Första barnet, i Göteborg?
Lycklig: Vadå inte får sova på rygg? Jag sover alltid på rygg. Är det inte bra? Damn. Extra mkt nu för det är inte skönt att sova på sidan längre. Haha. Mage eller rygg sover jag på. Jag är ju lite konstig också! Suck.
Lycklig: Vadå inte får sova på rygg? Jag sover alltid på rygg. Är det inte bra? Damn. Extra mkt nu för det är inte skönt att sova på sidan längre. Haha. Mage eller rygg sover jag på. Jag är ju lite konstig också! Suck.

Vi hade någon som hette Christina tror jag, hon var som sagt trevlig men lite snäsig.
Försökte få barnmorskan att säga om hon tyckte att min mage var stor eller inte för att vara i den veckan jag är, eftersom vi ska ut och flyga om två veckor. Ville veta lite hur jag ska göra, om jag ska ringa till min barnmorska och begära ut ett moderskapsintyg. Hon svarade dock inte på det där med magen men sa att det var ju bättre att hämta ut ett intyg än att inte göra det, så slapp man stå på flygplatsen och inte komma iväg sen. Känns ju vettigt 
Spännande diskussion 737 och lillebäcks mamma. Måste säga att jag håller med dig lillebäcks mamma i allt du skriver och många av våra nära vänner tänker som du 737! Hehe. Många av våra vänner är vad jag (som inte kommer från götet) så tjusigt kallar "majornaföräldrar". Alltså inget neg i det. Jag har bott större tiden av min tid här i gbg i majorna och min man är en riktigt majornakille, vi älskar majorna. Mer bara att just våra vänner som bor i majorna är lite mer så här än mina andra vänner. Men det är mycket unisex och leksaker till killar får (och nästan ska) gärna vara lite tjejiga för det kan man minsann ha. Den här diskussionen har kommit upp under åren när vårt gäng utökats med barn efter barn. Jag valde att köpa en jättesöt plyschdräkt i rosa till senaste flickan i gänget. För att "röra upp det lite". Haha.
Jag säger som du lillebäcksmamma: vill min son ha rosa och klänning osv självklart! När han själv känner att "det här vill jag ha på mig". Tills dess är han min kotte och kommer ha både rött, gult, orange, mörklila, svart, blått, grönt och vitt på sig men ant aldrig rosa eller ljusa tjejpasteller (är inte jätteförtjust i det heller iofs men det funkar på söta små flickor tycker jag). Jaja. End of discussion!
Kiaa: Grattis till lyckat rul och fin bild!
Mysigt!
Ja, men "majornaföräldrar" finns ju överallt! Bara det att alla mina kompisar här i stan som har barn och "är mer lagda åt det mer könsneutrala (om vi nu ska kalla det så)" är majornafolk. Jag är nog "mer majorna" än vasastan (även om det är där vi bor nu) och har massa andra fina såna uttryck. Som "frölundamorsa".
Och det är inte heller nåt negativt. Känner finfina frölundamorsor. Men folk fattar alltid när man säger "frölundamorsa". Detta är ju kanske det man anv i GBG. Jag sa annat när jag bodde hemma i sundsvall. Då var det andra områden i stan som hade olika klang.
För min del kan jag tänka mig att tillhöra allt. Jag är nog lite av alla delar. Lite majorna, lite city, lite frölunda...
Jag kommer berätta att vi ska ha en pojk för att det är viktigt för Mig att vänja mig vid tanken, vad andra tycker är skit samma. Jag kommer klä honom i alla möjliga färger (utom rosa och lila om han inte ber om det själv) men jag kommer antagligen peka mer på bilar än dockor när han sitter i vagnen. Om sen ungen tar tag i en docka så ska han så klart ha en docka!
En Skrållan som säger "mamma, jag vill ha plättar". En sån hade jag. Gud va jag hatade den dockan. Man bytte skiva i ryggen och så raspade det när hon pratade. Läskigt. Min blunddocka Johanna däremot: hon var fantastisk. Hon fick sand i ena ögat en semester och sen var hon lite sned och inte lika rolig att leka med... Stackarn.
Jag och maken diskuterade detta när jag berättade om vår diskussionen här i tråden och han sa nåt klokt (inte ofta men ändå. Haha) att bara att man TÄNKER att alla människor ser olika på detta med hur man ska se på barnets kön så har man ju kommit långt. Att man är varse om att alla människor tänker olika och respekterar detta och samtidigt har tänkt igenom lite hur man själv vill göra är ett stort steg. Och jag håller med honom.
Precis som du Kiaa skriver så handlar det ju för alla oss i tråden om att göra så våra barn växer upp som självständiga lyckliga individer vilket jag tror de kommer göra med så smarta föräldrar som alla oss här inne!
Eller hur?