Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

Första barnet, i Göteborg?

Lycklig: Vadå inte får sova på rygg? Jag sover alltid på rygg. Är det inte bra? Damn. Extra mkt nu för det är inte skönt att sova på sidan längre. Haha. Mage eller rygg sover jag på. Jag är ju lite konstig också! Suck.

• Bjornis
    Bjornis skrev 2010-07-29 10:40:09 följande:
    Lycklig: Vadå inte får sova på rygg? Jag sover alltid på rygg. Är det inte bra? Damn. Extra mkt nu för det är inte skönt att sova på sidan längre. Haha. Mage eller rygg sover jag på. Jag är ju lite konstig också! Suck.
    Eller jag läste lite nu och koma väl fram till att det hade med din yrsel att göra antar jag? Kanske ligger din kotte och trycker på aorta om du ligger på rygg och då mår du dåligt? Hoppas jag kan fortsätta sova på rygg. KOmmer ändå landa så under natten. Hehe.
  • Bjornis
    Jätten gluff gluff skrev 2010-07-29 11:04:28 följande:
    Man "får" inte ligga på rygg Bjornis, för då kan bebisen lägga sig på kroppspulsådern vilket isf betyder att den kanske inte får tillräckligt med syre. Så har jag fattat det iaf. Men en kompis till mig visste inte om det & sov på rygg hela graviditeten, det gick bra, så det MÅSTE ju inte betyda nåt. Men jag vågar inte chansa, dvs jag tvingar mig själv att sova på sidan fast jag inte gillar det....

Vad skönt att höra att du mått såpass bra Angel20! Shoppat alla babygrejerna på Kungsmässan eller?
    Ah, OK. Ska prata lite på RUL idag och kolla. Vad jag läst nu (google my friend. Hehe) så känner du obehag innan kotten gör det. Jag ligger som en planka på nätterna. Spik rakt på rygg med armarna över huvudet. Känns så där nu. Haha. Ska nog köpa mig en sån gravidkudde! Se The Back-Up Plan Med J-Lo. Gravidfilm där de dissar gravidkudden. Hehe. Men vill nog ha en sån ändå. Maken är inte lika formbar även om han är ganska mjuk.
  • Bjornis

Här är vår fining då! Han (för vår bm skvallrade vad hon trodde, stort! - Annika hette hon, såååå gullig) sparkade och vevade massor och jag känner ju fortf inget (förutom NÅT fladder ev) så det var skönt att se. Hon mätte mig till 19+0 idag och fick nytt bf till 22 debember. Hoppas den kommer en vecka tidigare än så! Det hade varit perfa!
    Helt lyrisk jag med.

När gick ni hem Lillebäcks mamma? Vi satt och väntade redan vid fem i två. Alla som kom och gick och satt och väntade hade så fina stora magar och där satt jag och undrade om min kotte ens stannat? Haha.
  • Bjornis
    Lillebäcks mamma skrev 2010-07-29 18:33:42 följande:
    Åh va roligt Bjornis att ni fick veta att det är en liten prins som bor där inne! Skrattande Vi hade någon som hette Christina tror jag, hon var som sagt trevlig men lite snäsig. 
    Vi var ute i bilen 13:38 igen så vi åkte nog om varandra då. Ja, min mage fick också lite komplex av alla stora magar Tungan ute Försökte få barnmorskan att säga om hon tyckte att min mage var stor eller inte för att vara i den veckan jag är, eftersom vi ska ut och flyga om två veckor. Ville veta lite hur jag ska göra, om jag ska ringa till min barnmorska och begära ut ett moderskapsintyg. Hon svarade dock inte på det där med magen men sa att det var ju bättre att hämta ut ett intyg än att inte göra det, så slapp man stå på flygplatsen och inte komma iväg sen. Känns ju vettigt Glad
    Attans, då missade vi varann då! Hehe. Ja, det är väl lika bra att hämta, som sagt inte kul att bli kvar på flygplatsen... Haha. Nä, hade inte varit kul.
  • Bjornis
    Jätten gluff gluff skrev 2010-07-29 20:28:45 följande:
    Åh vad roligt Bjornis!!! Så fin han är! Bad ni att få veta? Var hon säker? Jag är sjuk nyfiken, men vi har ju bestämt oss att inte ta reda på....

