att jag plussat =) Alla blev jätteglada, inga negativa kommentarer alls. Dom var jätteglada för vår skull. Tycker det är viktigt och skönt för den delen att kunna prata med sin familj/föräldrar om sin oro och allting, får ju dem att känna sig som en del av det hela också. Däremot så väntade vi lite med att berätta för vänner, förutom de få som stod allra närmast då. Men ingen på mitt jobb fick veta förens efter att chefen fått veta i v15. Tyckte det passade oss utmärkt. men så gick ju allting bra också =) Än så länge dvs, kan ju fortfarande hända olyckor även fast man är förbi de kritiska 12 veckorna. Men man väntar ju inte missfall som ni sagt, man väntar ju en liten bebis =)
Jag vill jättegärna vara med ¨på fikan, men ska jobba
. Hoppas det blir någon mer dag snart=)
Ska bli så kul att få ett ansikte på er!Jag har också haft väldig huvudvärk på sistone, ingen aning om varför heller. Inte uttorkad eller något.
Sen börjar jag bli grymt trött på dessa jäkla hormoner. usch för dem. Är så känslosam så hälften hade vart nog =P Ledsen ena sekunden, sen glad, sen ledsen, sen arg, uppgiven, ledsen igen, glad igen osv :D Något jobbigt
När jag gjorde mitt första ultraljud så blev det ett vaginalt. Det är tydligen lite av standard att göra så fattade jag det som, eftersom att när man gör det brukar man vara runt v10-12. Jag var dock i v14. Men det är lättare för dem att se, inte massa "bös" i vägen och så, hehe.
Jag fick göra det på läkarbesöket på mvc. Fick en jättetydlig bild på bebben, och bild med mig hem. Man kunde se så otroligt mycket redan i det stadiet. Helt fantastiskt =)

hoppas ni får en bra midsommar tjejer=)