Inlägg från: Fialisan |Visa alla inlägg
  • Fialisan

Första barnet, i Göteborg?

Hoppas ni får det trevligt idag tjejer =)

• Fialisan

hade ni trevligt på fikan tjejer? Hoppas ni hann in innan regnet kom :D Var inte alls kul o se det när man slutade nu, när det var varmt och soligt när man började jobba vid 3.
    Imorn bär det av till östra för vårat Rutinultraljud. Ska bli riktigt spännande =)
    Någon som vet om man får ta med sig en kamera och filma?

• Fialisan

Jag är också på den 17:e =) Lite trist att det dröjer så länge dock :/

• Fialisan

Hejsan tjejer, kom på att jag glömde uppdatera mig efter vi var på ultraljudet i onsdags. Men allting såg jättebra ut och lillfisen växer som den ska =)   blev dock lite förvirrad, för först så sa hon att bebisen växte bra och var i fas med mina veckor 20+2, men ändå flyttar hon bak mig 9 dagar, så jag hamnade på 19+0 =( Tycker det var väldigt tråkigt då jag var så glad att jag äntligen passerat hälften. Men men, är på väg mot hälften igen nu, snart där :P
    Är det någon som skulle vilja träffas lite innan fikan i augusti kanske? Känner att det är väldigt lång dit, jag som missade förra med. Känner att jag skulle behöva komma ut och träffa lite folk då jag inte riktigt lyckats med det sen jag flyttade hit för 2 år sen, visst så har man ju jobbarkompisarna, men jobbar så konstigt och olika så dom hinner man inte träffa heller :D

• Fialisan

tack Cotton =),  Jo det är väl kanske så, sen så sa hon att det troligtsvis hade att göra med att jag har oregelbundna mensperioder och väldigt långa sådana. Men det blir väl bra till slut hoppas ja =) Hade ju bf 14: nov först och nu  den 23:e, bara hoppas att den kommer ut innan så det inte blir alltför nära jul =( har en syster som fyller en vecka innan jul och hon tycker det är jättetrist.

Vad kul=) Min semester är v 28-29, dock ska jag iväg hem till ursprungsorten i några dagar och ett par dagar på kolmården men det ska väl gå att klämma in =) annars så är jag alltid ledig någon dag emellan när jag jobbar =)

Tack Kajsa =) Jaså vad roligt, de flesta andra här känns det som har bf i januari och därefter, eller innan mig ;P Okej, men kanske kan hitta på något då där du mellanlandar lite =)

• Fialisan
    Lillebäcks mamma: Ja det är lite tråkigt, fast ändå, som några påpekat här är ju att det viktigaste är att bebben mår bra, och det får jag ju vara tacksam för =) Okej, men  kanske kan fila ihop något , annars får jag ju vackert vänta tills den 17:e. tiden kanske går fort :P

Soffi83: tack så mycket=) nej precis, den kan ju lika gärna komma tre veckor innan eller 3 efter beräknat datum ;D Så vi får väl se. Ja det vore roligt tycker ja, men som jag sa till lillebäck där att går det inte att ordna så får jag ju hålla mig lite ;P Den som väntar på något gott :P

Englastar: nej man ska definitivt inte ropa hej, haha. Aldrig bra. Jag mådde pyton månad 2-3 med illamående, men det gick över så fort jag åt något. Men nu har det börjat komma tillbaka igen. Och denna gången håller det i sig, går inte alls över när jag äter längre. Sen så har jag gott och ojjat mig för att jag inte känner min lilla bebbe i magen, tji fick jag för det, för en vecka sen började jag känna, att lillskiten trampar sönder min blåsa, haha :D Man ska vara försiktig med vad man önskar sig :P

Cotton:  Jag brukar alltid kolla på Fass.se om det är något läkemedel jag undrar över, för där kan man se alla bipacksedlar typ, eller vad det heter. Jättebra tycker jag =)

Lycklig2010: Ja det är sant =) Okej, men vad nice =) Hur jobbar du då?
  • Fialisan

jäklar vad folk har skrivit sen i förmiddags förresten :P var en del att läsa ikapp ;D

• Fialisan

Hoppas ni är lediga och kan njuta idag tjejer, själv så ska jag iväg och jobba nu =( Dock ganska skönt för i butiken är det svalt :P Klarar inte av denna värmen längre jag. har alltid tyckt att det är så skönt även med de extrakilon jag haft innan som gör en liiiite varmare. Men nu är det helt crazy Skrattande

• Fialisan

Varför har dom tagit bort en massa inlägg för? Jag som tyckte att jag fick till det så bra Tungan ute
    Hoppas alla har haft en bra dag i hettan :D Jag och sambon har jobbat, och precis varit på corpus i mölndal och käkat pizza, riktigt gott. Nu ska vi ut på balkongen och fläkta oss lite :)

Jo Lillebäcks mamma  det var riktigt svalt och skönt inne i butiken, dock så stod jag för bakning och grillning idag, så har inte fått så svala vindar direkt, mer ångande hetta :P Men imorn är jag ledig, då ska jag försöka njuta hela dagen, kanske åka till åsa och fläka lite vid stranden, om jag kommer i min bikini...Cool

• Fialisan
    Lillebäcks mamma skrev 2010-07-03 19:00:31 följande:
    Bjornis: Ja, på Östra Glad Vi har tid 13:15, när får ni se eran skatt?

