Inlägg från: Englastar |Visa alla inlägg
  • Englastar

Första barnet, i Göteborg?

hmmmm.... efter allt prat om svullna tarmar, gaser och gud vet allt som gör magen större så får jag väl konstatera att jag har allt detta. Finns inte en chans att dölja något (10+4 idag) Kan inte ha mina vanliga byxor, magen är rund och fin eller vad jag nu ska säga. Fortsätter det så här kan jag ju se fram emot en enorm gravidmage senare... Obestämd

• Englastar
    Kiaa skrev 2010-07-22 10:18:06 följande:
    Tack tjejer för en trevlig kväll igår. Hoppas vi ses snart igen! Skrattande

Är det någon som vet vart man kan köpa mammabyxor, förutom på H&M och Polarn & Pyret? Vet att det finns massa ställen på nätet, men om möjligt skulle jag gärna vilja prova dem först. Tycker att det borde finns nått mer ställe, med tanke på att vi ändå bor i Sveriges näst största stad?!
    Det finns faktiskt i de flesta affärer nuförtiden, Lindex, Kappahl mfl och såg det senast på Vero Moda i partille (Allum)
  • Englastar

Jisses vad mycket ni hunnit skriva på drygt 1 vecka.... Vi har varit på Öland med alla barnen i en vecka (bonuspojken och våra två fd fosterbarn) med underbart väder, 30 grader och sol hela dagarna. Så nu är det två veckor hemma och sen en sista ensamsemester till Kreta för mig och mannen.

Var på UL nummer 2 igår för en dubbelkoll och allt såg kanonbra ut!!! Såg en klar och tydlig ryggrad (massa prickar i rad), armar, händer, ben, fötter och huvud. Det rör på sig, lever och växer som det ska. Skönt!!
    Så nu är det bara att vänta RUL i slutet av augusti.

Illamåendet ahr avtagit nästan helt nu i slutet av vecka 12, inte mycket symptom alls förutom min växande mage. Ser mer ut som en omföderska än en förstagångare.... Men ja ja så är det kanske ibland...

Missade fikan igår men kommer på den som vi pratade om den 17:e....

• Englastar
    cotton skrev 2010-07-23 08:55:01 följande:

Å vad härligt det låter Englastar! Vilken semester ni har inplanerat! Du kommer ju att vara SÅ brun när du kommer till jobbet om tre veckor! (och fikan i samband med att arbetsveckan börjar...)

Grattis till ett fint UL! Vart var du och tog detta?

Idag går jag på semester och åker ner till svärföräldrarna i Åsa i helgen. På måndag reser vi ner till Nice. Så jag tror inte jag kommer hänga här så mycket de kommande veckorna. Ni får försöka att klara er utan mig!

Jag kommer också den 17:e augusti förresten. Självklart!

Fik ultraljudet på mvc i majorna - har kanonfin utrsutning coh fint bemötande varje gång amn hör av sig... Satsar helt klart på pepparkaka efter grekland....
  • Englastar

"Äntligen" tillbaka från semestern, första dagen på jobbet!! Jippiee.... Solig
    Nej, det känns ganska ok faktiskt, har haft tre fina veckor hemma och en sista vecka på Kreta. Det här var ju allt det bra men det finns ju alltid (nästan) något dåligt också;    börjat få ganska ont runt svanskotan och i ljumskarna. Antar att detta är foglossning? Sitter man ner för lång stund eller på något mindre mjukt gör det väldigt ont i svanskotan och om man småjoggar eller springer samt ska sätta sig med benen i kors gör det ont i ljumskarna.  
    Antar att det blir till att boka tid hos sjukgymnasten? Rynkar på näsan

• Englastar

Som allting annat vad gäller graviditet verkar det vara extremt individuellt hur många kg man gått upp och när... Är själv i v. 16 (15+5) och har bf runt 29/2. Har lagt på mig c:a 2-3 kg men näst intill bara på magen, så det syns definitivt. Å andra sidan har jag ökat i omkrets med c:a 7 cm runt magen och c:a 4 cm över bröstet.
    Dags för RUL om ungefär 2 veckor så man får det definitiva datumet satt :o)

• Englastar
    MHEK skrev 2010-08-13 08:27:12 följande:
    Ja muminbebis jag får göra det Glad Jag är 27 år...

Imorgon gifter vi oss!!! Hjälp. Vår första semestervecka har varit väldigt stressig plus att jag hela tiden mår illa. Fast det har nog blivit bättre, det brukar vara dagsformen som avgör. Igår blev vi klara med det sista. Hoppas, hoppas att jag mår bra imorgon. Är så rädd för att jag ska svimma av nervositet. 

Vad häftigt att RUL börjar närma sig Englastar!
    Grattis, vad kul att ni ska gifta er :0) vi gifte oss i februari på alla hjärtans dag i thailand. Det kommer vara underbart, blir en oförglömlig dag men man hinner inte alltid med att ta in allt. Har kollat på bröllopsvideon ett par ggr och upptäcker nya saker hela tiden....
  • Englastar
    Tarda skrev 2010-08-13 08:40:33 följande:
    Jag är i v14+2 och har gått ner några kilon. Magen och brösten har dock ökat med lika många cm som för dig Englastar och jag är inte direkt orolig. Har mått väldigt illa den sista månaden och de sista veckorna har jag börjat kräkas, mådde så bra i början och trodde jag sluppit den biten, men icke.

Vi har RUL den 9/9 och det är verkligen en evighet dit, hur ska vi stå ut Drömmer
    Idag har jag en tid hos läkaren på MVC, orkar inte må dåligt mer så jag hoppas de har en lösning. Potatismos och filmjölk känns inte rikigt som fullgod kost och jag vill verkligen ha lite aptit och energi tbx. Hoppas hon kan ge en hint om att allt är bra i magen oxå, men kanske är det för tidigt för att lyssna efter hjärtslag?

Konstigt att just potatismos fastnat så hos de flesta, men visst neutralt och mättande. Dock hade jag svårt med typ fil och youghurt i alla former... Men illamåendet ger med sig, efter 12-13 veckor så försvann det nästan helt (förutom när man själv slarvar med maten då). istället kom början på foglossningar :o) alltid är det något....

Tror inte man får riktigt lyssna förrän man gör RUL men vi har sett tickandet på UL 2 ggr redan...

Om jag inte minns fel, Tarda, bodde inte du i majorna?

• Englastar
    J0SSAN skrev 2010-08-14 15:18:12 följande:
    Borde du inte ha bf 29/1? Du är en vecka längre gången än mig och jag har bf 5/2....

Det märks verkligen att från vecka 15 är en kraftig tillväxtfas! på bara en vecka har magen blivit en riktig ballong, ingen tvekan om vad som är på gång längre iaf Flört så det kommer nog komma ett par kilo på posten snart tror jag
    jo självklart är det så, skrev fel bara... 29/1 är det som gäller...
  • Englastar

Kul att ni hade en trevlig fika... jag kan också den 30/8 och kommer gärna med då istället.

Igår var en rolig dag med mycket bebis bubbel i magen :o) satt på fikan på jobbet och kände det nästan i 15-20 minuter och även lite när jag kom hem sen. Kändes lite läskigt men roligt... (16+5 idag)

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?