Oj, måste man tänka på sånt... jag ska ju flyga både nästa vecka & sen två veckor senare....!! Har jag inte haft en tanke på ju! Men magen är ju rätt stor... hmmm... får nog ringa imorrn då!
    Ja vi sa att om hon ser fick hon säga. Hon sa att de inte brukar säga och vi sa att vi kommer göra köns ul isf. Men sen la sig kotten så om man varit rutinerad så hade jag nog sett och då hintade jag om att nu såg man hela skrevet och då sa hon att "ja där var det nåt som stack ut". Vi frågade igen mot slutet och då sa hon att det såg ju allt ut som en liten kille men att man inte kan vara hundra. Vi lär ändå göra 3d ul iaf och då kommer man säkert se.
  • Bjornis

Spännande diskussion 737 och lillebäcks mamma. Måste säga att jag håller med dig lillebäcks mamma i allt du skriver och många av våra nära vänner tänker som du 737! Hehe. Många av våra vänner är vad jag (som inte kommer från götet) så tjusigt kallar "majornaföräldrar". Alltså inget neg i det. Jag har bott större tiden av min tid här i gbg i majorna och min man är en riktigt majornakille, vi älskar majorna. Mer bara att just våra vänner som bor i majorna är lite mer så här än mina andra vänner. Men det är mycket unisex och leksaker till killar får (och nästan ska) gärna vara lite tjejiga för det kan man minsann ha. Den här diskussionen har kommit upp under åren när vårt gäng utökats med barn efter barn. Jag valde att köpa en jättesöt plyschdräkt i rosa till senaste flickan i gänget. För att "röra upp det lite". Haha.  
    Jag säger som du lillebäcksmamma: vill min son ha rosa och klänning osv självklart! När han själv känner att "det här vill jag ha på mig". Tills dess är han min kotte och kommer ha både rött, gult, orange, mörklila, svart, blått, grönt och vitt på sig men ant aldrig rosa eller ljusa tjejpasteller (är inte jätteförtjust i det heller iofs men det funkar på söta små flickor tycker jag). Jaja. End of discussion!

Kiaa: Grattis till lyckat rul och fin bild! Mysigt!

• Bjornis
    DjurgårdsRutan skrev 2010-08-01 04:39:05 följande:
    Puffar lite angående måndagens lunch. Tänkte kl 12:00 på Cappucino.
    Nån som har lust att hänga på?
    Ha en bra söndag.
    Vi har bestämt oss för en tur med bilen nånstans. Jag har jobbat så mycket att jag knappt sett min man på flera dar så ska njuta av vår tvåsamhet imorn. Hoppas vi får ihop nåt snart ändå. Bra initiativ tycker jag dock av dig DjurgårdsRutan!
  • Bjornis

Ja, men "majornaföräldrar" finns ju överallt! Bara det att alla mina kompisar här i stan som har barn och "är mer lagda åt det mer könsneutrala (om vi nu ska kalla det så)" är majornafolk. Jag är nog "mer majorna" än vasastan (även om det är där vi bor nu) och har massa andra fina såna uttryck. Som "frölundamorsa". Och det är inte heller nåt negativt. Känner finfina frölundamorsor. Men folk fattar alltid när man säger "frölundamorsa". Detta är ju kanske det man anv i GBG. Jag sa annat när jag bodde hemma i sundsvall. Då var det andra områden i stan som hade olika klang. För min del kan jag tänka mig att tillhöra allt. Jag är nog lite av alla delar. Lite majorna, lite city, lite frölunda...

Jag kommer berätta att vi ska ha en pojk för att det är viktigt för Mig att vänja mig vid tanken, vad andra tycker är skit samma. Jag kommer klä honom i alla möjliga färger (utom rosa och lila om han inte ber om det själv) men jag kommer antagligen peka mer på bilar än dockor när han sitter i vagnen. Om sen ungen tar tag i en docka så ska han så klart ha en docka! En Skrållan som säger "mamma, jag vill ha plättar". En sån hade jag. Gud va jag hatade den dockan. Man bytte skiva i ryggen och så raspade det när hon pratade. Läskigt. Min blunddocka Johanna däremot: hon var fantastisk. Hon fick sand i ena ögat en semester och sen var hon lite sned och inte lika rolig att leka med... Stackarn.

• Bjornis

Jag och maken diskuterade detta när jag berättade om vår diskussionen här i tråden och han sa nåt klokt (inte ofta men ändå. Haha) att bara att man TÄNKER att alla människor ser olika på detta med hur man ska se på barnets kön så har man ju kommit långt. Att man är varse om att alla människor tänker olika och respekterar detta och samtidigt har tänkt igenom lite hur man själv vill göra är ett stort steg. Och jag håller med honom.
    Precis som du Kiaa skriver så handlar det ju för alla oss i tråden om att göra så våra barn växer upp som självständiga lyckliga individer vilket jag tror de kommer göra med så smarta föräldrar som alla oss här inne! Eller  hur?

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?