Fialisan: Ja, jag bad Moderatorn rensa upp lite här så att vi kan få tillbaka vår härliga stämning Glad Hu ja, grill och ugn låter ju inte ultimat, men skönt att du får vara lite ledig i morgon i alla fall! 
    Vi ska också till stranden i morgon. Ska möta upp kompisen och hennes snart 2-åriga son som har upptäckt hur roligt det är att plaska i vattnet Skrattande Godingen!
    Jaha okej, då förstår jag. Jag trodde dom hade gått in och bara gjort det.  har du något bra tips på strandutflykt kanske?
    hehe ja, det är väl alltid roligt att plaska omkring i vattnet =) Men härligt o se på de små när de upptäckt det =)
  • Fialisan

lillebäcks mamma:  jaha okej, de var lite långt att åka :P Ojoj då, franska rivieran, det låter inte dumt, avundsjuk jag blir, vill med utomlands =)

kajsa30: Okej, där har jag aldrig varit faktiskt. Synd på vädret idag bara ju, inte badväder alls =( men kanske bli sen får man hoppas på.  Shoppa vore inte dumt om det inte hade kostat så mycket :D

• Fialisan
    Soffi83 skrev 2010-07-04 19:31:30 följande:
    Mariekex är jättegott :)

Den föräldrautbildning vi blev erbjudna låg också jättekonstigt med tider, första träffen kl 9-11 och sedan 8-10. Var bara tvungen att fråga BM hur de tänker egentligen. Antagligen får vi hoppa på en annan kurs som går kl 16 på dagarna men det är tveksamt om vi hinner fullfölja. Tråkigt att det ska behöva vara så.
    Magplasket har jag anmält mig till på Åby i höst, tror det kan bli kul och längtar efter att få börja :) 
    Vad är det för något du anmält dig till på Åby, är det någon slags gravidsim typ eller?
  • Fialisan

Var inne och kikade på magplasket  i åby, verkar jättebra och mysigt. Men för dyrt för mig dock =( 2000 spänn så där bara.. Jag har redan använt upp mitt friskvårdsbidrag på mitt gymkort =(

• Fialisan

Vilken härlig bröllopsbild Kiaa =)  ser jättemysigt ut!!

Det var allt en liiten plutt du hade där lillebäcks mamma, men vad tydligt man såg ändå =)

Vad skönt för er att allt såg bra ut jejja82! Visst är det en befrielse att få höra det :D Vi fick också betala 60 kr för två bilder.

Har äntligen fått tummen ur och tagit kort på kortet :P Så tänkte lägga in det här nu o se om det funkar =)
    V.19+0 då blev det :D
  • Fialisan
    Soffi83 skrev 2010-07-07 12:45:36 följande:
    Jejja82: Grattis :) Allt skönt att höra att allt ser bra ut och nu har ju nästan halva tiden gått Skrattande

Fialisan: Vilken jättetydlig bild ni fått. Man ser verkligen hur bebisen ligger. Vår envisades ju med  att ha antingen händer eller fötter för ansiktet på RUL. Riktigt avundsjuk på din bild Glad
    Jaså? vad synd =/
    Vi hade däremot svårt att få en bra bild på lillhjärnan och urinblåsan för lillfisen vägrade röra på sig, hur mycket barnmorskan än putte på den :D var lite oroligt där ett tag, men så såg hon den lilla "ostbågen" som hon kallade det :P Så det tog en bra stund, men så som h*n ligger på bilden gjorde h*n hela tiden.
  • Fialisan

Jisses vad ni har varit aktiva här tjejer =) Jag har varit bortrest några dagar, har ju missat massor här ser jag.
    Fosterrörelser,drömmar och hemkomster från utlandet =) Och har även snappat upp info om fikan på onsdag, vilken jag gärna är med på om jag är hemma, inte säkert än dock.

• Fialisan

Vilken del av avenyn ligger condecco på? tänkte jag skulle vara med imorgon =)

• Fialisan
    snöflinga04 skrev 2010-07-20 21:00:16 följande:
    Om du går av vid Valands busshållplats och går ner mot kungsportsplatsen. Gå på höger sida förbi Hard rock cafe. Condeco ligger sist i det huset, på hörnet. Jag tror att adressen är kungsportsavenyen 4.
    Okej, då vet jag på ett ungefär iaf =) Tack så mycket.
    Synd att ni inte kan komma, hoppas du kryar på dig lycklig2010!

Vilka blir vi som kommer då?

Djurgårdsrutan,Snöflinga, kiaa och jag än så länge?
    Angeeliicca skrev 2010-07-20 23:39:27 följande:
    Angelica, Hisingen BF 21 mars enligt FL:)
    Grattis och välkommen till gänget =) Fika idag på condecco på avenyn kl 18 om du vill komma med =)
  • Fialisan

Jag har ju inte träffat någon av er innan, då jag missade första fikan, så jag vet ju inte alls hur ni ser ut. Men mig kommer ni känna igen med ljusa jeans och en lilarandig top och lite halvlångt brunt hår, och en bulle till mage förstås. Är lite stor sen innan med :D

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?