Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

Första barnet, i Göteborg?

Kajsa30 skrev 2010-08-17 21:33:01 följande:
    Tack för en trevlig fika! Vi blev en ganska liten grupp, men det var väldigt trevligt ändå =).

Vi passade på att diskutera datum för nästa fika. Måndag 30/8 kl 18 kunde alla. Hur ser det ut för er andra? Condeco är rätt bra för där finns det alltid plats.
    Ja, men då ska jag väl ändå kunna! Har ant massor på jobbet men jag ska fanken komma för jag måste jobba mindre! Jag känner mig som en robot och idag har jag varit så nojig för har inte alls känt av knodden lika mkt som andra dar. Eller jag är inte säker att jag ens känt den alls. Tror dock den lagt sig lite annorlund och sparkar uppåt/bakåt så jag känner så lite. Maken låg och lyssnade på magen i säkert 10 min men sen tyckte han att han kunde höra hjärtat och att han fick en liten buff. Hoppas det. Jag orkar inte med att börja noja IGEN! Fasen. 21+5 idag ju!
  • Bjornis

Tack för alla uppmuntrande ord om sparkar. Den sprattlade järnet igår kväll och inatt! MIn underbara unge får gärna sprattla när jag sover, sover nog bättre då! Den hade nog hamnat lite snett tror jag. och nu sprattlar den också. Men som många sagt SPARKAR är kanske inte rätt ord, även om jag faktiskt känner en kick då och då så är det mer bökande liksom. Haha.

• Bjornis
    Kajsa30 skrev 2010-08-20 10:45:22 följande:
    Idag ska jag till barnmorksan för en extra kontroll. Tycker sparkarna har avtagit och igår kände jag inget alls så jag ringde till barnmorskan med gråten i halsen. Igår kväll kände jag dock igen, så nu känner jag mig mkt lugnare men ska dit idag iaf. Kanske börjar bli trångt för den lille i magen =).

Lunenoire: Välkommen hit!

Jejja 82: Kul med någon som ska ha i närheten av mig. Jag är i v 27. Vad har du för BF?

Kiaa: Hoppas verkligen akupunkturen hjälper!!
    Precis som jag med sparkarna då. Grät nästan i förrgår för att jag tyckte att jag inte känt nåt på ett dygn och sen började den leva rövare bara nån timma senare.    Men va skönt att du ska komma en extra sväng till bm!
  • Bjornis
    Jätten gluff gluff skrev 2010-08-22 17:51:42 följande:
    Hej på er!

Hemma i sverige efter en helt underbar vecka i Spanien. Badat & solat & slappat & ätit gott....
    Har även kännt (tror jag) Knodden 4-5 ggr under veckan. Men säker är jag fortfarande inte. & jag går ändå in i vecka 22 idag. Hoppas verkligen att det börjar kännas "mer" nu snart!

Är lite avis på er som känner så tydligt.

Nu ska jag läsa ikapp. Såg nåt om ny bil! Grattis. Vi har också köpt ny, en peugeot 307 kombi från 2006. Jättenöjda hittills.
    Gud va ni rest denna sommar. HÄRLIGT! Nu får ni allt stanna hemma tills knodden kommer!

Jag har ju börjat känna av lillen nu. Maken känner när han lägger huvudet (tips!) mot (på, rätt hårt) men mot handen är det svårt att känna fortf. Störigt. Vill också att det ska KÄNNAS. Vecka 22+3 här.
    O ny bil. Najs. Vilken färg bidde det?
  • Bjornis
    Jätten gluff gluff skrev 2010-08-22 18:42:45 följande:
    Japp, nu ska vi hålla oss hemma! Tre resor på ett år får allt räcka!
    OK... får be sambon trycka huvudet mot magen då alltså! Ha ha,... ska nog vänta en stund, åt just middag.

Det bidde en grå cendré bil. Den är typ lite champagnefärgad kan man väl säga...
    Champagne *säger det precis som Karl-Jan* Fancy. Lät bättre än cendré!
  • Bjornis
    Nu ska jag väl fasen i mig kunna komma! Om jag är frisk (vilket jag alltid är, peppar peppar)!!

Condeco, Linné, Måndag 18:00
    Kiaa
    MorMaria81
    MHEK
    Kajsa30
    Snöflinga04
    Sassy
    Englastar
    bjornis
  • Bjornis
    Tarda: OOooo spännade. F.d. IKEAn alltså. Spännande. Ja, vi borde ju känna varann då.  
  • Bjornis
    Tarda skrev 2010-08-29 12:31:39 följande:
    Visst jobbar du norr om stan, har för mig att jag läste det. Hade inte sambon bytt varuhus hade jag bett honom spana efter magar ;)
    Yup. Bäckebol! Jaså, då har du en migrerad man också i Kållered. Intressant. Var där och handlade idag faktiskt. Så idag har vi byggt STOLMEN i hallen vilket blev fint och SÅ skönt! Så less på att allt ramlar runt i hallen.
    Smet in på elgiganten och köpte oss en diskmaskin i farten också. Den gick in med nöd och näppe mellan skåpen. Phew. Jag hatar att diska så detta ska bli ljuvligt!

MorMaria: Jag har ju inte heller varit med tidigare men jag litar på att jag ska känna igen Tarda! haha. Eller dig nu då. Själv ser jag mest bara lite tjockare ut än vanligt. Ska nog dra på mig nåt tajt så magen sen ut som en mage.

• Bjornis

Haha! Nu vet jag vilka ni är Tarda. Jag hade mina aningar innan också för vet bara ett par som jobbat ihop på bbol och där mannen sen jobbar på kred. Jag är kompis med din karl på facebook, om du säger det till honom så har jag minskat ner alternativen för er. Säg också att jag träffade honom vid kontoret på Kred för inte så länge sen! Så ni ska gifta er nu också? Va kul! Och jag förstår verkligen det med skillnaden mellan bbol och kred. Det är en skillnad. 

Jag kan väl säga till alla att jag heter Jenny. Så ser ni nån förvirrad som ser lite gravid ut så får ni gärna fråga om jag är Jenny! Jag kommer iofs va där 18.00 sharp!  

• Bjornis

Hej flickor! Tack för ikväll. Mkt trevligt!
    Vi pratade ju lite makar/sambos osv. och min sambo har tillsammans med nåns man (?) härifrån träffats. Tror Cottons blivande var med sist om jag inte har fel? Iaf så är de bara tre tappra själar i sin tråd och jag tror säkert de gärna är fler:
    www.familjeliv.se/Forum-6-79/m51990662.html
    Tipsa era karlar om de är intresserade!

Och Englastar: Va härligt med lyckta rul! Och ja, bilderna måste va en viss storlek. Exakt hur stora de får va vet jag inte dock. Jag brukar halvera storleken ungefär och de är väl runt 2 mb annars...?

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?