Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

Första barnet, i Göteborg?

DjurgårdsRutan skrev 2010-07-17 05:15:51 följande:
    Björnis: Vilka härliga sätt ni gjorde när ni berättade för svärisarna, förstår att de blev glada. Jag dyker gärna upp på fikat. Ligger cafét långt upp på avenyn mot LIseberg, eller? Hittar inte så bra i G-bg ännu.
    Vi har köpt en Kronan Duovagn, med tanke på att vi får barn i November, och måste tåla snö och slask samt terräng.

Hoppas alla får en fin helg :)
    Om det nu är det vi ska ses på, håll utkik i tråden, så ligger det ganska mitt på om man tänker att avenyn börjar vid kundsportsplatsen och slutar vid göteplatsen. Det ligger på vänster sida om du kommer från kungsportsplatsen, i ett hörn. Omöjligt att missa. Varifrån har du flyttat då? Jag själv är f.d. Sundsvallsbo, men bott här i 8 år snart. Shit, så länge? Ojoj...
  • Bjornis
    Katsura: Jag åt postafen (plus nåt lätt, typ fil) innan jag gick och la mig för jag mådde mest illa på nätterna under de dagarna jag mådde illa. Som tur var gick det ju över på typ en vecka. Hoppas det gör det för dig med!

MorMaria: Välkommen hit!

Jag rättar till listan lite och lägger oss i nån form av bf-ordning... Många av oss har ju inte skrivit in exakt bf-datum. Om nån fallit bort av nån anledning snälla skriv in er igen, men jag tror det ska funka.

Angel20:  ? år, Kungsbacka, BF - slutet av augusti 2010
    Erwanith:  23 år, Mölndal, BF - slutet av augusti 2010
    wanja6:  ? år, Svingeln, BF - mitten av september 2010
    mmth: 22 år, Rannebergen, BF 19/9 2010
    Soffi83:  26 år, Frölunda, BF - början av oktober 2010
    MatildaAn:  22 år, Hisingen, BF - oktober 2010
    Snöflinga04; ? år, Mölndal, BF - oktober 2010
    Jiji86:  24 år, Göteborg, BF - november 2010
    Kajsa30; 30 år, Lunden, BF - november 2010
    Fialisan:  24 år, Kållered, BF - november 2010
    DjurgårdsRutan: 38 år Kungälv, BF 17/11 2010
    jennie90a:  20 år, nära gbg, BF - slutet av november 2010 
    Emmiii:  22 år, Frölunda, BF - december 2010
    Jonna1982; 28 år, Majorna, BF - december 2010
    jejja82; 28 år, Hisingen, BF - december 2010
    Lycklig2010; 35 år, Kungsbacka, BF - december 2010
    MorMaria81: 29 år, Gamlestaden, Bf 22/12 2010
    Bjornis:  31 år, Vasastan, BF - slutet av december 2010
    Kiaa:  32 år, Högsbo, BF - slutet av december 2010
    ceropegia: 30 år,Johanneberg, BF 5/1 2011
    Lillebäcks mamma:  24 år, Kallebäck, BF - början av januari 2011
    Jackie85:  25 år, Majorna, BF - början av januari 2011
    737 dagar:  ? år, Hisingen, BF - början av januari 2011
    Annizzzen:  31 år, Askim, BF - början av januari 2011
    Proppen1982:  28 år, Landala, BF - början av januari 2011
    Bellis:  ? år, ? , BF - januari 2011
    2Bmamma:  33 år, Kortedala, BF - slutet av januari 2011
    Englastar:  29 år, Majorna, BF - slutet av januari 2011
    frökenelin:  ? år, ?, BF - slutet av januari 2011
    Cotton:  32 år, Linnéstan, BF - början av februari 2011
    JOSSAN:  27 år, Torslanda, BF - början av feburari 2011
    FrökenFinemang:  ? år, Guldheden, BF - början av februari 2011
    Tarda; 30 år, Majorna, BF - februari 2011
    hmiw1981; 29 år, Majorna, BF - februari 2010
    MHEK; 27 år, Hisingen, BF - mars 2011
  • Bjornis
    Jätten gluff gluff skrev 2010-07-19 07:54:16 följande:
    Gomorron!

Hej sassy! Välkommen.

Japp, det är jätteroligt när magen syns! Jag vill känna mer dock. Berättade jag att jag kände Knodden? *ler brett*
    O, har du känt knodden? Najs. Jag tror också att jag känt den i nån vecka men jag vet inte. Svårt att få det bekräftat också. Jag har iaf inte fått nån distinkt kick än.

Berättade på jobbet idag. Mina chefer grattade och var glada och jag grät en skvätt. Så klart. Jag är så jäkla bölig. Suck. Men detta var 6:e jobbdan på raken så är lite trött också. 2 dar kvar sen är det lite ledigt. Puh!
  • Bjornis

Å, nu ska jag vara tråkig men jag hoppar fikan imorn. Jag som sett fram emot det så men jag vill inte sitta och titta på klockan hela tiden. Jag och maken ska åka till svärfars hus uppe i grabbestad imorn och jag har möjlighet att sluta vid 15 på jobbet och då kan vi åka på en gång. Annars får vi åka vid 19.30 ju typ och är inte framme förrän sent. Plus att jag ju jobbat 8 dar i rad imorn och känner att jag vill bara kasta mig i bilen och komma iväg till stillheten!
    Jag kommer säkert ångra mig men jag HOPPAS verkligen att vi ses snart igen!!

