Inlägg från: Englastar |Visa alla inlägg
  • Englastar

Första barnet, i Göteborg?

Ja det finns nog inget annat som kan få en så glad och upprörd som en bebis i magen. Alla känslor ligger på den yttersta skalan vad gäller det mesta... Jag längtar också till URL om 10 dagar men när jag sa det till mannen igår, så var han mest orolig för att något skule vara fel - jag hade inte ens nuddat vid tanken på något sådant innan han sa det men nu kan ni ju ge er på att jag tänker på det!! Tycker det var lite taskigt av honom.... Förvånad 
    men men det är klart att han också oroar sig men ibland kan han hålla tyst tycker jag...

Idag ska vi hämta vår "nya" bil - sålt av vår lilla andrabil som var en Smart for two - det går inte in så många barnvagnar i den tyvärr :o)

• Englastar

Det bidde en mörblå Opel Vectra-03... Så nu blir det Toyota RAV4 (den stora bilen) varannan vecka och Opel den andra veckan, tills det är dags för mamma ledighet då jag helt tar över Toyotan :o)

• Englastar

Samma här - fick byta byxor väldigt tidigt, väldigt olika med hur snabbt det växer till i början men man får nästan hoppas att det stannar av lite snart, annars kommer det blir väldigt stort mot slutet :o) dock har jag bara gått upp mellan 2-3 kg ENBART på magen så det märks stor skillnad...

I övrigt är det skönt att äntligen börja må riktigt bra, inga illamåenden eller nåt, bara en aning känningar i ljumskarna och ryggen. Men peppar peppar, bara för att man sagt det så händer säkert något :o)

Kul för alla med bra prov.... Hur kommer det sig att ni gör KUB? pga ålder eller bara oro? Om en vecka är det dags för RUL...

• Englastar

Jaha, då förstår jag... själv har jag fixat till 2 UL på mvc innan det ordinarie i alla fall, också av allmän oro... Tycker också det är orimligt långt till det egentliga första UL så vi tog ett i v.8 och ett i v.12....

Välommen JanMam11 - antar att du är runt 18-20 veckor?

• Englastar
    muminbebis skrev 2010-08-24 18:42:03 följande:
    Jag gjorde kub-testet av ren oro. Det känns bättre att ha det gjort så man slipper fundera i onödan. Är 33 år, så jag fick betala 1600.
    JAg har också gått upp på magen och jag är i vecka 12... När ska du ha?
    Preliminärt 29/1 men får väl veta mer definitivt på tisdag på RUL... jag var inte alls orolig tills mannen började mumla om att han var superorolig för vårt RUL och då började jag noja mig också... suck :o)
  • Englastar

Välkommen Liinda... det håller sig säkert, är ju mer vanligt att det går över lite än kommer innan det satta datumet. Idag ska det mysätas med tjejkompisar på Chateau Beirut (libanesisk mat) i majorna. Kanonbra restaurang som verkligen rekommenderas, speciellt för den som gillar plockmat :o)

• Englastar

Har inte haft några speciella cravings som verkligen märkts eller suttit i någon längre tid.... Apelsinjuice, chokladpudding, äpplen men också annars mat i allmänhet :o) hungern kommer mycket fortare och när man väl blir hungrig blir man det med besked!

Mådde illa runt 4-5 veckor fram till c:a v.13 men sen försvann det och kom bara ibland om jag inte hunnit äta regelbundet men det är ju bara mitt eget fel. Annars är det en kanonperiod nu (17+3) enbart lite småkänningar i ljumskar och svanskota. Känner lite småbubbel med jämna mellanrum...

• Englastar

Jag vet, jag har ställt ett paket i kylen på jobbet så det finns tillgängligt :o) tänkte försöka undvika den kuddkostnaden till förmån för vanliga kuddar att lägga mellan knäna när man ska sova. Ska ju underlätta i princip lika mycket sägs det... igår natt var första natten jag vaknade vid 03 och behövde gå på toa - annars har jag varit förskonad från det helt och hållet.

• Englastar

tja alla är ju väldigt olika - jag som inte gillar choklad i vanliga fall (ja jag vet, jag är konstig) hade kallt räknat med att det skulle bli min craving bara för det. Men som tur var har jag väldigt lite sockersug alls faktiskt - dock är cola och juice väldigt gott... Ska nog börja köpa med mig mineralvatten till jobbet också, känner att jag är dålig på att dricka under dagen, bra tips som sagt :o)

Vi bor i en trea med en pojk på snart 9 år och det kommer nog fungera finfint i ett par år till, den lilla behöver ju inget eget rum förrän då. Man kan klara mer än man tror...

• Englastar

inte vi i alla fall - så som det är nu och vi kommer som sagt inte flytta än på ett par år :o)

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?