Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

Första barnet, i Göteborg?

Jätten gluff gluff skrev 2010-09-10 11:13:08 följande:
    Tack tack Bjornis... ja, det är säkert ingen fara... men det är ju skönt att skriva här, ni VET ju hur det är liksom...

Krya på dig förresten!

Skäms, men jag känner nästan för att bli förkyld, så att man fick vara hemma lite.... Skäms 
    Jag förstår dig och jag mår nästan lite bra nu så känns lite jobbigt, hade hoppats på nåt som höll i sig ett par veckor. Haha.
  • Bjornis
    Cero: Hu vilken svärmor. Men som sagt så är inte min nån hit heller. Vad har de för fel undrar man? Haha. Vi har flyttat några km längre bort från min svärmor iaf men imorn ska vi dit på fika. Jag måste alltid förbereda mig mentalt. Och maken på att jag inte vill va där i flera timmar. Han kan lätt bli fast när hon sätter igång och tjötar och 1 timma blir till 3. Jag bara sitter och vrider mig och tystnar helt och vill hem. Nä, inte imorn. Imorn ska vi hem i tid! Haha.

Lycklig: Ja, mat brukar va bra och lite socker så knoddas kan svälja lite fostervatten!
    Ja min mor bor ju också hos oss när hon är hos oss men min mor är ju fantastisk. Hehe. Tror dock Mattias känner samma. Min mamma är iofs alltid på "mattias sida" nästan jämt om det är en diskussion som kräver detta. Haha.

Kajsa: Ja, ska suga på en liten vit lögn... {#emotions_dlg.djavulsk}

Fick en kallelse till operation idag dock och såg min chans att komma undan!
    Jag bröt ju både fotlederna förra året, det senaste brottet i december och där sattes det in skruv och platta. Det har gått så där, jag är öm i foten och den svullnar om jag inte kör stödstrumpor hela tiden, för skruvarna skaver liksom. Har inte så bra rörlighet heller så de ville operera ut skruvarna och plattan samt göra om ärret. Jag ville inte det i v 10 och vet inte om jag vill opereras nu heller. Vill eg vänta till knodden är ut men om det kan ge mig frihet från mitten av oktober istället så.... Kanske...
  • Bjornis
    Jätten gluff gluff skrev 2010-09-10 18:35:02 följande:
    vadå plusmedlem cotton? det är inte jag heller, men bilder är ju bara att lägga in?
    Alla är plusmedlemmar numera. Det var bara förr det fanns plusmedlemskap som jag förstått det!
  • Bjornis
    muminbebis skrev 2010-09-12 13:33:02 följande:
    Hej!
    Grattis Cotton. Jag håller med de övriga om att din klänning är fantastisk:) och ni ser ut att matcha varandra klockrent:)
    Hur går det för alla?
    Själv går jag nu in i vecka 15. Har kommit i ett stadie då jag inte alls känner mig så värst gravid... Väntar och längtar till att känna den lille och på att magan ska sluta se mullig och/eller svullen ut. Jag vill ha en bebismage liksom:) När får man det?
    För övrigt har dagen idag tillbringats framför datorn i letandet efter ett större boende.

Jag ska försöka hinna fika imorgon, annars hoppas jag att ni får det supermysigt:)
    Ja, vecka 15 då var man i ett ingenmansland minns jag. Hehe. För min del har magen kommit typ de sista 2-3 veckorna (hade jag varit smal så hade det nog knappt synts än) och jag är i v 25+3... Men det är ju himla individuellt.
    Större boende är alltid bra. Hur stor bor ni nu?
  • Bjornis
    Liinda skrev 2010-09-12 20:54:38 följande:
    Man blir så förvirrad när man vart borta från tråden ett tag. Men jag är ute på praktik nu & totalt medvetslös då jag kommer hem, med en dundrande huvudvärk till råga på allt.. :P

Imorgon skall jag till skolan & slutar vid 18, så jag kan tyvärr inte komma på fika.. Synd, jag vill verkligen ju.. :( Samtidigt som det känns nervöst såklart. Ni andra har ju redan träffats så många gånger innan.. :P

Vad är plussmedlem?
    Plusmedlem var nåt man kunde köpa till här på fl förut för att kunna få lite extra funktioner men som jag fattat det så tog de bort det för kanske 6 mån sen(?) och nu kan alla göra allt, typ posta bilder i tråden osv.

Ang fika så har jag bara varit med en gång än så länge och kan inte heller imorn! Vi får ses massa fler ggr!
  • Bjornis

Så, hemkommen från bm. Alla värden är  så himla bra så klart. Haha.

