Första barnet, i Göteborg?
Härligt! Ett stort grattis till er, Björnis! Ni verkar vara ena riktiga kämpar båda två :)
Härligt! Ett stort grattis till er, Björnis! Ni verkar vara ena riktiga kämpar båda två :)
Barnmorskan var inte orolig dock, vi ligger fortfarande väldigt nära mittkurvan (sf=39). Men själv börjar man ju undra, hur stor bebis är det egentligen där inne?!Kul att så många redan börjat fundera på syskon. Vi vill självklart också att Ville ska få minst ett syskon men att föda fram ett till barn känns helt otänkbart och absolut uteslutet för mig i nuläget 
Ville är också en hungrig kille och vill helst ligga vid bröstet hela tiden. På BVC sa dom dock att vi bara skulle mata honom var tredje timme och att det borde räcka för att hålla honom nöjd. Men det gör det verkligen inte alla gånger, så nu trotsar jag dem och ger honom mat när han är hungrig (oftast varannan timme). Vi har tagit hjälp av napp för att komma ifrån de där stunderna av mys-sugande så att jag får vara lite friare i alla fall och slipper de där en-gång-i-halvtimmen-amningarna. Ville trivs dock inte på egen hand, varken i sovande eller i vaket tillstånd så det blir mycket famnen för vår del ändå, men med nappen kan vi turas om i alla fall.
Apropå BVC så var vi där för första gången i måndags. Vår heavy weight champion hade gått upp fortsatt stadigt, 12 dagar gammal vägde han 5670 gram och jag undrar var detta ska sluta när det börjat med en ökning på 510 gram på mindre än två veckor när födelsevikten var så hög redan. En sak är i alla fall säker, att mina armmuskler får kämpa mer än normalt, hoppas det ger fint resultat 
Wow, vilken förlossningsberättelse Kiaa! Vilken kämpe du är som klarade så länge utan något direkt smärtstillande, tur att du hann få edan så du fick hämta andan i alla fall lite innan den sista och tyngsta delen av kampen!
För mig var det förresten likadant med det värkstimulerande droppet, de ökade på mängden trots att jag under krystvärkarna verkligen trodde att jag skulle stryka med på kuppen. Dock minns jag inga siffror på hur högt doseringen till slut låg. Men så här i efterhand är jag nog ändå glad att de gjorde så, annars hade kanske perioden med krystvärkar varit bra mycket längre.
Hoppas ni kommer i ordning på bästa sätt i hemmets lugna vrå! 
. Så ett tips är att vara ute i lite mer god tid än jag.
Härliga nyheter! Ett stort grattis till er bägge! :)
Det finns ett café i närheten av Handelshögskolan som heter något i stil med Glädjebubblan, som jag tror är ett babycafé för där står jämt fullt med barnvagnar. Har sett det när jag åkt förbi med 2:ans spårvagn 
Ville är bara drygt 3 veckor och vi har inte varit ute bland folk mer än att vi varit och handlat och hälsat på lite vänner. Jag är lite töntig förstår jag men jag känner mig inte tillräckligt trygg med rutinerna för att bege mig ut på stan ensam med honom, utan antingen får mannen vara med eller så tar vi promenader i närområdet så vi har relativt nära hem (eller om vi ska hälsa på någon att vi har relativt nära att komma fram). När det släpper och när framkomligheten blir bättre utomhus träffar jag er dock gärna för en fika!
Ett stort grattis till sötnosen. Lycklig2010!

Hurra! Irritationen över att brandinformatörerna kom först nu på eftermiddagen utbyttes snabbt till glädje när jag fick möjlighet att uppleva denna finfina dag i VM-spåren... 
Usch ja, snorighet verkar vara allmänt förekommande i dessa tider, det känns som att alla är sjuka, både små och stora. Ville är också lite nästäppt på nätterna men blir också bättre när han vaknat till. Förutom att jag var helt sängliggande en dag förra veckan har vi dock, peppar peppar, klarat oss ifrån sjukdomar än så länge.
Hoppas ni hade en trevlig fika, och hoppas jag har möjlighet att haka på nästa gång!