• SL79

Första barnet, i Göteborg?

Grattis Björnis! Det låter som du gick igenom en rejäl pärs men skönt att det ändå gick bra. Njut av ditt lilla underverk!

• SL79

Grattis Kiaa! Bra jobbat, 16 timmar är lång tid. Håller med om att värkstimulerande inte är någon höjdare. Jag fick det också för att det var så bråttom, vet inte hur mycket de drog på det men det kändes som att det var rätt rejält. Ha det så mysigt med den lilla nu.

• SL79

Är det någon som funderat på dop eller namngivningsfest? Vi ska döpa vår lille kille och har precis bokat tid för det. Jag är lite seg med sånt här så jag har inte orkat ta tag i det förrän nu. I alla fall så var den tidigaste tiden då vi också kunde få församlingshemmet i april så han kommer vara rätt stor vid dopet. Han kommer vara ett halvår och han väger redan 6,5 kg så det blir nog tungt för den som ska hålla honomGlad. Så ett tips är att vara ute i lite mer god tid än jag.

• SL79

Grattis Annizzzen till lilla max!

Här är det förkylt. Lillen snorade och hostade hela dagen igår men det verkar som att det är lite bättre idag. Som tur är så är han lika glad som vanligt och skrattar och "pratar" annars hade jag nog oroat ihjäl mig. Nackdelen med höst/vinterbebis är ju att de är så himla små när värsta förkylnings- och influensatiden är. Tycker det är skitjobbigt att se honom sjuk men det är väl bara vänja sig, för det lär ju bli mer av den varan de närmaste åren...

• SL79

Grattis Jossan, Lillebäck och Lycklig2010!

Jag följer gärna med och fikar. Min Ville är redan 12 veckor, tiden går så fort... Jag är fortfarande rädd för RS och influensa men annars så känns det helt ok att ge sig ut och fika och sånt. Jag har inte heller varit på Glädjebubblan men tror att det är ett bra ställe. Om vi blir några stycken så är det ju skönt att få plats med vagnarna och så är det skönt att vara på ett ställe där lite barnskrik accepteras. Vad sägs om måndag nästa vecka?

Vi har börjat på föräldragrupp och i februari börjar vi på babysim. Det ska bli jättekul.

• SL79

Verkar som att kvällskinkighet är väldigt vanligt. Här var det  också kinkigt i början på kvällarna men nu är det mycket bättre. Ville hade en period när han inte riktigt verkade bli mätt på kvällarna utan han bara låg och slet i och var förbannad på bröstet, men det har gått över av sig självt och han har hela tiden gått upp i vikt.

Roligt att vi blir några stycken som fikar på måndag då. Ska vi säga 14.00? Jag var på VillaBelparc i Slottskogen idag och vi fick lätt in fyra barnvagnar och då var det ändå massa andra där med barnvagnar så det kanske kan vara ett alternativ på måndag? Jag passar på att göra en sån fikalista som vi brukade ha innan. Hoppas jag fick med alla, annars är det bara att lägga till...

Fika må 24/1 kl 14.00
    sassy
    Bjornis
    Mina 78
    MorMaria81

• SL79

Jag tror inte vi bestämt plats men det var i alla fall flera som kunde fika imorgon. Jag kan i alla fall kl. 14.00 och tycker att Villa Belparc funkar bra.

• SL79

Tack för en trevlig fika tjejer!

Jag har också en elastisk sjal, tricot slen, men funderar på om jag kanske ska skaffa en vävd.  Är det någon som har testat vävd och som vet om det är meckigare att knyta?

• SL79

Mina 78: Ja vi ska gå på Aquababys sim. Jag kommer inte ihåg hur lång tid det tog innan någon ringde men jag tror att det gick ganska fort. Det tog nog inte mer än en vecka iaf, men sedan tog det nästan 1 månad för dem att skicka ut informationen på posten... När anmälde du dig?

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?