Kajsa30 skrev 2010-06-17 19:01:34 följande:
Tack så mycket, jag tyckte att detta kändes som en grupp med mycket värme och jag verkar ha rätt =). Vi kommer inte kolla könet, mest för att min sambo inte vill veta. Jag hade kunnat tänka mig att veta så jag kommer nog kolla lite extra ;). Hörde dock av någon att man tar i lite extra på förlossningen om man inte vet könet av ren nyfikenhet men det är säkert en myt.
Hur ska ni andra göra?
Haha ja, det står så i boken "du ska bli pappa" som min sambo läser. Vi skrattade gott åt det uttalandet. Som att man på riktigt skulle ligga där på förlossningen och säga "nej, jag behöver inte kämpa för jag vet redan vad det är. Jag skiter i det". Som att man inte skulle vara nyfiken på sin son eller sin dotter.
Äsch, det får vara en man till ett sånt uttalande!
För oss känns det som en självklarhet att kolla, vi vill ju veta allt vi kan om vårt lilla pyre. Att slippa säga "den" om vårt barn ska bli skönt, för vi får en släng av dåligt samvete varje gång det sker. Dessutom är det ju mysigt att veta om det är lilla Lo eller lilla Emilia som befinner sig där inne
Verkar vara ganska många killar som inte vill veta innan dock, kanske är någon killgrej...
Vi har en fika inplanerad tisdagen 29 juni kl. 17:30 på Condeco i Linné. Du får gärna följa med om du kan och vill