Nu ska jag sova igen. Tycker inte jag gör annat än går och lägger mig. Kom hem halv 9 idag så inte så konstigt. Haha. Suck. Hoppas bebben gillar mitt arbetstempo...

• Bjornis

Grattis till frieret Kajsa! Önskar lite att man inte vore gift än. Min man skulle behöva få en chans att fria då vår förlovning blev väldigt så slumpartad. Haha.

Hemma från några dar utan internet (SUCK!) på landet. Mysigt iofs men lite dåligt väder men hunnit med en turer till både Grebbestad och Strömstad.

Idag gick jag in på HM för att faktiskt kanske köpa mig ett par mammabyxor. Men hittade inget. Suck! Jag får panik. Jag kan fortf ha mina kläder men kan bero på att jag vanligtvis inte kör med så tajta byxor och alla kjolar jag har har nån slags resår så än så länge funkar det. Bara jobbyxorna som börjar blir tajta i midjan men ska beställa mammabyxor efter RUL (som är på torsdag jippie!! Också v 19, nästan 20 btw Cotton).
    Har dock beställt (och fått hem!) första riktiga bebisprylen. En åkpåse: http://www.babyshop.se/system/search/product.asp?id=3612&m=230&page=1&rnum=3
    Den var så billig att jag inte kunde hålla mig. Kotten kommer ju mitt i vintern. Den var jättefin (men stor? Hur långt barn kan man ha? Haha) på riktigt också.
    Köpte ett par billiga MOLO barnbyxor i regnbågens färger också.

Idag åkte vi till Kungsbacka och rullade lite barnvagnar. Tydligen den enda butiken i "Göteborg" osm har Mutsy vagnar som vi förstått men nu efter att ha känt på dem och insett att man inte kan få just den liggdelen jag vill ha till just det chassit jag vill ha (ni läser väl jag jag jag här! Hehe. Maken håller faktiskt med) så lutar det starkt åt en Urban Jungle. Funderar på om en Swift är tillräckligt stor, liggdelen såg sååååå liten ut. Hon trodde kotten kunde ligga till typ 4 mån sen fick man stoppa den i sittdelen. I den vanliga, Mountain Buggyn, kunden kiddot ligga till 6 mån ung. Hmmm, Den ska ju in i bilen också. Blir intressant det där. Ska nog ta ett tur till alla vänner och teststoppa-in deras barnvagnar i bagaget!

• Bjornis

Ja lycklig, det är ju rul imorn. Hurra! Du får in här och uppdatera så fort du är klar. Jag LÄNGTAR till vårt på torsdag. Mest för att efter det DÅ ska jag berätta för lite folk. Lite kollegor och vänner. Tur jag bara måste jobba till 15 imorn och sen är jag ledig till fredag. Också glad att friidrotts EM dragit igång nu så jag kan fokusera på det.

Lunch den 2:e?? Är det nåt jag missat? Jag är ju ledig då. Tror jag. Hehe.

• Bjornis

Lycklig: Jaså 110101. Det var ju rätt najs. Då kanske du slipper knipa så hårt. GRATTIS TILL LYCKADE RUL:et. Var BM bra? Var det Er BM som gjorde det? Vet inte hur de gör där ute på landet! Haha. Å imorn är det vår tur! 

Näpp, nu får vi besök av vänner med liten knodd som kommer på lite fika!

• Bjornis
    DjurgårdsRutan skrev 2010-07-28 00:49:35 följande:
    Bjornis: Det var jag som slängde ur mig frågan ang lunch på måndag, så långt till den 17/8:)
    Ah. Ja, då slänger vi väl ur oss det?   Jag är ledig. MEN om det (mot förmodan) skulle bli strålande väder så kanske jag och maken passar på att åka till varberg och bada eller så. Vi är så lite lediga ihop nu... Men annars är jag PÅ!!
  • Bjornis
    Lillebäcks mamma: Du visst är det dags idag för dig med? 13.15 var det va? En timma innan oss!

JAg är toknervös igen så jag hoppas på att komma in här ikväll med en fin bild! Hu...
  • Bjornis
    DjurgårdsRutan skrev 2010-07-29 10:20:02 följande:
    Lycka till ni som skall göra RUL i dag,det kommer att gå bra.

Lycklig: grattis till fint RUL. Trist med BM som gjorde RUL, vår var ochså stel och pratade inte så mycket, helt tvärtemot vår vanliga BM.

Gjorde ett till UL igår, pgr av att jag bara har kännt buffningar från magen en gång för nästan 2 veckor sedan. Men allt såg bra ut, och det är moderkakan som ligger i framkant och dämpar, så att den lille sparkar mot ryggen. Känns skönt att veta, nu slipper jag vara orolig. Å hon mätte magen första gången, och jag låg på kurvan.

Ha en bra dag tjejer. I kväll skall vi på räk/grill-buffé med trubadur på Fars Hatt, med några vänner.
    Jag har också moderkakan i framvägg och tror ju att jag känt nåt lite då och då sen typ v 15... Men så svårt att säga säkert. Jag försöker buffa på magen och ligga på mage och göra det trångt för kotten (som ant är asirriterad! haha) men det går så där.

Lät ju väldigt trevligt med Fars Hatt! Aldrig varit där, bara åkt förbi och tyckt det ser mysigt ut!
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?