Första barnet, i Göteborg?
Blunddockor som hette Johanna verkar varit Grejen!
Blunddockor som hette Johanna verkar varit Grejen!
Idag var jag hos bm och lyssnade på hjärtljud. Mysigt.
Men fick också veta att mina järndepåer ligger på 190!!! Riktvärdet är mellan 10 och 150. Över 200 utreds man tydligen. Känns inte alls bra nu. Jag har tidigare läst att för höga järnvärden kan påverka blodet (tur som fanken att jag äter barnalbyl nu) och sen kan orska plötslig spädbarnsdöd i magen. Jag måste ringa upp henne och säga att jag är orolig nu. Har läst på ställen här på fl nu att fler som haft runt 170 fått ta många fler prover på grund av för höga värden. Och jag hade 190...
Jag är så lättad och glad nu.jag tror nog inte d e nån större fara med så höga värden, vad jag förstått vill dom att man ska ha ett hb runt 120 när man e gravid... jag hade 135 när jag skrev in mig, vilket va normalt tydligen ( jag har ingen koll), sen skönk d under tiden.. nu har jag haft problem med för låga värden så jag har knaprat järntabletter som aldrig förr... Sista besöket hos bm hade jag ett hb på 122 och har fått minska tablettintaget igen... men som lägst har jag legat straxt under 100...
antagligen kommer d va så att du slipper dessa förstoppningstabletter bara..
Härligt Kiaa med första sparkarna. Hade också en livlig bebis igår som gjorde att det kändes jättetydligt! Mot handen är fortf svårt men maken känner ju numera med ansiktet. Haha. Men oj vad han kickade på därinne. Fantastiskt mysigt. Är våra decemberbebisar speedade nu? Kanske inne i en livlig tillväxtfas?!