Första barnet, i Göteborg?
Vi har köpt en Kronan Duovagn, med tanke på att vi får barn i November, och måste tåla snö och slask samt terräng.
Hoppas alla får en fin helg :)
Å, nu ska jag vara tråkig men jag hoppar fikan imorn. Jag som sett fram emot det så men jag vill inte sitta och titta på klockan hela tiden. Jag och maken ska åka till svärfars hus uppe i grabbestad imorn och jag har möjlighet att sluta vid 15 på jobbet och då kan vi åka på en gång. Annars får vi åka vid 19.30 ju typ och är inte framme förrän sent.
Plus att jag ju jobbat 8 dar i rad imorn och känner att jag vill bara kasta mig i bilen och komma iväg till stillheten!
Jag kommer säkert ångra mig men jag HOPPAS verkligen att vi ses snart igen!!
Nu ska jag sova igen. Tycker inte jag gör annat än går och lägger mig. Kom hem halv 9 idag så inte så konstigt. Haha. Suck. Hoppas bebben gillar mitt arbetstempo...
Grattis till frieret Kajsa!
Önskar lite att man inte vore gift än. Min man skulle behöva få en chans att fria då vår förlovning blev väldigt så slumpartad. Haha.
Hemma från några dar utan internet (SUCK!) på landet. Mysigt iofs men lite dåligt väder men hunnit med en turer till både Grebbestad och Strömstad.
Idag gick jag in på HM för att faktiskt kanske köpa mig ett par mammabyxor. Men hittade inget. Suck! Jag får panik. Jag kan fortf ha mina kläder men kan bero på att jag vanligtvis inte kör med så tajta byxor och alla kjolar jag har har nån slags resår så än så länge funkar det. Bara jobbyxorna som börjar blir tajta i midjan men ska beställa mammabyxor efter RUL (som är på torsdag jippie!! Också v 19, nästan 20 btw Cotton).
Har dock beställt (och fått hem!) första riktiga bebisprylen. En åkpåse: http://www.babyshop.se/system/search/product.asp?id=3612&m=230&page=1&rnum=3
Den var så billig att jag inte kunde hålla mig. Kotten kommer ju mitt i vintern. Den var jättefin (men stor? Hur långt barn kan man ha? Haha) på riktigt också.
Köpte ett par billiga MOLO barnbyxor i regnbågens färger också.
Idag åkte vi till Kungsbacka och rullade lite barnvagnar. Tydligen den enda butiken i "Göteborg" osm har Mutsy vagnar som vi förstått men nu efter att ha känt på dem och insett att man inte kan få just den liggdelen jag vill ha till just det chassit jag vill ha (ni läser väl jag jag jag här! Hehe. Maken håller faktiskt med) så lutar det starkt åt en Urban Jungle. Funderar på om en Swift är tillräckligt stor, liggdelen såg sååååå liten ut. Hon trodde kotten kunde ligga till typ 4 mån sen fick man stoppa den i sittdelen. I den vanliga, Mountain Buggyn, kunden kiddot ligga till 6 mån ung. Hmmm, Den ska ju in i bilen också. Blir intressant det där. Ska nog ta ett tur till alla vänner och teststoppa-in deras barnvagnar i bagaget! ![]()
Ja lycklig, det är ju rul imorn. Hurra! Du får in här och uppdatera så fort du är klar.
Jag LÄNGTAR till vårt på torsdag. Mest för att efter det DÅ ska jag berätta för lite folk. Lite kollegor och vänner. Tur jag bara måste jobba till 15 imorn och sen är jag ledig till fredag. Också glad att friidrotts EM dragit igång nu så jag kan fokusera på det.
Lunch den 2:e?? Är det nåt jag missat? Jag är ju ledig då. Tror jag. Hehe.
Lycklig: Jaså 110101. Det var ju rätt najs. Då kanske du slipper knipa så hårt. GRATTIS TILL LYCKADE RUL:et. Var BM bra? Var det Er BM som gjorde det? Vet inte hur de gör där ute på landet! Haha.
Å imorn är det vår tur!
Näpp, nu får vi besök av vänner med liten knodd som kommer på lite fika! ![]()