Blodtryck: 110/55
    Hb: 118
    Blodsocker: 5,5
    SF-mått: 26 cm
    Bebisens hjärtslag: ca 147 (vaken bebis)

Jag tänkte på att jag skrivit att jag är så stressad och mår lite dåligt med allt jobb. Ja, det visar sig iaf inte på mina prover! Lite besviken samtidigt som jag är jätteglad att allt ser bra ut.

Bokat in oss på föräldragrupp också. Var de nån fler som gick på kungshöjd? Vi ska gå på föräldragrupp på måndagar mellan 16.30 och 19 i november iaf.

Skön start på veckan iaf och ledigt har jag tagit idag också. Var schemalagd 4 timmar idag så kompar ut dem och passar på att vila lite till och luncha med en gammal kollega istället!

Och ikväll blir det middag ute och fira lite bröllopsdag tror jag om jag inte blir sugen på att laga nåt hemma. Men vet inte var den lusten ska komma ifrån? Haha. 

• Bjornis
    MorMaria81 skrev 2010-09-13 10:00:30 följande:
    Härligt Björnis! Skönt att alla värden såg bra ut!

Jag får se om jag orkar med fikan idag. Känner mig hängig och har så ont i huvuvdet.. Men jag hoppas på bättring under dagen.. Har också varit så svullen om händer och fötter sista tiden så jag ska prata med bm idag och se om jag kanske kan lämna ett urinprov. Senaste kontrollen gjorde jag inte det.. Vet ngn om man ska lämna varje gång??
    Jag fick inte lämna urinprov idag. Verkar som att man bara lämnar om man har problem på nåt sätt (typ ont när man kissar eller så?). Jag ville gärna lämna urinprov men de ville inte ha! Haha.
    Vila ordentligt idag nu!
  • Bjornis
    Lillebäcks mamma skrev 2010-09-13 13:52:42 följande:
    Hej på er alla! {#emotions_dlg.flower}

Så söta som saknar mig när jag är borta - fast jag kikar allt in här ibland.

Har väl funderat lite från och till om jag skulle starta en ny tråd, lite mer specificerad. Inte för att det är något fel på den här, men det var något visst med en sån där lite mindre och mysig tråd som det var i början. Där alla var ungefär i samma ställde på graviditeten och kunde följas åt.
    Här har vi växt i sådan fart (missförstå mig rätt - det är självklart bara roligt) att vi tappat en del "gamla" medlemmar som inte orkat hålla tempot uppe.

Jag saknar också lite att få följas åt med andra som är på ungefär samma ställe i graviditeten som jag, även om jag förstår att det ju är i början av graviditeten som man har som mest behov av att prata av sig. 
    (Och ni är ju faktiskt ändå ett gäng "gamlingar" kvar här - bara att det tickar på inlägg i sådan fart av alla medlemmar att man inte riktigt hänger med).

Usch, jag hoppas att ni förstår hur jag menar. Det är absolut inte min mening att göra någon ledsen eller få någon att känna sig ovälkommen. 
    Bara anledningen till varför mina besök blivit mer och mer sporadiska.  
    Ja, nog har vi undrat var du tagit vägen!! Va skönt att höra att du finns kvar i periferin! Ja, vi är några "gamlingar" kvar här men jag kan förstå vad du menar. Jag hinner inte heller läsa ikapp eller skriva nu när tråden är så stor. Nu har jag varit ledig i fyra dar så nu har jag varit med på noterna men imorn är det jobb igen och då blir jag snabbt lost.
    Hoppas du kikar in ibland iaf. Vi vill ju höra hur det går för dig! Vi hade väl bf ganska precis samtidigt tror jag? 22 dec för mig.

Mumin: Ja, vi bodde på 39 kvm i 5 år tidigare så vi har letat större länge så när 87 kvm i vasastan trillade oss i knäet så tog vi det. Även om det bara är en 2,5:a (0,5 rummet är verkligen bara för en bebis/småbarn). Vi kommer nog försökte byta till oss större inom 2-3 år igen. Jag förstår om ni är intresserade av nåt större, men ni klarar er nog ett år eller två ändå på 66 kvm. Men ibland känner man ju bara att man "gjort sitt" i en lgh också. Att man är på väg bort. Precis som med jobb....
  • Bjornis
    Cotton: Nä. Gråter Fy fasen va orättvist!! Tårarna bara rinner för er lilla tjej och Er!  
    Mattias och Carl hann ju träffas en gång och han skickar massor av kramar han också.
    KRAM
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?