Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

Första barnet, i Göteborg?

Grattis till fint ul cotton!

Jag ska med och fika den 17:e så klart nu när jag missade förra!
    Nu ska jag gå och lägga mig istället. Dags för det här borta. Kl är ju redan nio! Hehe.

• Bjornis
    cotton skrev 2010-07-02 10:47:56 följande:
    Björnis, hur har ni det i Vietnam förresten? Hur är vädret och landet? När kommer ni hem?

Jag är i stort behov av en utlandsresa känner jag. (som precis kom hem från Island... he he he). Men man saknar liksom värmen! Nu är det ju varmt i Göteborg... men jag jobbar...
    Hej hej!
    Jo tack. Det är fint. VARMT! Haha. Eller vi har rest runt en del och rest från varmt till "kallt" till supervarmt osv.
    Har ju haft lite trassel med magen som nu är bra men är så orolig över hur det står till där inne. Känner inte nåt (fast är ju bara 15+0 och med moderkaka i framvägg så kanske inte ska dra så stora växlar på det) och har varit lite öm nere i höger sida av magen och då tänker man direk BLINDTARMEN. Har ingen lust att operera blindtarmen i Vietnam. Haha. Men kan ju vara livmodern som klämmer för den sticker upp väldigt lite ur bäckenet än. Men numera kan jag iaf känna den. Men har nog gått ner 3 kg än så länge på resan så nån mage finns inte... Men men, det kommer väl. Har bett mamma boka tid för ul (om det finns) precis när vi kommer hem även om jag har rul 29 juli... Känns kanske lite dumt men jag klarar nog inte 16 dar hemma (kommer alltså hem 13 juli) i ovisshet. Jag tror dock det är bra därinne för jag är helt övertygad att jag kommer ligga och krysta på julafton!

Jobb är så surt när det är varmt. Jobbar du så att du iaf kan gå ut och äta luch eller så? Jag jobbar ju på IKEA och i blå boxen är det aldrig sol. haha.
  • Bjornis

Massa fina bilder! Och kul med 4 rul på tre dar här i tråden!

Bra tips med BMG! De hade jag glömt!! Ska maila mammsen på en gång!

Imorn åker vi sista bussresan i Vietnam till Saigon där vi ska spendera 4 dar, ska shoppa (kanske de första bebiskläderna??), gå på bio (bio i asien är lovely) och åka till IKEAs kontor. Finns inget IKEA varuhus här men mailat en snubbe på kontoret så på fredag kommer deras "officecar" att hämta oss vid vårt hotell! Najs! Ja, jag jobbar alltså på IKEA som jag kanske sagt.
    Men sen ska det bli skönt att sätta sig på flyget på måndag kväll och få lande på svensk mark tidigt på tisdag. På onsdag börjar jobbet igen!

• Bjornis
    Jätten gluff gluff skrev 2010-07-09 16:57:34 följande:
    Hej på er!

Oj så ni skrivit sen i förrgår!

Kan bara hålla med... jag kissar ofta två, ibland tre ggr/ natt nu... Växtvärk har jag till & från, de senaste dagarna har jag haft ganska mycket. Men jag tror knodden växer rätt mycket just denna veckan.

Jag tar fibergranulat från apoteket i min fil varje morgon & sen jag började med det har jag inte haft problem med magen en enda gång. Jätteskönt.
    Var har du ont? Hela magen eller punktvis? Min envisa unge (hoppas jag) envisas med att göra ont på höger sida hela tiden! Suck. Haha. Fått tid för ul på BMG torsdag morgon. Phew. Men är SJUKT orolig nu så räknar inte med att det ska se bra ut tyvrr...
    Det där fibertjosanet är det första jag går och köper när flyget landat! OCH FIL! Mmmmmm!!!
  • Bjornis
    Jätten gluff gluff skrev 2010-07-10 11:02:22 följande:
    Jag har mest ont i ländryggen, som mensvärk ungefär bjornis, & så har jag ont till & från på en punkt på vänster sida. Dessutom är hela livmodern "öm" till & från.

Klart att det kommer se bra ut Bjornis! *kramar om* Men skönt att du får kollat nu direkt eftersom du är så orolig. Varför är du SÅ orolig?

Gomorron förresten! Ser ut att bli en varm & fin dag. Jag är ensam hemma hela dagen. Ska iväg & träffa en kompis jag inte sett på flera månader. Det blir till att berätta varför magen putar ut! Ha ha...
    Allt hänger ju  på att det gick snett i höstas, och för att jag är vit på tungan. Så skadad av min akupunktör. Vit tunga innebär ofta dålig chi i mjälte och livmoder och det känns så där. Sen har jag dock läst att det är ganska klimatbaserat och att tungan kan svälla och ändra färg i värme osv och att man som lekman så klart  inte ska ställa sin egna diagnos. Haha. Suck. Jag är så tramsig. Eg är det mest  tungan som jag går på när jag tror det gått åt skogen. Jag är oftast vit på tungan (oborstad) men varit rätt skonad från det under tidigare i graviditeten (tror jag, för jag tittade inte på tungan 10 ggr om dan förut). Haha. SUCK! Im a mess.
  • Bjornis

Hehe, ja. det räckte med att skriva det här så blev plötsligt tungen mindre vit. BRA! Nu känns allt mkt bättre.

• Bjornis

MHEK: min mamma mådde aldrig heller illa under sina tre graviditeter. Hon hävdar själv att hon inte hade NÅGRA symptom alls på att va gravid förutom en växande mage (som så klart inte syntes förrän sent). Sen känns det som jobbig förstoppning att föda barn också enligt min mamma. Haha. Jag mådde illa ca 1 vecka runt vecka 8. Extra jobbigt under 3-4 dar då jag knappt kunde stå men sen försvann det mer eller mindre bara så där. Åt postafen de jobbiga dagarna, det hjälpte lite.

Lillebäcks mamma: Å, jag känner igen mig så. Men nu har jag återigen börjat få för mig att detta ska gå bra! För oss alla här!! Vi ska få våra små kottar kring årsskiftet. Så är det bara. Har faktiskt köpt de första bebissakerna här, lite små fjantiga saker men som betyder så mycket psykiskt. Mammakläder får det bli efter ul på torsdag!

Ikväll flyger vi hem! Woho!

• Bjornis
    Lillebäcksmamma: Å va härligt att höra! Blir helt tårögd. Ska ju till BMG på ul på torsdag. Hoppas det ser lika fint ut för oss och att de vågar sig på en könsgissning!!

Jag kan fika på onsdag. Slutar vid 16-17 tiden!

Nu är jag iaf hemma i sverige. AH! Efter totalt 24 timmar på flyg och flygplatser. Gick faktiskt över förväntan att resa, även om jag har varit sååååå öm i svanskotan. Visste inte hur jag skulle sitta efter den första flygresan på 7 timmar men jag klängde på maken som nog inte fick så mycket sömn. Hehe.
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?