Inlägg från: Lillebäcks mamma |Visa alla inlägg
  • Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Godmorgon på er tjejer! Oj va ni har varit aktiva Glad Så kul!

Egentligen gillar jag Emmaljunga bäst (inte cityversionen) men i Göteborg är det ju dumt att ha en så stor vagn. Min kompis från hemstaden Uddevalla kom hit med sin sån vagn och det var ju meck på spårvagnen och på bussen och i stan och på fik. Nej, då bestämde jag mig för att en sån vagn kan det inte bli.
    Sen finns det massa små så kallade cityvagnar som bebisen bara kan ligga i tills den är 2-3 månader och sen måste man använda sittdelen. Verkar ju heldumt!
    Kronan eller Bugaboo var det för oss och den senare passar vår stil mycket bättre Glad (jag älskar hur lätt de rullar och svänger med, vi kommer ju köpa till vinterdäcken också).

Jag menar verkligen inte att skrämma upp er nu, men jag har hört att även om man får mf så kan gravidhormonet vara kvar i kroppen i flera veckor och visa plus. Så för den sakens skull tror jag inte att de där testen spelar någon roll. Däremot är det ju fantastiskt att få det svart på vitt Glad Vi testade med ett digitalt, så jag fotade det och har en bild på mobilen att ta fram när det känns allt för overkligt. GRAVID Glad

• Lillebäcks mamma

Det är Storken i Linné som är den enda återförsäljaren av den vagnen i stan. När vi bokade våran i april så var det 5 av 10 bokade. De kostar ju en del så det är inte säkert att alla gått åt. Folk kanske kan ha ändrat sig med.
    Vet också att de haft en på kidzshop.se om man vågar köpa online. 

• Lillebäcks mamma

Jag har Linda Burefors och hon är en liten söting med Glad Hon frågade först mig om jag har förlossningsrädslor, sen frågade hon min sambo hur han kände. Hon förstod att han kanske var rädd för det hela med, att se mig ha ont och sådär. Det hade han inte, men ändå fint att hon frågade och såg till att han var bekväm med. 

• Lillebäcks mamma

Cotton: Vi la en handpenning på 1000 kr och behöver inte hämta ut barnvagnen förrän i oktober-november. Om vi skulle få missfall eller inte vilja ha vagnen så får vi tillbaka de 1000 kr vi lagt och så står vagnen fri för andra att köpa.
    Jag tror att jag var i vecka 7 när vi la den pengen på vagen, så det var verkligen tidigt för oss med. Men som sagt, i värsta fall så kan man ju bara släppa vagnen igen.

Åh, ska du gifta dig i september? Grattis! Underbart! Alla detaljer tack Skrattande 

• Lillebäcks mamma

Åh va fint! Det kommer att bli en fantastisk dag Glad Åh...vad är väl en bal på slottet...Flört
    Min sambo friade till mig (som gravid klarar jag inte av att berätta hur för jag börjar gråta bara jag tänker på det...åh, fina han!) i februari förra året. Vi började kolla på bröllop flera gånger men fick lägga ner det då jag studerade och hans företag var nystartat. Vi vet redan att vi vill gifta oss på Gunnebo Slott, men vi har ganska stora familjer så det blir ju dyrt med maten och sådär. Hur som helst så får det bli efter barnet/-n. Bröllop kan vänta tills man är 50 om så måste, barn däremot är ju tidsbegränsat. Men vi ser fram emot det väldigt Glad

Jag tycker att du ska ta dig dit och höra om de har några kvar. Som sagt, vi la 1000 kr (minsta tror jag) och då är den paxad åt oss. Det totala priset ligger på 11 000 kr, då ingår myggnät och regnskydd. Vi fick själva bestämma när vi ville hämta ut vagnen, de hade möjlighet att förvara den ända fram till födseln om vi så ville. (vi ville dock hämta ut den lite före så att vi kan drömma oss bort Tungan ute )

• Lillebäcks mamma

Förresten så tycker jag att vi ska ta och se på om vi inte kan få in en fika på schemat någon gång framöver Glad Om ni som nyligen plussat vill vänta lite tills det är mer säkert så förstår jag absolut det. Men det hade ju varit kul att få gräva ner sig i babysnack och följas åt längs vägen Glad

• Lillebäcks mamma

Åh grattis till dig med fru Englastar Glad Låter underbart!

Slutet på juni funkar absolut för mig. Bra att ha lite att se fram emot så går tiden kanske fortare Tungan ute 

• Lillebäcks mamma

Välkommen hit 737 dagar och grattis till plusset! Hur mår du?

29 juni passar bra för mig med som det ser ut nu Glad 

• Lillebäcks mamma

Grattis till dig Edera och välkommen hit Glad Va kul att vi börjar bli ett litet gäng här nu!
    Jag frågar dig detsamma, hur har du mått? Har du varit på hälsosamtal/inskrivning ännu? 

• Lillebäcks mamma

Fem-sex passar utmärkt för min del. Jag bor i Kallebäck men tar mig lätt var som helst. 
    Hmm...funderar på vad det finns för bra fik som liksom har gott om plats. Finns ju en del mysiga fik i Linné, typ Condeco eller liknande.
    Mig spelar det inte så stor roll vart det blir faktiskt Glad Så länge det finns plats för alla som sagt..

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?